Dillema :: Zomereczeemer kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:23

Mindim schreef:
koetjeboe schreef:
Mijn eczemer kreeg ook wondjes op de benen. Ik schreerde de benen. Dan had ze geen grip. En smeren he.

En wat doe je dan tegen de jeuk? Want die vliegjes krijgen echt wek griep, ook op geschoren benen hoor.

Ik door brak de cirkel er mee. Wondjes geven ook weer jeuk. Dus scheren en de kale plekjes die toch ontstonden in smeren met leovet huid lotion of hydrocortiderm. En ik gebruikte butox pouron verdunt met water dan met een plante spuit goed in spuiten
Dekens ging bij mij ook wel drie jaar mee. Gaatjes gelijk repareren. En ik had wel een echte boett was naar mijn idee echt beter dan al die neppers. Die van mij beet ook liezen en uiers kapot daar heb ik toen een losse lap voor besteld en zelf een mooie vlap gemaakt tussen de benen.

Whupp

Re: Dillema :: Zomereczeemer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:07

Ik heb ook de foto's gezien en vind het ook nog wel meevallen zonder deken en zonder smeren. Mijn eerste pony had ook zomereczeem, maar met een deken op viel het eigenlijk heel erg mee. Smeren hebben we nooit echt gedaan. Nu hebben we een tinker die ook zomereczeem heeft, maar dan alleen in haar manen. We hebben er een deken op en ze heeft nu bijna nergens last van (staat 24/7 buiten).
Als je dit paard echt heel erg leuk vindt en er mee verder wilt zou ik het gewoon doen, eczeem is meestal voor het grootste deel al verholpen door een deken erop te doen.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:13

BernetteO schreef:
Waar staat je paard trouwens en waar komt deze te staan?
Aan de kust uit zomereczeem zich vaak minder, dus denk eraan dat als het paard aan de kust staat en je verplaatst hem naar landinwaarts, dat het eczeem dan erger kan worden.

En toch valt dat tegen vind ik, ik woon in vogelvlucht ongeveer 7 km vandaan de kust, in mijn ogen niet veel maar mijn eczemer schuurt lekker door.. helaas.. -O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:31

Ik zou een verder leuk paard niet laten staan om ZE, mits het wel in de hand te houden is, dus niet al te extreem (al kun je daar zelf vaak ook nog een hoop aan sleutelen).

Zou wel even zn papieren checken, het lijkt me zo geen volbloed?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:04

Geen handvol maar een land vol paarden... Als ik van te voren weet dat het paard exzeem heeft, laat ik hem staan :j
Jeuk is erger dan pijn. De extra verzorging kost extra tijd en geld (als ze dekens slopen, iedere keer een nieuwe of aan elkaar naaien ( waar ik niet goed in ben :P )... Dokteren met smeersels, elk paard reageert weer anders op de smeersels.
Het gaat nooit over en kan zelfs (steeds) erger worden.

Dus nee, ik zou verder zoeken.

Het is wat anders als het paard bij jouw zelf jeuk krijgt na een tijd en dan ZE blijkt te hebben. Dan doe je er uiteraard alles aan qua verzorging om het paard er zo goed mogelijk te helpen. Maar dat lijkt mij logisch.

Ikzelf heb een Ijslander gekocht die later dit jaar naar Nederland komt (vanuit Polen) en bewust gezocht naar een paard zonder ZE.
Mocht ze het later toch krijgen heb ik dikke pech....

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:48

75% arabisch bloed. Geen volbloed dus. Wel papieren van het BAPS

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 19:41

Ik heb uiteindelijk besloten om het niet te doen..
Ik heb veel te veel angst dat dit beestje nog wat meer onder de lendenen heeft en ik kan het niet riskeren om anderen hier mogelijks ook mee "in gevaar" te brengen.. Is niet in orde met inentingen, ontwormen,.. Helemaal niets.. Dus dat was wel een beetje jammer..
Vind het wel heel jammer voor het arme dier.. Mijn hart breekt als ik hem zo zie staan.. :( Maar iets kopen uit medelijden is ook niet altijd de beste keuze.

Ik heb via-via wel een ander leuk beestje op het oog.. Helaas zijn zij niet bereid mijn dekking over te nemen.. Moest dit dus wat zijn zal ik iemand moeten vinden om de dekking over te kopen..

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:49

Ontzettend jammer! Ik snap je punt, maar wellicht zijn daar oplossingen voor? (Mestonderzoek vanwege de evt. wormbesmetting) en de enting is zo te regelen.
Ik snap je punt, en weet hoe het voelt als je het arme dier zo ziet staan.. zo ben ik destijds aan mijn merrie gekomen.

Veel succes met je zoek tocht :)

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 20:29

Inderdaad.. Maar ik vertrouw het niet zo helemaal.. de eigenaar ging er wel een ontworming "insteken" als ik me daar beter bij voelde.. :\

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:04

ik heb ook verschillende paardjes met zomerexceem verzorgt van heel heftig tot minimaal maar met goede verzorging geen problemen aan ondervonden, smeerde ze gewoon in met vette handcreme(atix met kammile), daarover vliegenspul, en citronella en nergens geen last van bij 1 de deken nodig gehad :)

Ellis_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:45

bij ons op stal staan een paar fjorden met eczeem!
ze hebben gewoon een eczeem deken op en worden
gewassen met teershampoo en ingesmeerd met jeukvrije creme!
van die 2 kun je niet tot nauwlijks zien dat ze eczeem hebben!
Dus als jij het een leuk paard vind en het niet erg vind om die extra zorg hebben is het toch geen probleem?