Beangstigend stil in de lucht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:28

Niet geheel onbelangrijk misschien...fruitvliegjes!
Ik hoorde iedereen er over klagen dit jaar, ik had ze nog nooit in huis,maar dit jaar dus ineens wel :+

Nicole288

Re: Beangstigend stil in de lucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:32

Noord-Brabant omg Den Bosch, deze zomer veel minder last van dazen gehad, ook minder wespen en ook minder gewone vliegen, wat wel opvalt is dat er nu meer vliegen lijken te zijn dan in de zomer, alsof ze later zijn komen opzetten :?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:35

Stil in de lucht? Ik heb nog nooit zoveel beesten gezien man.

Zuid Oost België

vanaf maart al enorm veel vliegen, niet normaal (zonder vliegenmasker was hun hoofd helemaal zwart van de vliegen!)
voorjaar ook een redelijk veel teken verwijderd bij mijn paarden
in mei kwamen de dazen (ook kei veel, waaronder een reuzendaas)
wespennesten zaten een paar in de stallen, maar aan de achterkant, dus eigenlijk geen last van gehad
(en horzel eitjes dus vast ook horzels)
geen 1 mug gezien (nou ja eentje dan)
heel veel vlinders maar dat heeft misschien met deze mooie plek te maken *\o/* vlinders mogen blijven

Afgelopen maand nog een invasie lieveheersbeestjes (1000?!) die een plekje in mijn huis hebben veroverd om te overnachten (uiteindelijk in de stofzuiger)
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 26-10-17 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:36

Gouda, ontzettend veel vliegen en muggen. En dan niet eens op stal maar gewoon midden in een woonwijk.

Vliegen zijn inmiddels weg,maar als ik mn slaapkamer raam of achterdeur open heb staan dan zitten er muggen binnen -O-

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:36

ellepel schreef:
Ik hoorde iedereen er over klagen dit jaar, ik had ze nog nooit in huis,maar dit jaar dus ineens wel :+

Hier ook sinds 2 jaar fruitvliegjes! Maar heb twee jaar geleden ook de prullenbak een andere plek in de keuken gegeven, veel dichter naar deur die in de zomer regelmatig openstaat.
Dus durf niet te zeggen waaraan de toename te wijzen is.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:37

Nou hier in Leeuwarden hoopte ik maar dat er minder muggen waren maar ik zat de hele zomer zo'n beetje vol muggenbulten :+ Ook vliegen en wespen niet minder dan normaal gezien.

M'n ouders die in Almere wonen hebben zelfs een bijennest in de tuin! Hebben er geen last van dus ze zijn eigenlijk eerder vereerd :))

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:40

Omgeving hengelo/enschede erg veel wespen, mieren in overvloed en op dit moment vreselijk veel muggen. Vliegen zijn er ook erg veel. Dagen heb ik wat minder gezien dit jaar. En fruit vliegjes echt met 100en tegelijk.

Edit: en mestkevers, nu echt niet normaal veel, vorig jaar eigenlijk niet veel, maar echt heeel erg.
Laatst bijgewerkt door jasmijn16 op 26-10-17 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:42

Hier meer vliegen, echt extreem veel dit jaar. Wespen en dazen gelijk aan andere jaren. Muggen vind ik lastig in te schatten. Blijkbaar was ik zelf niet zo lekker maar mijn zoontje heeft de hele zomer onder de bulten gezeten

Helmond

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:43

Omgeving kop van Overijssel, dit jaar écht meer vliegen dan jaren hiervoor, wel minder last van dazen gehad. Muggen hebben we hier nooit heel veel van.

poown

Noord Brabant langs de Maas. Ontzettend veel last van vliegen gehad dit jaar bij de paarden. Gewoon ordinaire zwarte stalvliegen. Weinig last van muggen en dazen helemaal niet gezien. Nu stikt het overigens wel van de knutten. Verder ook weinig wespen al zit er wel een wespennest in de slootkant bij de wei al de hele zomer.

Aranel

Eind juni/begin juli in Algonquin park Canada: muggen muggen muggen :+ Echt in zwermen om je heen.

Hier in Nederland, omgeving Zwolle, eigenlijk weinig last gehad van insecten.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:44

Afbeelding
Wieringerwerf noord-holland, stil was het hier niet !

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 21:55

ellepel schreef:

Het Suzuki vliegje is idd een plaag.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:14

Langs de maas in de buurt van batenburg enorm veel gespuis op dit moment. Hele zomer ging t wel maar nu echt een explosie aan vliegend ongedierte... drama!

Edit. Voorgaande jaren was het ook erg. Maar in oktober iig niet meer zo'n explosie met muggen en kleine vliegjes /knutten als nu

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:17

tones schreef:
Veluwe; Dit jaar ontzettend veel vliegen, dazen, muggen en ander gespuis in de lucht.
Heb ook t idee dat het elk jaar meer wordt.

Hier ook alleen dan in het oosten van het land

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:17

Bunschoten. Heeeel veel muggen en wat vliegen.
Weinig strondvliegen moet ik zeggen.

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:22

Luca03 schreef:
Hier, centraal België énorm veel knutten, meer last gehad van muggen dan ooit te voren, vliegen zijn er nu nog met hopen en dazen werden de paarden gek van. Hier dus geen vermindering.

Mede-belgje hier. (Ik woon in het noorden van België) Exact dezelfde ergernissen gehad. Ontzettend veel dazen, vliegen, horzels, noem maar op... ze waren allemaal aanwezig dit jaar.
Paarden met eczeem stonden dagelijks met hun vliegendeken/eczeemdeken op en zelfs in het begin van oktober, toen ze zonder zomerdeken stonden, werden ze nog lastig gevallen door alle beestjes.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:34

Kategida schreef:
Luca03 schreef:
Hier, centraal België énorm veel knutten, meer last gehad van muggen dan ooit te voren, vliegen zijn er nu nog met hopen en dazen werden de paarden gek van. Hier dus geen vermindering.

Mede-belgje hier. (Ik woon in het noorden van België) Exact dezelfde ergernissen gehad. Ontzettend veel dazen, vliegen, horzels, noem maar op... ze waren allemaal aanwezig dit jaar.
Paarden met eczeem stonden dagelijks met hun vliegendeken/eczeemdeken op en zelfs in het begin van oktober, toen ze zonder zomerdeken stonden, werden ze nog lastig gevallen door alle beestjes.

Hier Belgisch Limburg ook veel vliegen die zelfs mij venijnig konden bijten :(
Paardlief kreeg allergische reacties op al die beten van vliegen en dazen.
Na de verhuis naar de manege is het wel verminderd met de dazen maar vliegen bleven aanwezig. Kwamen zonder pardon op je gezicht zitten. Vre-se-lijk :(

Wel minder last van muggen gehad.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:42

Heleennn schreef:
Noorderkempen in België: erg veel vliegen, minder dazen als vorig jaar deze zomer, maar nu na vochtig warmer weer nog steeds erg veel muggen (groot en klein). Iets meer bijtjes in de tuin, dat was fijn. Ook één van die mega wespen gespot begin september! Echt gigantische beesten, heel eng.

Zelfde regio en idd opvallend minder dazen al twee jaar eigenlijk *\o/* .Maar opvallend meer hommels wespen en we hebben een nest hoornaars van die super grote wespen onder onze dakpannen.Ook last van hommelnesten gehad.Onder de vloer van de zadelkamer en iedere keer als je in de zadelkamer stapte kwam er een zwerm uit.
En een bijennest onder het raam van mijn zoon,die hebben we weg laten halen.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:45

Arnhem, aan de Hoge Veluwe. Dazen, knutten, en van die griezelig grote steekbeesten die ik niet bij naam weet. Echte engerds, de paarden vluchtten ervoor... Nu wordt het gelukkig rustiger maar tot vorige week vliegenspray gebruikt..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:53

In het gooi.
Van die vieze dikke vliegen. Strontvliegen? Met zo'n glimmend, best mooi olie-achtig gekleurd, lijf.

Ik ben weinig gestoken itt anders. Maar heb dan wel overal horren tegenwoordig. Dat scheelt enorm.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:57

Hier in midden Nederland ('t Gooi) had ik dit jaar vooral veel last van vliegen & muggen. Wespen wat minder al zag ik wel veel bijen voor mijn gevoel!

Heel weinig dazen dit jaar, misschien wel een kwart van wat het vorig jaar was.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:00

In de bossen, drama.
In Roden (Drenthe) was het zo erg (rond juni/begin julli) dat ik mijzelf heb lopen insmeren met modder om te koelen/jeuken tijdens een fotoshoot :+ Érg veel muggen.

Toen ik in het bos was voor vakantie spelweek (Appelscha, Friesland. Week rond eind juli) viel het me weer mee qua muggen. Wereld van verschil. De grootste lastpakken waren de rode mieren en de teken :+

In Haulerwijk (Friesland), relatief weinig vervelende vliegers inderdaad. Zeker de muggen waren opvallend weinig in huis. Ik heb dit jaar geen hor voor mijn ramen gehad, en pas afgelopen nacht had ik een tweetal muggen die Russisch roulette leek te spelen met mijn nachtrust :+ En dan maar kijken wie het langste geen onderdeel van mijn behang ging worden :')
Echter, niet gestoken. Enkel gezoem.

Jonkersvaart (Groningen), heel veel rioolvliegjes. Echter zal dat meer huisgerelateerd zijn :+ Wel veel gewone huisvliegen aanwezig, maar ik vermoed dat dat met hetzelfde als de rioolvliegjes te maken heeft gehad :j
Qua muggen was het ook daar te overzien, ondanks dat ze aan een vaart wonen.

Wespen daarintegen wel in overvloed (zowel in Haulerwijk en Jonkersvaart).

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:04

kuch kuch stil??? :n
ik word hier al sinds denk juni elke nacht helemaal lek gestoken... :( :O
inmiddels slaap ik met alleen nog maar mijn neus buiten de dekens :+
+dat mijn ouders ook met rode vlekjes van de beten rondlopen. maar van welke mug/vlieg dat dan komt? :?
zij worden vooral gek van het gezoem, ik ook maar omdat ik mijn oren onder de dekens doe hoor ik dat niet meer. :+ gestoken word ik wel op de een of andere manier ONDER mijn deken? :')

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:09

Hier ontzettend veel gewone vliegen. Plakkers waren met anderhalve dag vol. Wel veel minder muggen maar heb heel veel hedera uit de tuin weg gehaald en daar zaten er mega veel in altijd.