Hoe is jullie rijbak met veel regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 01:01

Bak hier is 'omgekiept'. Zwarte zand eraf gegraven, het witte eruit, daarna het zwarte er weer in en het witte erop. Deze foto is van vorige week zondag. Na een dag is het water weg en is de bak hooguit soppig.
Afbeelding

Dit was trouwens ook de 1ste keer in jaren dat er water in onze bak lag. :')

Trieneke

Re: Hoe is jullie rijbak met veel regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:00

Wij hebben de bak ook jaren geleden 'omgekiept' en afgelopen zondag stonden er even wat plasjes in toen het met bakken uit de lucht kwam. Maar gelukkig trekken deze heel snel weer weg. Verder met al die regen nog geen water erin gehad.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:12

Droog! :D mijn pensionstal heeft echt een super goeie buitenbak! Nog nooit een plasje ingestaan. Ik weet alleen niet welk zand en drainage enz ze gebruikt hebben.

Dit was de bak afgelopen dinsdag. Het was die voormiddag wel droog maar het weekend was toen weer erg nat. Ik ben er echt reuze blij mee !
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:54

Westhof schreef:
Buitenbak 1 aardig wat plassen.

Buitenbak 2 helemaal droog. Daar heb ik nog nooit een plasje in gezien, hoe slecht het weer ook is.

Afbeelding

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:55

Heel goed. Een spliksplinter nieuwe Achterberg bodem. !

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:02

Mijn rijbak is op een plasje na waar je om heen kan rijden droog :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:21

nicole_floor schreef:
Bak hier is 'omgekiept'. Zwarte zand eraf gegraven, het witte eruit, daarna het zwarte er weer in en het witte erop. Deze foto is van vorige week zondag. Na een dag is het water weg en is de bak hooguit soppig.
[ [url=m/cgB3mQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was trouwens ook de 1ste keer in jaren dat er water in onze bak lag. :')

Wij hebben dat 8 jaar geleden ook zo gedaan, nooit geen plassen in de bak gehad tot afgelopen week zondag, toen voor het eerst wel een aardige plas er in, maar met een halve dag droog weer was deze ook weer vertrokken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:31

Afbeelding

Wij hebben een poeltje voor de paarden :') Gelukkig is de bodem vrij stevig, dus je zakt nergens weg en het water is met een droge dag ook wel vlot weg. Maar deze weken valt er zodanig veel regen dat de paarden een vlasbed kregen in de inloopstal. Kunnen ze lekker daar liggen ipv in de plassen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:20

Bij onze pensionstal hebben ze een superbodem in de buitenbak. Na heel veel regen liggen er wel wat plasjes, maar die zijn zo weg. Het hele jaar door is daar prima in te rijden.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:03

Onze bak is nat met grote plassen, maar de grond is goed. Hij wordt niet te zacht, je zakt er niet in weg, wordt niet glad en is dus goed begaanbaar. Kaplaarzen aan of buiten de bak opstappen en dan is hij prima te rijden. We worden alleen erg nat. Dit is in zuid-oost Drenthe, volgens mij hebben we zand en kleigrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:55

Ik heb nu een vloedbak. Ik wacht op eb.

Er zit drainage in, maar ik denk dat we even de grond los moeten maken. De vraag is hoe?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:57

Onze bak is eerder te droog dan nat, maar zelfs nu staat het nat.
De afgelopen 2 dagen is het maar een paar uur droog geweest denk ik. Dus ook geen tijd om weg te trekken.
Volgens buienradar zou het nu droog zijn, toch staat het flink te regenen, meer dan wat miezer die hij wel aangeeft.

Het nu wel genoeg geweest, ik wil lente!