Hoe zelf warm blijven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:12

Raamzicht schreef:
En welke overall heb je uiteindelijk gekozen?

Zitten twijfelen tussen Topreiter en HGG. Uiteindelijk was de HGG nog iets duurder en voor de Topreiter gegaan. Kreeg korting op Equitana. De Topreiter heeft alleen geen getapete naden geloof ik. Heb hem ook nog niet in de regen getest.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:29

Rubs schreef:
Ik heb de kipwarm van Decathlon in huis, heb er van de week met die koude oostenwind 2 keer mee in het bos gereden, resp 1,5 en 2 uur. en had evengoed koude benen, jammer.
Met klussen en klooien op stal blijf ik er wel warm in.
Voor uren buitenrijden krijgt hij van mij een onvoldoende.
Wat betreft de maat: Ik heb met gewone broeken M, met rijbroeken 42. De Kipwarm heb ik in M gekocht en dat is de goede maat. Het is 38/40 en dan meer naar de 40 toe.

Zo lang (rustig) te paard zitten is geen enkele strakke broek tegen bestand. Dan zou ik echt voor een skibroek of rij overall gaan.

Die kipwarm is wel degelijk een heel stuk warmer dan een gewone rijbroek.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:47

Bagheera_206 schreef:
Raamzicht schreef:
En welke overall heb je uiteindelijk gekozen?

Zitten twijfelen tussen Topreiter en HGG. Uiteindelijk was de HGG nog iets duurder en voor de Topreiter gegaan. Kreeg korting op Equitana. De Topreiter heeft alleen geen getapete naden geloof ik. Heb hem ook nog niet in de regen getest.

Ben benieuwd hoe die houdt!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:49

Thermobroek en T-shirt
T shirt erover
Dikke trui erover
Sjaal onder jas
Dikke jas
Gevoerde broek (kipwarm) of met skibroek. Evt doe ik er nog een warme joggingbroek tussen :+
Dikke muts
Handschoenen
Gevoerde schoenen/laarzen

En zo lukt het mij aardig om warm te blijven :) Op echte ijskoude dagen nam ik een thermos thee mee naar stal