Vliegenmasker 24/7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:36

Hier ook wat moeite met goed passend vliegenmasker te vinden voor mijn IJslandse merrie. Heb nu die simpele van de EJ. De Rambo maatje pony is onderweg. Maatje cob was te ruim. := En de LeMieux zonder neus en oren maatje M. Ik hoop dat een van deze twee goed past. :=

Anders ook maar eens op jacht naar die Field Reliëf.

Ik heb het idee dat er dit jaar veel meer vliegen zijn dan de afgelopen jaren. -O- Gisteren een van de paarden ook maar onder een vliegendeken gezet. :=

Kayley95

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:01

Ik heb een Büsse twin fit Flexie bij mijn Quarter. Zij heeft echt een dun gevoelig huidje en 1 met een dikke rand krijgt zij schuurplekken van. Deze is van Nylon en Elastaan. Ben er zeer tevreden over, ze heeft hem 24/7 op. Makkelijk met aantrekken, zit een rist van onder bij de kaak. Het is zeer dun spul, dus als het regent droogt hij ook snel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:14

Ik heb de Shires (met oren en neusnetje), die vallen erg ruim.
Wel wordt het 'bont' aan de binnenkant erg harig en maak ik zeker 2x per week de kap schoon en wissel dan met de 2e die ik heb.

Ik heb ook een eigen merk van Divoza, die bevalt mij super goed, mooi licht, sluit netjes aan, goede pasvorm en niet duur.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:23

Wat een fijn topic! Heb de shires zonder oren/neus voor mijn jonge paard en die bevalt wel goed maar nu heeft hij toch ook veeeel vliegen op z’n neus dus de Lemieux met neus net besteld zodat ik kan wisselen ook.
De lycra maskers trekt hij uit :=

Heeft iemand toevallig ook nog tips voor hele kleine maatjes? Pony is 80cm en heeft echt een smal/fijn hoofdje. Passende halsters is al een drama..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:58

Capriootje schreef:
Wat een fijn topic! Heb de shires zonder oren/neus voor mijn jonge paard en die bevalt wel goed maar nu heeft hij toch ook veeeel vliegen op z’n neus dus de Lemieux met neus net besteld zodat ik kan wisselen ook.

Heeft iemand toevallig ook nog tips voor hele kleine maatjes? Pony is 80cm en heeft echt een smal/fijn hoofdje. Passende halsters is al een drama..

Ik heb deze van Divoza voor mijn haflinger, die is er ook in Shet maat. Valt veel kleiner dan bv de Shires.
Ik ben er erg tevreden over, hij is wat lang, maar knip altijd de onderste rand er af en dan gaat het prima.

https://www.divoza.com/nl/paardenspulle ... egenmasker

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:01

Dankje! Kan die in de winkel wel even bekijken. Halsters van de ej in maat mini shet zijn te groot dus zal echt per merk verschillen misschien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:06

Capriootje schreef:

Hier dit jaar ook zoveel vliegen rond hun neus. Echt niet normaal :') Is de eerste keer in de 40 jaar dat ik paarden heb dat ik zoiets zie.

Voor je kleine pony, Equilibrium heeft de field relief in XS. Er is ook een maattabel.
Ik heb zo'n maskers voor de paarden en heel tevreden over.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:12

Welke maskers zijn er behalve die lycra maskers zonder klittenband?
Mijn jonge pony vind het vliegenmasker eng omdat ze het geluid van klittenband bij haar hoofd eng vindt.
Dit oefenen we wel, maar zou graag een tussenoplossing zoeken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:14

QHP halster met vliegenkap combi misschien een optie ?
Hoef je niet altijd die klittenband los te maken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:19

Ik heb deze. Als een halster aan te trekken aan het hoofd. En verstelbaar bij keel en neus.
Mijn paint krijgt er nu wel schuurplekjes van, dus ik ga de lycramaskers nu proberen. Maar zij heeft ook echt een extreem dun vachtje en krijgt overal schuurplekken van ongeveer.
Het masker is van Waldhausen, via Agradi.
Afbeelding

WhiskeyBluesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:20

Maartje1990 schreef:
Ik heb er verschilmende gebruikt bij mijn pony had ik de shires die hier boven al gedeeld wordt, prima masker. Weet even niet meer of die eem gat had voor de voorpluk.

Voor mijn haflinger heb ik er 1 zonder oren vind dat fijner ivm dikke voorpluk.

Maar heb hem pas sinds gisteren om, vind hem fijn zitten (valt wel groot) niet mijn foto overigens.

[ [url=m/OMD3oi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn paard heeft deze al een aantal maanden. Bevalt perfect! Geen schuurplekken (ook niet bij dag en nacht omhouden), past perfect hier en wat ik een pluspunt vind is dat de grote voorpluk van mijn paard van dit masker niet dunner wordt. Voorheen zat de voorpluk bij het masker in waardoor hij afsleet.

Eén van de andere paarden in de groep heeft dit masker maar dan met neusflap (en bij de oren wat anders). Dit paard kreeg elke zomer wel weer schuurplekken van maskers, maar van deze tot nu toe niet! Dat paard draagt hem 24/7 en is niet bepaald zuinig op vliegenmaskers. Maar deze is nog steeds helemaal heel :D Echt een topding!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:21

QHP halster heb in inderdaad en dat los ik nu zo op, maar helaas ook gevoelig huidje en krijgt snel schuurplekken van langdurig halster dragen.
Misschien is de lycra de beste oplossing en moet ik gewoon veel gaan oefenen de komende tijd :D .
Die van jou klinkt ook wel goed Daihyo, maar inderdaad lastig met schuurplekken!

Mijn andere merrie krijgt geen schuurplekken van haar shires masker, maarja daar zit dat enge klittenband aan :Y) .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:31

Ik had voorheen de maskers van Cashel. Die zaten ook echt top. Maar ik heb het idee dat ze daar 's nachts wat minder mee zien. Daarom heb ik gekozen voor iets met heel dun gaas. Maar goed, dat werkt voor mijn haflinger aardig, maar voor mijn paint mwah.
Iets zonder klittenband is bijna niet te vinden. Zo'n losse frontriem met sliertjes is er wel met een gewone riemsluiting. Ik weet alleen even niet van welk merk dat ook alweer was...

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:04

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:21

Die heb ik nu van Weatherbeta gekocht, met zo'n rits. Ik ga ze vanmiddag proberen. Mijn jonkie vindt het allemaal ook wat spannend, dus een mooie test of het te doen is :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 10:34

Ik ben bij die lycra maskers zo bang dat ze omdraaien..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:36

Volgens mij kun je die maskers zonder oren van Equilibrium ook wel uitdoen zonder de klittenband los te maken bedenk ik mij net :D
Er zit wat rek in die stof achter de oren en onder de kaken.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:29

Muze schreef:
Ik ben bij die lycra maskers zo bang dat ze omdraaien..

Ik heb die touwtjes gehad, zelfs een versie met nog echt een oornet eraan, en die draaiden binnen no time naar onderen, lycra heb ik al meerdere maskers van gehad en nog geeneen gehad die draaide, terwijl ze toch ook regelmatig flink dr hoofd schuurt. Ook op manege vroeger meerdere met lycra en die bleven toch het beste zitten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:59

Nou, ik ben benieuwd… ze zitten in ieder geval heel netjes aangesloten.
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:22

Ik denk dat ik de Rambo en LeMieux gewoon allebei hou. Heb ik wat om af te wisselen.

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:25

Haha, op de eerste zijn de manen van jouw paard net een leeuw en die tweede een heerlijke bol pluis, te leuk!

Die Rambo is kwalitatief echt een super fijn masker, maar die van mij gebruikte helaas dat stugge stukje tussen de oren om mee te krabben, alles kapot (paard en kap) dus helaas niet geschikt hier.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:48

MarliesV schreef:
Haha, op de eerste zijn de manen van jouw paard net een leeuw en die tweede een heerlijke bol pluis, te leuk!

Die Rambo is kwalitatief echt een super fijn masker, maar die van mij gebruikte helaas dat stugge stukje tussen de oren om mee te krabben, alles kapot (paard en kap) dus helaas niet geschikt hier.

Bij die LeMieux geprobeerd door het gaatje te stoppen. _O-

Hier zie je haar voorpluk beter. Denk dat ze een van de kortere voorplukken uit onze kudde heeft.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 17:06

Die manenkam is echt super, doet me denken aan zo'n harige rups

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:31

Amber_anne schreef:
Die manenkam is echt super, doet me denken aan zo'n harige rups

Noem jij mijn oma nou gewoon een harige rups? :wow: _O-

Haar oma vriendinnetje heeft hier gewoon de standaard witte met bontje van EJ op. Die heeft Frel ook, maar krijg wat schuurplekjes op haar voorhoofd. Nu kan ik tenminste afwisselen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:42

Gisteren voor de mini de Kentucky binnen gekregen. Vanmiddag komt de Lemieux voor m’n grote paard. Hoop dat die ook fijn zit want ze gaan dit weekend naar de grote wei 24/7 en dan wil ik ze ook graag zoveel mogelijk op houden.

Deze is in ieder geval geslaagd! Was echt lastig voor een mini van 80 cm maar ook nog eens een luxe/fijn hoofdje

Afbeelding