Vliegenmasker gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:41

F_inley schreef:
Die van cashel blijft geen water opliggen loopt eraf ideaal ding!

oh dat is fijn om te lezen! Ik ga deze kopen (nou ja, heb al gekocht, maar is te klein, dus ruilen)

Ik heb nu 1 van Rambo, met zo'n ring.
Heel fijn ding hoor, maar gaatjes lopen vol met water, en op de neus schuurt het.

Myca

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:10

Mijn paard heeft sinds vandaag een Amigo Mio vliegenmasker om. Vliegenpoot riemen krijgt hij allemaal af, desnoods inclusief halster.
De MIO bleef in ieder geval vast zitten nadat hij stevig had geschuurd langs mijn rug en na het rollen zat hij ook nog goed.

Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als er een vlieg onder het masker komt. Raken ze dan niet in paniek? Kan zo'n vlieg er dan nog wel uit? Anders werkt het juist averechts.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:58

Ik heb gisteren 3 van Rambo besteld. :=
Ben benieuwd, wat ik tot nu toe heb vond ik allemaal oncomfortabele hobbezakken.
Wel een bak geld terwijl ik er zelfs nog 3 voor de prijs van 2 had, dus wel geld bespaard haha. Eindelijk een keer voordeel van het hebben van 3 paarden. :')

Heb voor allemaal 1 maat kleiner besteld dan ik normaal zou doen, ben benieuwd, hoop echt dat het gaat passen want weet niet hoe makkelijk ze zijn met ruilen ivm die actie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:37

Onze 2 quarters hadden die van Harry's Horse gister nog om, dus 24 uur om gehad.

Ze hebben ruimte voor een maanpluk, terwijl de quarters die beiden niet hebben. Dat zette me wel aan het denken, dus heb die zebra lycra dingen even aangepakt. De NF en shet hebben weer mega maantoppen, dus daar een gat gemaakt. Staat wel raar zo een maantop eruit, maar goed....

Verder lijken ze het wel prima te vinden. Hopelijk hebben ze door dat ze van alle beestjes af zijn zo.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:54

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:21

Die onderste vind ik niet echt fijn, met flinke wind is het gaas te licht om het tegen te gaan en waait het plat. Het is wel heel open gaas, dus ze kunnen er echt goed doorheen kijken.

Zoals aangegeven heb ik de Cashel Crusader zonder oren en die blijft echt mooi zitten. Beter dan de Amigo die ik heb gehad. Heb ook een Field relief gehad en die was ook erg mooi, maar helaas te klein dus begon te schuren. De Waldhausen hebben ze hier op stal en dat is ook een erg mooi masker, blijft ook mooi zitten.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:40

Mijn pakketje met de crusader is nog niet aangekomen dus heb even een noodmasker gekocht. Dit is maat M, heb de L ook gekocht voor mijn oudste maar die past hem niet.

Iemand een idee voor een XL vliegenmasker of weet iemand of die crusader in de grootste maat ruim valt?
Afbeelding

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:02

Oh sorry maar ik bedoelde echt met een opening in het hele 'orengedeelte'. Omdat ik een paardje heb welke evht niet houdt van iets aan de oren

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:22

Afbeelding

Ik heb ook de cashel zonder oor met flap.
Hij draagt alleen een halster omdat de stal eigenaar hem anders niet te pakken krijgt.

Fijn ding maar de volgende keer toch met oren..
de gaten bij de oren sluiten niet aan en er is al eens een vliegje in de kap gekomen..

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:39

Myca schreef:
Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als er een vlieg onder het masker komt. Raken ze dan niet in paniek? Kan zo'n vlieg er dan nog wel uit? Anders werkt het juist averechts.

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een vliegenmasker en vroeg me precies hetzelfde af... >;) Heb op een vorige stal dus een keer een paard gezien die helemaal koekoek werd omdat er een vlieg in zn halsstuk was gevlogen.. Kan je nagaan in zo'n masker! Geen idee ook hoe groot de kans ik dat dit gebeurd. Maar onder de kaak bijvoorbeeld, zal altijd een opening zijn!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:43

Mijn paard is vrij nuchter en die zal vermoedelijk gewoon proberen het beest dood te drukken tegen dr been. Als ik zie hoe rustig ze zich houden met 10 van die vliegen rond het oog gok ik dat zij in elk geval niet over de zeik zal raken bij een verstekeling.

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:15

Ik heb (ook) die van Rambo, maar met een wei-halster erom.
Mocht ze aan haar halster klem komen te zitten zal deze bij de klittenband los gaan.

Geeft een gerust gevoel en haar vliegenmasker krijgt ze niet af.

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:37

LOve-mirra, zoiets heb ik voor de d-pony en shet, maar dan met neusnetje en in zebra. Weet echt niet meer welk merk. Heb ze nu voor het eerst 24/7 op, dus het is straks afwachten wat we tegenkomen.

Granoek, wil je de witte neus ook uv beschermen?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:43

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:17

Afbeelding

Ik ga deze bestellen dus kan er nog niks over zeggen maar heb wel die van Rambo en die vind mijn paard echt niet leuk! Hij gaat de heletijd rennen als hij de Rambo vliegenmasker op heeft! :\
Heb nu eentje met elastieken dus je zou geen halster om hoeven te doen alleen het aan doen is nogal lastig als je een paard heb die zn hoofd niet kan stil houden :')
Deze leek me een stuk makkelijker met aan en uit doen en er zit ook een neusnetje aan

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:21

Er is zoveel keuze!
Ik zoek eigenlijk een betaalbare vliegenkap met volgende:
- lycra/elastisch onder de kaak. Geen klittenband, want te makkelijk af te krijgen en schuurplekjes
- Ogen vrijhouden
- UV werend
- Eventueel afneembare UV werende neusflap
- met of zonder oren

Zie door de bomen het bos niet meer, maar de perfecte nog niet gevonden!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:23

FenixJL schreef:
[ [url=m/l6eEbp.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ga deze bestellen dus kan er nog niks over zeggen maar heb wel die van Rambo en die vind mijn paard echt niet leuk! Hij gaat de heletijd rennen als hij de Rambo vliegenmasker op heeft! :\
Heb nu eentje met elastieken dus je zou geen halster om hoeven te doen alleen het aan doen is nogal lastig als je een paard heb die zn hoofd niet kan stil houden :')
Deze leek me een stuk makkelijker met aan en uit doen en er zit ook een neusnetje aan

Gaan de vliegen hier dan niet langs de zijkant er onder?
En als het waait of regent, is het gaas dan stevig genoeg om recht te blijven staan?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:29

ik heb er een van usg die bevalt goed en is goed te verstellen, wel met elasriek maar dat is niet hinderlijk

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:33

byjou1983 schreef:
Ik heb deze

https://schockemoehle.net/busse-fliegenmaske-extensive

Naadloos en blijft heel goed zitten.

Onze zebra lycra dingen van de d-pony en shet zijn precies zoals deze. Ben benieuwd straks of ze nog om zitten. Heb er de afgelopen jaren alleen mee in het bos gereden.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:34

Granoek schreef:
FenixJL schreef:

Gaan de vliegen hier dan niet langs de zijkant er onder?
En als het waait of regent, is het gaas dan stevig genoeg om recht te blijven staan?

Ik heb geen idee zullen we moeten zien als ik hem binnen heb staan ook nog geen recensies bij.
En die ik nu heb daarvan is het gaas ook niet echt heel stevig maar zn vliegenmasker moet wel echt doorzichtig zijn anders gaat die rennen en deze was vrijwel doorzichtig dus nu gebeurd er niks en ze staan de heledag onder toezicht hoor dus mocht er iets zijn is er altijd iemand bij.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:55

Voor mij is het belangrijkste pasvorm, ze moeten hem niet 1, 2, 3 afdoen omdat dat kan, maar hij moet wel af kunnen.

Heb nu deze, dit is een Rambo, was van mijn andere paard, heb hem hier en daar gerepareerd en hij mag hem nu afdragen. Zit gaan gat in voor voorpluk dat is dan weer onhandig, maar hij heeft niet zoveel pluk, dus gaat wel.
Afbeelding
Nadeel van geen neusdeel.. maar ja..
Afbeelding

En dan heb ik er hier 2 van besteld (reserve erbij), neusdeel is afritsbaar, zwarte vind dat namelijk vreselijk!! proest dan aan een stuk door). Dit is een Sectolin (heten nu Chetaime).
Afbeelding

En de buren hebben een walthausen (Boerenbond). En ja, zat oor verkeerd aan einde van de dag, deze vind ik te dun/soepel gaas hebben.
Afbeelding

Denk dat het voor groot deel aan de pasvorm ligt en dat moet maar net passen bij je paard, hier is de sectolin dus favoriet wegens pasvorm/kwaliteit/prijs verhouding.
En er kan geen enkel masker tegen dat beige monster van mij, als ze ze af doet (bij de andere paarden) gaat ze er nog wel eens met een voet opstaan en er dan flink met d'r mond aan trekken, tja, dan gaat de duurste nog finaal aan flarden.
Iets met jong geleerd, oud gedaan, deed ze als veulen al.....

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:58

He die van je fjord vind ik wel mooi!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:02

Onze quarters hebben bij die van HH een gat voor de maantop, maar hebben vrijwel geen maantop.

Die lycra dingen van de NF en shet waren dicht, maar die hebben een mega pluk. Daar hebben wij dat naadje tussen de oren open gemaakt. Staat wel raar bij de shet dat zijn mega pluk daar doorheen komt.

De merrie had gister gerold en was 1 oortje uit, maar had ze verder geen last van.

Die van ons staan 24/7 buiten en dragen geen halsters.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:12

superpony schreef:
Onze quarters hebben bij die van HH een gat voor de maantop, maar hebben vrijwel geen maantop.

Die lycra dingen van de NF en shet waren dicht, maar die hebben een mega pluk. Daar hebben wij dat naadje tussen de oren open gemaakt. Staat wel raar bij de shet dat zijn mega pluk daar doorheen komt.

De merrie had gister gerold en was 1 oortje uit, maar had ze verder geen last van.

Die van ons staan 24/7 buiten en dragen geen halsters.

Heb inderdaad in het verleden ook wel eens gat erin gemaakt, bij mijn fjord die ik toen had moest dat wel, die had nog veel meer pluk dan haar dochter heft.
Zie het al voor me Shetlander met gigatoef erdoor :+

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:18

FenixJL schreef:

Naast ons land heeft iemand deze, staat aan de zijkanten enorm open waar vliegen makkelijk bij in kunnen en ligt regelmatig in het land af. Kan ook zijn dat ze hem veel te groot gekocht hebben maar zou goed kijken als hij met het hoofd naar beneden staat of die niet open staat.