Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, nu de mijne er alleen staat het begint wel weer wat te groeien, hopelijk heeft hij volgend jaar wel gras op zijn wei. Verder is het namelijk een fijn stukje, veel bomen waardoor hij altijd schaduw heeft of uit de wind/regen kan staan en het loopt af waardoor het grootste gedeelte altijd droog is. Op mijn vorige stal hadden ze iets van 10 hectare voor 15 paarden en daar was het hele jaar door gras voor alle paarden. Onassa schreef:Mijn paard niet veel meer, maar komt wel dagelijks buiten en mijn poown staat 24/7 het gehele jaar door op gras.
Een mooie weide aan de bosrand die wat afloopt dus eigenlijk altijd droog is met waterbakken die tot onder de -25 gewoon drinkbaar blijven.
Bravura schreef:Heb ze afgelopen week van het verse gras afgehaald. Ze staan wel gewoon op de kale wei en krijgen nu gewoon volledig bijgevoerd. Fructaan-index is steeds behoorlijk hoog en het verse gras was nog behoorlijk kort, dus ik gok het er niet meer op. Aan de hand mogen ze af en toe wel even plukken. Vanaf begin april mogen ze weer af en toe wat groeiend gras plukken en eind april gaan ze weer op strookbegrazing.
Het proces is niet gaande omdat het te koud is.