ben ik de enige die paard zonder frutsels op de wei zet!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

justahorse

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:34

Mijn paard staat nu ook zonder iets op in de wei.

Normaal heb ik een vliegenkap bij hem op, maar aangezien wij op de pensionstal zoveel paarden hebben en daar ook een aantal van die zo'n kap om hebben, worden er geen kappen meer omgedaan.

Nu had ik van de week een vliegen netje met die lange slierten, maar kreeg gelijk vieze traanogen dus heb die ookw eer afgedaan.

Bij mij op stal staat er maar 1 paard met iets op in de wei van in de 40 paarden.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:50

Normaal gesproken staat mijn paatd helemaal kaal. Maar nu heeft hij heel eventjes springschoenen om, omdat hij voor het eerst ijzers heeft achter en hij dat zelf nog niet echt doorheeft en dan steeds zijn poten kapot schopt.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:32

De mijne heeft alleen een vliegenkap om anders staat ie de hele dag met zijn hoofd te schudden.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:23

Mijn verzorgpaarden gaan ook gewoon bloot de wei op hoor.
Of nouja, alleen een halster.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:24

mijn ponys hebben daar geen last van dus geen vliegendingen voor mij;)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:25

Die van mij is helemaal bloot in de wei. Geen deken, geen halster niks. In de winter alleen wel een dekentje erop.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:30

op de ergste dagen met vlieg krijgt ze een vliegenfrontriem op me tante heeft een paard gehad die was 2 weken blind van de vliegen echt een wonder het is weel goed gekomen en vraag me niet hoe het nou kwam door de vliegen wel maar hoe

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:39

ik heb er op de huidige weide nog weinig van gemerkt, maar als er erg veel vliegen bij zijn ogen gaan vervelen dan krijgt ie wel een vliegengordijntje
ik vind het altijd grappig als mensen zeggen: vroeger hadden ze dat toch ook niet ?!
nee tuurlijk niet maar tijden veranderen, er worden dingen uitgevonden.....gelukkig maar !
baby's kregen vroeger ook geen inentingen gelukkig zijn die er tegenwoordig wel standaard !
dat zijn toch de goeie verbeteringen vind ik en zo ook met paarden die last hebben van vliegen, of van hun spieren (solarium)

het is bij mij ook altijd zo min mogelijk en zo natuurlijk mogelijk hoor ! een paard is een paard en geen mens dat weet ik wel maar als het voor het beestje echt vriendelijker is om er een anti vliegenspray te gebruiken of wat dan ook, nou dan doen we dat toch lekker

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:41

Ja dat vind ik ook! Tuurlijk zijn er heel veel dingen die eigenlijk niet nodig zijn, maar er zijn ook frutsels die het leven voor een paardje een stuk aangenamer kunnen maken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:52

Als mensen beginnen te leuren over vroeger hadden ze dat ook niet,
vraag ik altijd of ze de was nog met de hand doen

Ik probeer bij de paarden ook zo weinig mogelijk frutsels aan te hangen.
Maar sommige dingen zijn gewoon wel eens handig.

Zo wil ik eigenlijk van de winter ook een warmte straler op de spuitplaats
Lijkt me heerlijk voor mijn oudje met atrose
En dan ga ik hem lekker poetsen en krijgt deze stijve dame ook meteen lekker wat warmte

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:53

haha dat is wel een goede ja

Sabine_Jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:59

Mijn paard heeft een vliegenkap om haar hoofd als ze in de wei staat.. Ze heeft geen deken ofzo op..

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:01

Mijn IJslander gaat zonder frutsels de wei op, ook zonder halster aangezien ze die anders toch wel zelf af doet
In de winter staat ze ook zonder deken, daar is het een IJslander voor.

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:03

Mijn paard en pony staan zomers en winters in hun blootje. Ze dragen zelfs geen halster. Maar ik kan me voorstellen dat sommige paarden echt baat hebben bij die frutsels.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:08

Je bent idd niet de enigste.. Mijn paarden hebben ook niks op,

2 jaar geleden moest mijn paard er altijd netjes gewasse uitzien etc. en nu maakt het me echt niks meer uit. ze kunnen lekker rollen zonder dekens op. ze hebben ook geen halster om. nergens voor nodig

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:19

IK ben jaloers op de meeste van jullie hier, lekker je paard in zijn blootje naar buiten, maar helaas kan dat bij de mijne niet, hij heeft zomerexceem, en dus helemaal ingepakt, alleen zijn benen zijn bloot.
In de winter gaat hij wel helemaal bloot naar buiten, niet de hele dag maar voor een aantal uren. Heerlijk vind ik dat om te zien, hij was afgelopen winterseisoen de enige op stal die geen deken om had. Voor hem lijkt het me heerlijk na de hele zomer ingepakt te hebben gestaan, om dan in zijn blootje te kunnen rondlopen, lekker rollen om je huidje te verzorgen.

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:57

Mijne heeft een halster om in de wei, omdat ie er nogal eens uitspringt en we haar dan makkelijker kunnen vangen. Ja, en 's winters een regendeken op, als het te koud wordt nog een staldeken eronder. vaak als ze 's winters erg lang op stal heeft gestaan krijgt ze peesbeschermers om, omdat ze dan de hele wei bijelkaar bokt, rent, springt Maar zoals nu gewoon alleen met halster.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:59

Mijn paardjes staan zomers en winters dag en nacht buiten. Alleen in de ergste vliegenperiode met een masker op. Enkel en alleen voor de oren want ze krijgen echt allemaal wondjes in de oren van die vliegen. Tot bloedens toe. Dan toch maar liever een maskertje.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:51

DuckyMjöll schreef:
Wij hebben de paarden die nu bij huis staan met een vliegennetje en wat vliegenspul. We hebben al een paar keer ontstoken ogen gehad en dat is heel lastig te verzorgen enz. De andere paarden krijgen na het rijden even wat vliegenspul op en verder niks, we durven geen vliegennetje op kap om te doen omdat ze midden in het bos staan waar we geen toezicht of hun hebben en stel dat ze blijven haken ofzo.
Onze shet staat nu met eczeemdeken, zie hem ook liever staan maar anders is het echt niet te harden voor hem en schuurt hij alles tot bloeden aan.

Zo'n vliegenkap sluit met klitteband. Als ze blijven hangen is dat zo los
Een vliegennetje dat je aan het halster bevestigd vind ik gevaarlijker, omdat een halster niet zomaar losschiet en ze er ook nog in verstrikt kunnen raken.

Mijn pony gaat zonder iets op de wei... Hij heeft een flinke voorpluk en lange staart. Mocht hij toch ontstoken ogen krijgen, krijgt hij wel een vliegenkap om

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:08

Mijne staat compleet in pak met masker buiten. Ik zie niet in waarom ik hem moet laten vervelen door de vliegen, muggen en dazen als het niet nodig is. En ja, hij gaat ook wekelijks na het wassen onder het solarium en elke keer als hij hard gewerkt heeft.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:32

Urielle schreef:
Mijne staat compleet in pak met masker buiten. Ik zie niet in waarom ik hem moet laten vervelen door de vliegen, muggen en dazen als het niet nodig is. En ja, hij gaat ook wekelijks na het wassen onder het solarium en elke keer als hij hard gewerkt heeft.

Hier precies hetzelfde
Ustinov reageert heel erg op horzelsteken dus hij heeft in de horzeltijd een compleet pak aan
Afbeelding

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:19

mijn paard heeft alleen een vliegen gordijn voor zijn oogjes ... voor de rest niks . bij de shets wil ik van een gesloopt vliegendeken nog dingetjes maken om voor de ogen te hangen want die zijn compleet ontstoken .... voor de rest gaat er op mijn rij paard een scheut azijn als hij veel heeft gezweet .... enige wat helpt tegen vliegen

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:25

Bij mijn paard gaan de ogen erg ontsteken door alle vliegen, daarom heb ik een vliegenkap om

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:27

*meld*
mijn beesje staat ook gewoon puur natuur buiten

shafali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:28

idd.. die van mij ook das gewoon t mooiste om te zien