Ik hoorde iedereen er over klagen dit jaar, ik had ze nog nooit in huis,maar dit jaar dus ineens wel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Niet geheel onbelangrijk misschien...fruitvliegjes!
Ik hoorde iedereen er over klagen dit jaar, ik had ze nog nooit in huis,maar dit jaar dus ineens wel
Luca03 schreef:Hier, centraal België énorm veel knutten, meer last gehad van muggen dan ooit te voren, vliegen zijn er nu nog met hopen en dazen werden de paarden gek van. Hier dus geen vermindering.
Kategida schreef:Luca03 schreef:Hier, centraal België énorm veel knutten, meer last gehad van muggen dan ooit te voren, vliegen zijn er nu nog met hopen en dazen werden de paarden gek van. Hier dus geen vermindering.
Mede-belgje hier. (Ik woon in het noorden van België) Exact dezelfde ergernissen gehad. Ontzettend veel dazen, vliegen, horzels, noem maar op... ze waren allemaal aanwezig dit jaar.
Paarden met eczeem stonden dagelijks met hun vliegendeken/eczeemdeken op en zelfs in het begin van oktober, toen ze zonder zomerdeken stonden, werden ze nog lastig gevallen door alle beestjes.
Heleennn schreef:Noorderkempen in België: erg veel vliegen, minder dazen als vorig jaar deze zomer, maar nu na vochtig warmer weer nog steeds erg veel muggen (groot en klein). Iets meer bijtjes in de tuin, dat was fijn. Ook één van die mega wespen gespot begin september! Echt gigantische beesten, heel eng.