Achaiah schreef:Sorry dat ik even zo binnen kom vallen maar een nieuw topic aanmaken leek me niet echt nodig.
Ik heb in het verleden eens van iemand gehoord dat je een paard met temperaturen boven de 30 graden geen vliegendeken op moet doen omdat dit heter maakt! Klopt dit?
Mijn paard heeft enorm last van vliegen. Zelfs van gewone vliegen en word echt pissig. Zonder vliegendeken staat hij de hele dag om zich heen te trappen en chagrijnig te zijn. Hij draagt er dus wel 1.
Hij gaat in de ochtend heel vroeg naar buiten tot een uur of 11,12 en dan gaat hij op stal voor de heetste uren van de dag en dan gaat hij na het eten als de schaduw weer op het land staat weer naar buiten tot een uur of 10.
Kan het echt veel kwaad zijn vliegendeken te dragen? Hij zweet veel, maar de rest zonder dekens ook
Die van mij zweten met een vliegendeken al als het warmer is dan 25 graden, dus die staan bloot. De vliegen zitten ook vooral op hun hoofd dus een vliegenmasker is genoeg als ze op de wei zouden staan.
Vliegen komen ook weer extra op zweet af, dus het is een lastige keuze.
ik ga straks nog een extra keer naar stal, misschien even vliegenspray ophalen en even bloot in de schaduw vanavond. Voor de dieren mag het van mij wel ietsje minder!