Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Delphi schreef:meggiemeg schreef:Vanaf vandaag mag het Delphi dan mag je vuurwerk kopen en in huis hebben, afsteken is wat anders.
Fijn dat ze bij jou rustig blijven, hier is de rust ver te zoeken, ga straks maar eens kijken in het donker of ze naar binnen willen, zal wel niet.
Ik kan er niet eens mee zitten dat het fout gaat met het afsteken bij hun, vuurwerk was toch zo leuk...
Oh ik dacht eigenlijk dat er pas vanaf morgen vuurwerk verkocht mocht worden, maar vanaf vandaag dus. Maar dat verandert inderdaad niets aan het feit dat het gewoon niet afgestoken mag worden. Ik zou trouwens foto's maken van de kapotte draad! En je paarden even controleren op wondjes o.i.d. Als je iets ziet ook gelijk fotograferen. Wellicht kun je hier nu wel aangifte van doen.
Ja, ik ben echt blij dat ze er hier rustig onder zijn. Maar goed als er eens een paar keer vlak bij ze iets afgestoken wordt, kan dat ook zomaar over zijn. Ik vind het zo sneu voor je paarden! Wat een stress moeten ze wel niet hebben. Eten ze nog wel gewoon goed?
mairead schreef:Maar vuurwerk afsteken vóór 31 december 18:00 is toch gewoon verboden?
Bij jochies die er op uit gaan om vuurwerk af te steken en door het dorp heen lopen kan je moeilijk de politie bellen, want dan weet je niet waar het vandaan komt.
In dit geval is het toch wel overduidelijk waar het vandaan komt en van wie. Waarom worden de buren niet gestraft?
Kenay schreef:Ik weet niet wat voor vuurwerk ze afsteken? Fop en schertsvuurwerk (het kleinere spul wat in de supermarkt ligt) mag het hele jaar door verkocht worden en afgestoken worden. Hier is vanuit de wet niet op te handhaven. Als ben ik het met je eens dat het asociaal is en niet wenselijk.
Delphi schreef:Dat vraag ik me inderdaad ook af. Ik heb het eens opgezocht en officieel mag er pas vanaf vandaag vuurwerk verkocht worden. Afsteken mag pas vanaf 31 december 18:00 tot 1 januari 2:00.
Valt hetgeen zij afsteken dan misschien niet onder echt vuurwerk? Want anders zou het toch van de zotte zijn dat de politie genoegen neemt met het feit dat ze vanaf een ander stuk tuin vuurwerk gaan afsteken?