Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

verder heb ik nog een regendeken met fleece voering en een andere 200 grams deken die ik over de amigo heen doe als het echt heel erg koud is.
Arabesk schreef:Waarom zou je niet kunnen rijden met een teddyvacht? Mijn arab krijgt ook een megavacht, maar geen enkel probleem. Tuurlijk zweet ie, maar ook dat is geen punt. Ze drogen ook wel weer, niet op stal zetten, daar drogen ze te langzaam, gewoon buitenzetten. Ja het kan echt, nee ze vallen níet dood neer, en nee ze worden níet ziek daardoor.
xAnnouk schreef:Arabesk schreef:Waarom zou je niet kunnen rijden met een teddyvacht? Mijn arab krijgt ook een megavacht, maar geen enkel probleem. Tuurlijk zweet ie, maar ook dat is geen punt. Ze drogen ook wel weer, niet op stal zetten, daar drogen ze te langzaam, gewoon buitenzetten. Ja het kan echt, nee ze vallen níet dood neer, en nee ze worden níet ziek daardoor.
Als het paard heel veel gezweet heeft vanwege de warme vacht kan het de huid gaan irriteren waardoor hij kan gaan schuren. Doordat hij zeiknat gewoon op de wei wordt gezet is hij ook vatbaarder voor ziektes.
Kost hooguit 5 min! xAnnouk schreef:batlow schreef:Zweetplekken afsponzen, dan kan hij zo de wei opKost hooguit 5 min!
Niet als je het hele paard moet afsponzen en alsnog zeiknat in de winter de wei op moet