Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)Anoniem schreef:De verwarring komt door mij, ik was diegene die vroeg of je een liner ook als staldeken zou kunnen gebruiken..
Dit omdat het dan voor mij wel een idee zou zijn,dan haalde ik voor de nacht op stal de buitendeken er gewoon af en 's morgens er weer op.
Maar vind liners te veel 'gedoe'dus ik houd het zelf bij meerdere diktes dekens.
De staartriemen van HW zijn tegenwoordig los te krijgen
Die aan een liner en een elastische of vaste dekensingel en je kan de deken zonder bovendeken gebruiken. Maar zoals al gezegt of het ideaal is...............
Ik gebruik ze op die manier wel eens in de winter om af te laten koelen na het rijden. 
De staartriemen van HW zijn tegenwoordig los te krijgen
Die aan een liner en een elastische of vaste dekensingel en je kan de deken zonder bovendeken gebruiken. Maar zoals al gezegt of het ideaal is...............
Ik gebruik ze op die manier wel eens in de winter om af te laten koelen na het rijden. [/quote]
josie schreef:Om af te laten koelen zijn er veel betere dekens in de handel (fleecedekens, Helix e.d.), die veel beter het vocht weg halen bij je paard dan dat een liner zal doen.
En fleece, mogen ze van mij houden waarvoor het ooit geconcipeerd is, colaflessen
Als er ergens een hekel aan het is het fleece. Alles blijft erin hangen, elk strootje en hooitje, en warm houden doen die dingen ze imo ook niet. Als ze hier swinters zweten (wat eigenlijk al nooit gebeurd) gooi ik er wel een wollen deken op
De 100 grams liner is perfect als ze gewoon wat warm zijn en rustig af moeten koelen zonder gelijk te koud te worden. Maar ja ik gebruik dan wel hulpmiddelen
.
KaatAmour schreef:Eeeh, ik dacht dat die fleece liner juist bedoeld om eronder te gebruiken? Anders waren de vastmaaklusjes enzo niet nodig toch?
Je hebt dan niet dat je paard lekker gaat glanzen wat je wel hebt met de nylon voering hé. Maargoed als dat alles is

Marije_jiplover schreef:De glans van mijn pony komt van binnenuit en niet uit zijn deken
Hij glimt nog als hij s zomers net een stofbad in het zand heeft genomen.
Ik heb die fleeceliner ook nog op mijn wensenlijstje staan. Precies om die reden, na het rijden is hij nooit helemaal droog onder de zweetdeken als hij zijn eten op heeft en ik alle spullen heb opgeruimd, de wei uit heb gemest en de hoiibak heb gevuld.
Dan zou ik de fleeceliner een aanvulling vinden.