Dazen Drents-friese Wold eind juli?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dazen Drents-friese Wold eind juli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:19

Nou, de zomer vakantie is begongen :D En is giga goed weer voorspelt {:}
Voor rest niks bijzonders :7

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:34

Ja, dat is inderdaad lekker! Wij gaan elk jaar drie weken kamperen in drenthe met het gezin inclusief paard en hond. Genieten is dat. Nog nooit in DFW geweest, dus ben erg benieuwd hoe het daar is. Eerder wel in Dwingelderveld geweest en de Drentse AA. heb er in ieder geval super veel zin in :-).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:06

Niks speciaals. Twee ponykampen en begin van de vakantie. En natuurlijk een toplokatie voor een paardenvakantie

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:20

En rivendal/grootbartje is er niet meer.
Dat zal ook wel extra klanten opleveren voor de alberthoeve.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:15

Maar wat gebeurt er dan met Rivendal, of staat nu helemaal leeg?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:43

Rivendal is opgeheven.
Het contract is niet verlengd omdat het park waar het "manege complex" op staat en bij hoort te koop staat.
Het staat dus leeg.
Er zijn wel beheerders om het park bij te houden en te voorkomen dat alles dicht groeit maar verder is er dus niets meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:33

Wij hebben weer een geweldige week gehad :) weer was super! Geen enorme drukte met paarden dat kwam gisteren pas. Op moment dat we de paarden thuis uitgeladen hadden begon het te regenen perfecte timing dus!

Zijn zo ongeveer op alle stukken we geweest te rijden en berkenheuvel blijft favoriet mbt tot dazen. Boswachterije Appelscha het minst favoriet.

Wellicht dat mensen ons wel gezien hebben, trokken de hele week veel bekijks. De zebra's :))

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:29

Ik heb jullie ook gezien de 2 zebra's. Berkenheuven waar is die ivank?heb veel al gezien . Morgen laatste rit. Mis berkenheuvel iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:02

Haha ja dat kan best!

Berkenheuvel is aan de overkant van de weg zegmaar. Als je bij de alberthoeve weg rijdt ga je naar links dan rijdt je een eindje over berm, bruggetje over enzo en dan ga je normaal naar links het bos in. Maar als je dan nog even wat langer rechtdoor gaat kan je rechts het bos in en dat gebied is het.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:28

Oho de blauwe route volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:33

Er loopt daar vanalles, blauw oranja, zwart. Ik volg nooit routes :n van de route afwijken en zelf bedenken is veel leuker!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:23

zwart zijn geen routes.
Zwart zijn stukken waar je in en uit het bos kan komen.
soort van in en uitgangen naar de routes toe ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:27

Ja dat weet ik het zijn verbindingsroutes. Is niet alleen naar uitganen hoor ze lopen overal.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:51

Zou heel goed kunnen dat ze dat met de nieuwe routes wel doen.
De oude routes waren het alleen maar in en uit gangen.
Ik heb een oude kaart daar staat het op (uiteraard is die niet meer up to date ...... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:58

Eigenlijk zijn het gewoon ruiterpaden :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:26

Yvank_ schreef:
Er loopt daar vanalles, blauw oranja, zwart. Ik volg nooit routes :n van de route afwijken en zelf bedenken is veel leuker!

Er zijn 3 ruiterroutes blauw, rood en zwart, die zijn er niet voor niks.... Van de routes afwijken betekend vaak dat je op paden komt waar geen paarden horen te komen en je bent ook op plekken geweest waar broedgebied is voor beschermde vogelsoorten en andere dieren.

Dat mensen van routes afwijken zorgt er voor dat we steeds minder mogen... Dus ga aub niet zelf dwalen en blijf netjes op de routes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:28

Hoho ik zeg nérgens dat we niet op de ruiterpaden rijden! Ik rij alleen geen vaste route want die rondjes kennen we nou inmiddels wel ;)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:12

Ga morgen de rode route doen.en helmcamera gaat mee.
Zaterdag naar huis. Ook wel weer zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:39

Leuk! rode stikt wel van de dazen helaas -O-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 02:19

Ik hou me alleen nog op in de Berkenheuvel en het bosgebied bij Diever (de crossbaan bij Diever moet je een keer gedaan hebben, erg leuk. Ligt vlak achter camping Diever. Groene route loopt erlangs. Ingang is gemarkeerd met links en rechts van het pad houten hekjes)
vanavond wel veel dazen maar ik reed vlak na de bui weg. Ik rij nog steeds zonder deken en enkel spray

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 03:20

Crossbaan? Klinkt interessant!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 04:38

Ja napie hoe kom ik daar? Sta bij alberthoeve.lees dat je er komt via blauwe route. Waar kan ik het beste de blauwe route opstappen?

Erf links af dan over blauwe bruggetje eerste weg links?
Of even doorrijden en dan rechts een pad in.?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:32

Vanaf Alberthoeve linksaf richting Diever. Na de blauwe brug berm blijven volgen tot het bos begint aan je rechterhand. Daar ga je rechts in. Vervolgens volg je blauw. Je gaat een hek door en een brug over. Daarna loopt de blauwe route paralel aan een fietspad. Daarna splits het pad zich af en volg je blauw verder over een breed zandpad. Aan het einde gaat blauw links en na ongeveer 100 meter ga je rechtsaf ipv blauw rechtdoor volgen. Je zit dan op groen. Afslag is te herkennen aan de koeiendrinkbak. Vervolgens is het 4 km naar Diever. Je steekt bij camping Diever de weg over. De route loopt over een heel breed pad langs de camping. Ongeveer 500 meter na de camping zie je links en rechts van het pad waar je op rijd getimmerde hekjes. Daar is rechts de crossbaan.
Echt de moeite waard.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:43

saskiaojan schreef:
Yvank_ schreef:

Er zijn 3 ruiterroutes blauw, rood en zwart, die zijn er niet voor niks.... Van de routes afwijken betekend vaak dat je op paden komt waar geen paarden horen te komen en je bent ook op plekken geweest waar broedgebied is voor beschermde vogelsoorten en andere dieren.

Dat mensen van routes afwijken zorgt er voor dat we steeds minder mogen... Dus ga aub niet zelf dwalen en blijf netjes op de routes :o

Is wel grappig dat je het zegt wand ik ben er niet onbekend maar hoe vaak ik de route wel niet ben kwijt geraakt omdat het gewoon niet goed aangegeven is of de bordjes vernield zijn....
En jij geeft aan dat we dan door broed gebieden rijden waarom mag de rest van de wereld bevolking er dan wel komen?
Nee de aangegeven paden zijn er voor om te voorkomen dat er conflicten komen tussen de verschillende gebruikers van het bos.
Broedgebieden worden compleet afgeschermd en lopen ook geen paden door heen.

Tevens een verklaring van de kleuren routes
http://www.alberthoeve.nl/Ruiterroutes% ... Smilde.pdf

Er zijn dus oranje, rood, blauw en groen.
Zwart zijn zoals hier beschreven verbindingsroutes.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:36

Dankje wel napie. Helaas te laat gelezen.is iets voor volgende keer. Ben i.v.m. vele water maar naar de brede zandpaden geweest bij hertenweide.was ook mooi