Geen schaduw in land, wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charretje

Re: Geen schaduw in land, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:05

een grote dekenn erboven hangen?? ventilatorss Tong uitsteken
misschien kun je idd, een hoekje makenn!!
en misschien ergens anders neerzetten ofso, waar wel bomen zijn? dat je ff wat draad deromheen maakt!! hahah, en aan de einde van de dag ( ??) er dan weer uithaald
ik weet het ook niet.... Bloos

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:56

nd423 schreef:
ranna schreef:
Het laatste nieuws op de voorpagina lijkt me voldoende bewijs dat paarden/dieren in de schaduw moeten kunnen als ze daar behoefte aan hebben.

Uit het topic van de voorpagina
Maya schreef:
Graag niet oordelen voor je de situatie kent op basis van zomaar wat vermoedens... Dit is op een paar km van mij thuis, en dat is gewoon een normale wei, volop schaduw, water en nette omheining. Dit is gewoon bittere pech, en de eigenaar is zeker niet nalatig geweest. Die sloot is drie meter breed... Dat is dus een fikse sloot, en het betreft een klein paardje. En het was hier echt benauwend heet gisteren.

Erg sneu dat het dier het niet heeft gered.

Ranna, ik denk dat je een beetje te snel geoordeeld hebt.

Mijn paarden hebben ook schaduw, maar ze kiezen voor zon en eten.
Elke dag verzet ik de fiberpaaltjes waardoor ze een stuk wei erbij krijgen. Dat nieuwe gras heeft elke dag overduidelijk de voorkeur boven de schaduw en dat is niet omdat ze dan honger hebben Knipoog

Idd, er mist een heel stuk info in het bericht.
Was ook geenzins mijn bedoeling veroordelend te zijn naar de eigenaren trouwens. Er staat alleen 'door hitte bevangen' so I jumped to conclusions Bloos I'm so sorry. Bloos

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:02

mijn merrie heeft ook weinig schaduw, maar kan er erg goed tegen, ze heeft altijd flink water tot haar beschikking, en gaat ook echt niet in de schaduw staan

Vandaag heeft er iemand gebeld en gedreigd met de Dierenbescherming Rolleyes terwijl die merrie dus gewoon niet in de schauw gaat staan....
er gaat zo wel maar een parrasol bij, maar wat een gezeik weer zeg... pfff

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:58

MarijeR schreef:
Ik heb hier een hoogdrachtige merrie staan die niet op het land mag en dus alleen in de bak kan staan.
Op het zand is het nog warmer dan op de wei dus ben ik tot deze oplossing gekomen:

Afbeelding

Dit werkt heel erg goed, mijn hoogdrachtige en merrie met veulen die staan op het heetst van de dag met z'n 3'en gezellig onder de parasol. Tong uitsteken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:06

of koop ergens goedkoop een partytent. leen bakker, of kwantum ofzo,

Citaat:
PARTYTENT 3X3M WIT NRGP008 Artikel nr 0256902
Omschrijving Witte partytent 3 x 3 meter. Met polyester doeken stalen frame. Excl.zijwanden.
Prijs €19,99 Per stuk

bij de kwantum Knipoog

bij de kwantum heb je parasols voor 7,50 euro Knipoog 2 meter doorsnee, koop er twee, zo heeft je dier schaduw... Haha!
http://www.kwantum.nl/

en de mijne staat dus t liefst op een plekje waar t waait, dat vind hij fijner dan schaduw Knipoog
( zat schaduw in t land hoor..)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:29

nou, parassol staat, maar mevrouw gaat er dus niet onder Clown
anyway, kunnen ze iig niet meer zeiken en dreigen met DB

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:16

Bij jullie valt dat nog mee,vandaag hadden de paarden een tijdlang geen water omdat de waterleiding doorboort was tijdens het werken!Heb de mijn snel binnengezet en hij vloog direct naar zijn drinkbak(dat ging gelukkig nog wel)

Heeft de manège waar ik op sta dan geen risico dat de DB langs komt?(België)

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:01

Bij Siem in de wei is er meestal wel ietwat schaduw, maar ze hebben idd een deel van de middag weinig tot geen schaduw op de wei. Ze hebben wel altijd voldoende water en ze gaan in elkaars schaduw grazen. En ze staan gelukkig op een stuk waar snel een beetje wind staat.

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:01

Bij ons ook geen schaduw.. Ze gaan overdags op stal.. Vanaf 5 uur tot 8u sochtends naar buiten