Wanneer gaan jullie paarden weer de weide op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Re: Wanneer gaan jullie paarden weer de weide op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:11

Ik werk normaal altijd met strookbegrazing. Maar op dit moment mag dat nog niet omdat er net opnieuw is ingezaaid en ze alleen het hoge oude gras op mogen eten en niet het jonge gras wat nog beter moet wortelen.
Ze hebben dus een overvloed aan sappig, hoog (niet grofstengelig) gras.
Nu probeer ik op te bouwen, maar bij 3 uur krijg ik eigenlijk al problemen. Sloom en futloze paarden die zelfs 10 uur later nog geen interesse hebben in hooi.
Zijn er meer mensen die de paarden in een volle wei doen? Kan dit onbeperkt, stoppen ze vanzelf? Het ziet er zo ongezond uit..

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:13

_suus19_ schreef:
Ik werk normaal altijd met strookbegrazing. Maar op dit moment mag dat nog niet omdat er net opnieuw is ingezaaid en ze alleen het hoge oude gras op mogen eten en niet het jonge gras wat nog beter moet wortelen.
Ze hebben dus een overvloed aan sappig, hoog (niet grofstengelig) gras.
Nu probeer ik op te bouwen, maar bij 3 uur krijg ik eigenlijk al problemen. Sloom en futloze paarden die zelfs 10 uur later nog geen interesse hebben in hooi.
Zijn er meer mensen die de paarden in een volle wei doen? Kan dit onbeperkt, stoppen ze vanzelf? Het ziet er zo ongezond uit..

Die van mij stoppen vanzelf maar die eten zich ook niet in en keer vol gewoon afentoe een hapje en tussendoor gaan ze een beetje rondlopen, kijken, kroelen.
Vorig jaar stonden ze met zijn 2 op 1 hectare verdeeld in 3 stukken en daar moest op een gegeven moment gemaaid worden omdat ze tot hun buik in het gras stonden en het anders vertrapt zou worden.

Dus het ligt helemaal aan je paard denk ik, het jaar ervoor stond er een haflinger van iemand anders bij en die bleef wel door eten tot hij hoefbevangen was

Samantha2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:30

Hoi iedereen ik heb advies nodig ik heb interesse om een pony vol te gaan huren van een manege. Ik heb een beetje nagevraagd over de prijs enz maar de prijs verschilt heel erg. Als je wilt dat je pony in de winter en in de nacht naar stal gaat word het al gauw erg duur maar je kan er ook voor kiezen om je pony op het land te laten staan. ( ook in de winter ) Ik heb geen idee wat ik moet doen en wat de beste keuze is :( De pony die ik zou willen huren staat nu alleen maar in stal. (Ze heeft wel een poosje op het land gestaan maar is al weer een hele tijd geleden) Ik heb hier niet zoveel verstand van dus advies is welkom!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:59

Met een goede waterdichte deken kunnen de meeste pony's het wel redden, als ze niet gewend is buiten.
Maar een schuilmogelijkheid is wel fijn, waarschijnlijk moet ze wel wat hooi bijgevoerd en dan is een schuilstalletje wel het handigst.
Het kan ook zijn dat het niet lukt dus je moet wel een back-up plan hebben.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:05

Buiten kan prima, als de pony maar niet alleen staat. Als hij tot nu toe geen dekens op krijgt en zelf een vacht aanmaakt, is een deken misschien nieteens nodig.