Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dierliefde schreef:Ik kom hier ook binnenvallen, want ik zit echt met mijn handen in t haar hoe ik dit moet aanpakken:
Ik heb een kleine pony met dekenmaat 145 en wil deze winter doortrainen, maar zonder dekens gaat dat onmogelijk worden. 1 heel groot probleem: Ik heb nog nooit met dekens gewerkt... Een paar van mijn punten:
1. Ze staat s avonds op stal en overdag buiten (voor zover het land dat toelaat), hoe doe ik dit qua dekens? 's avonds een dikkere deken of dezelfde dikte en dan buiten een waterdichte?
2. Ik hoop haar niet te hoeven scheren en de vacht kort te houden met dekens, is dit realistisch of zal ik toch moeten scheren?
3. Welke dikte dekens gebruiken en bij welke temperatuur doen jullie die op? Ik heb natuurlijk al een aantal schema's gezien op ruitershops, maar wellicht hebben jullie hier andere meningen over
4. Hoe begin ik? 's avonds begint de temperatuur toch al aardig te dalen. Kan ik beter een fleece of woldeken opdoen of een 0grams regendeken
Alvast heel erg bedankt
SRY schreef:Hier werk ik ook met het linersysteem van horseware met de 0grams rambo original. Super uitvinding. 1 regendeken met verschillende onderdekens, ideaal!!
Ik begin met scheren als ik haar niet meer droog krijg na het rijden. Vaak is dit begin september.
Maar nu is mijn oog toch wel gevallen op de rambo summer series. Zou dit een fijne tussendeken kunnen zijn voor nu? Want een regendeken vind ik net nog iets te warm en een zomerdeken is niet handig met de nederlandse buien op de wei...
Wat zijn jullie ervaringen met de Rambo summer series?
Yontheke schreef:Zijn er hier mensen die ook wel eens tweedehands dekens kopen?
Ik verkoop eigenlijk zelden tot nooit wat van mijn spullen maar met het overlijden van mijn springpaard heb ik een overschot aan dekens die ik nu toch wel weg wil doen. Ook Horseware dekens bijvoorbeeld.
Als je zelf verkoopt, hoe bepaal je dan de prijs? Ik heb er nog een Amigo Wug tussenzitten die toch duur zijn in aanschaf en die hij helaas maar 3 dagen heeft opgehad.
Alle dekens zijn ook nog gewassen door een paardendekens wasserij bij ons in de buurt.
MarloesHJ schreef:Yontheke, er is voor horseware en bucas dekens een verkoopgroep op fb. Zeker dekens in een gangbare maat verkopen vlot en niet eens voor heel weinig geld. Ik heb zelf meerdere dekens verkocht en heb daar op zich nog een nette prijs voor gekregen. Ik heb het idee dat dat ook sneller loopt dan marktplaats of zoiets dergelijks.
Charizard schreef:Ik heb mijn horseware dekens ineens rete snel verkocht nu.
Ik hoor meer verhalen over die summer met heftige regenbuien.. Zelf heb ik de 3 in 1 van amigo en die droogt wel erg snel op, gaat ook niet plakken. Nu is die aan de zijkant ook niet waterdicht..