Nu ligt er 1 cap thuis voor de les op manege en 1 cap in mijn zadelkast op stal.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) Ik ga dus toch op zoek naar laarzen en ben benieuwd wat jullie dragen
Ik heb ook lange benen. Mijn Muckboots draag ik gewoon onder mijn spijkerbroek (bootcut). Rijbroeken draag ik niet. Maar daar kunnen ze ook mee. Er is een model waarmee je veilig in je stijgbeugels kunt. Andere modellen Muckboot kunnen natuurlijk wel gewoon voor op stal (of wanneer je zonder zadel rijdt
)
(en dan een maat te groot met thermolegging of maillot eronder). Ik ga eens kijken naar Muckboots. Zou inderdaad wel graag een model willen waar ik ook mee kan rijden. Hoeft niet als een rijlaars te zitten wat mij betreft. In de winter rij ik bijna alleen maar buiten of af en toe een rondje in de bak, maar niets spannends. Dus als ze inderdaad maar veilig door de stijgbeugel kunnen vind ik het prima.
Dankje voor de tip!
Prima tot ergens rond het nulpunt. Op de site/doos staat -20, maar dat geloof ik niet echt. Hoogstens -5, maar met warme sokken nog wel iets kouder.
Ik wil nog gaan kijken voor een tweede winterjodhpurbroek.
Josien_ schreef:Mag ik vragen wanneer jullie die warme broeken etc. gebruiken?
Heb zelf eigenlijk zelden behoefte gehad aan zo'n warme kleding omdat ik het tijdens het paardrijden vanzelf warm krijg.
Heb zelf eigenlijk zelden behoefte gehad aan zo'n warme kleding omdat ik het tijdens het paardrijden vanzelf warm krijg.
Koper schreef:Josien_ schreef:Mag ik vragen wanneer jullie die warme broeken etc. gebruiken?
Ehh... jij hebt zeker een auto en je staat met je paard bij een pensionstal met een binnenbak? Dan zou ik het ook niet gauw koud krijgen nee
Zeker als ik lekker uren aan een stuk moet lesgeven op een prachtige koude zondag ochtend. Gelukkig zijn er altijd lieve moedertjes van kids die mij wat warms aanbieden uit de kantine
Koper schreef:Josien_ schreef:Mag ik vragen wanneer jullie die warme broeken etc. gebruiken?
Ehh... jij hebt zeker een auto en je staat met je paard bij een pensionstal met een binnenbak? Dan zou ik het ook niet gauw koud krijgen nee
.
!
. 
Frummels schreef:Thermolaarzen heb ik niet meer. Ik vond ze nooit lekker zitten. (veel te breed, lage wreef en te kort)
Zoek nog wel een alternatief
Ir111 schreef:Frummels schreef:Thermolaarzen heb ik niet meer. Ik vond ze nooit lekker zitten. (veel te breed, lage wreef en te kort)
Zoek nog wel een alternatief
Ik heb deze laarzen. Door de dikke zool lekker warm, waterdicht en met prima voetbed. Heb heerlijk warme voeten in deze laarzen. Kost iets meer maar bij zijn ze na 1 seizoen intensief dragen nog in perfecte staat dus ik verwacht dat deze lang mee gaan. Anders dan mijn Ariats die na 2, max 3 jaar uit elkaar vielen.
Even sparen wel.. haha. Die zijn wel te breed om mee te rijden, voor in de stijgbeugels denk ik he?
Vind de roze erg mooi die jij hebt
(vind de winterjassen bij de ruitersportzaken echt onnodig duur namelijk en teveel poespas zoals bontkragen en glitters: niet zo mijn ding).