Hier ook gemerkt dat in de jaren dat paarden niet fit waren de vachten dikker maar ook slechter werden. Veel meer haar. Huidige paard stond stil door een blessure en had echt een enorme vacht ondanks dekens (zij staat onder dekens vanwege stijfheid en pijnlijke spieren zonder en een stuk gemak ja) ook tijdens blessure /revalidatie. Die ga ik echt niet zonder deken zetten als ik daarbij ook wol rijden, want ik vind het niet eerlijk om wat van haar te verwachten als haar lijf pijnlijk is van de nattigheid en kou.
Ik heb nog nooit hoeven scheren bij haar of vorige paard, ik houd niet van scheren en probeer dat te voorkomen als het kan. Maar tijdens blessure was ze soms al nat van de minuten draf die we moesten doen. Alle andere jaren zie je amper dat ze wintervacht heeft. Ja, ze zweet wat maar niks extreems en is snel weer droog. Maar ondanks die dikke vacht om te zien had ze veel sneller last van het weer. We hebben zelfs nog onderzoek laten doen of ze nog wat anders mankeerde, heel snel/vroeg in de wintervacht, dikke vacht en niet mooi in de vacht en meer grammen nodig om haar fijn te houden. Kwam niks uit