Graaskorf ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idifix

Re: Graaskorf ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:01

Ja, ik hoop wel dat als ik ooit zo een greenguardje aanschaf dat toch eenmalig is :D het is niet om tien stuks van aan te kopen

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:49

Hier gaat de greenguard alweer voor het derde seizoen mee. Valt me zeker niet tegen!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:06

Ik heb voor mijn pony een "bloempot" model. Het gat groter maken heb ik niet gedaan. Hij is er zo behendig mee dat hij er zelfs hooi mee kan eten! (op stal gaat ie af hoor). Ik vind die van Imperial Riding en Pagony tot nu toe de beste.Het benauwde gedoe is simpel op te lossen door het middelste stuk er tussen uit te knippen ;)
Zie hier het resultaat: Leedebee @ [MD] Graasmasker -> paard echt dunner?

Wat betreft het slijten van de tanden: Ik heb veel mensen gehoord over de slijtage bij de GG, maar het ligt er ook aan hoe je paard eet en hoe kort het gras is. Hoe korter, hoe harder hij op dat ding moet drukken om bij het gras te komen, hoe meer zijn tanden zullen slijten. Bij zo'n bloempot zal dit echt nooit gebeuren, omdat het toch zachter materiaal is.

Ik zag ook iets voorbij komen over automatische waterbakken, maar dat zou ik toch eerst even testen! Ze kunnen er prima mee drinken (uit de sloot), maar als de korf/GG groter / breder is dan de drinkbak, dan heeft ie toch echt een probleem!

Laatste tip ;) Zorg er voor dat ie niet te klein is. De neus zit er redelijk diep in, dus het wordt snel te smal rond het deel bij de kaak, waardoor hij dan niet kan gapen of zo. Lijkt me erg vervelend ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:01

De mijne is gesneuveld ik ben bang dat dat met de green guard ook kan gebeuren.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:14

alletwee de graasmaskers van de andere pony's bij mij op stal zijn inmiddels stuk, de ene heeft het iets langer dan een seisoen uitgehouden (impereral riding) en de andere nog geen maand (bij agradi vandaan, geen idee wat voor merk).
mijn greenguard ziet er aardig onverwoestbaar uit, kan me niet voorstellen dat hij snel stuk kan (maat paard, dus het vaste bakje, maat pony moet je zelf op maat buigen zeg maar, die kan lijkt mij ook eerder stuk).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:46

Green guard is zeker niet zo in de winkel te koop, heb er straks 1 nodig?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:55

Bij mijn pony was het achterste riempje van zijn greenguard los en er uit, maar ook zonder achterste riempje laat hij hem ook zitten. Hij heeft hem alleen 's avonds en 's nachts op.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:17

ik heb de greenguard iig nog nooit in de winkel zien liggen, ik heb hem van de paardendrogist.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:25

Ik ben de greenguard ook nog niet in de winkel tegengekomen, alleen een paar online shops. De paardendrogist is volgens mij de goedkoopste en daar kun je ook een testweek bestellen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:31

De graaskorf lag in heel veel stukken verdeeld over de wei, hopen dat de nieuwe wat langer mee gaat?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:56

je openingspost kon de mijnen zijn,hihi
ik heb een fjord die zomers 2x fjord word, en dus ook besloten om haar een korf om te doen. Ik heb niet de greenguard, maar deze

http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... sourceid=0

ik heb de greenguard ook gehad, maar probleen is dat ie er in pony of fullmaat is. Pony is te klein, full te groot.
Met het bovenstaande masker gaat het prima, zkrijgt best nog wat gras binnen door het kleine openingetje,hihi. maar zeker veel minder dan zonder.

Ze red zich er prima mee, en heeft er geen hinder van.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 17:59

Ja,heb net dezelfde besteld hoop dat het goed gaat ;)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:34

Ik heb vanavond de greenguard om gehad, na wat onwennigheid en gemopper ging het prima.
De haf had een full om die h=ik had gekocht, dat was super, de fjord had een pony om van een vriendin, dit was dan weer niet o fijn.

Dus ga opzoek naar een 2de ful greenguard :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:38

Mijn paard vind het niet erg en ziet het als positief, want dan mag hij lekker 24/7 op t land.

Liever dat dan een dik paard en met kans op hoefbevangenheid en steeds meer mensen zien de voordelen en nu zijn er steeds meer die ook een graskorf om hebben.

Alleen............... ik vind het zo raar dat de fabrieken geen rekening hadden gehouden met de grote neusgaten van de paarden/ponys, ze hebben niet voor niets grote neusgaten, ik heb lekker alles rondom weggeknipt en nu is zijn hele neus lekker vrij en hij blijft slank.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:46

Gisteren korf omgedaan en mijn paard vind het vreselijk, liep maar achter me aan om tegen me te schuren.Heel zielig kijken en sloom zijn.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 10:27

Oei,oei al die reacties ben benieuwd hoe die van mij zal reageren maar als mijn vermoeden klopt zal alleen het gras tellen. :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:37

Ik heb gister de Greenguard testweek besteld bij de paardendrogist. Ik verwacht dan het qua eten een super product is, alleen ben ik bang dat drinken uit een automatische drinkbak met lepel niet echt gaat. Ik hoor hier namelijk erg verschillende verhalen over.

Volgens de paardendrogist die ik gemaild had omtrent het drinken moest het wel gaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:41

marleen_usar schreef:
Gisteren korf omgedaan en mijn paard vind het vreselijk, liep maar achter me aan om tegen me te schuren.Heel zielig kijken en sloom zijn.

Gewoon doorzetten, liever dat dan een hoefbevangen paard, ze wennen er heus wel aan, vaak al binnen 1 a 2 dagen.

maar ik denk dat die korf die ook de neuzen afsluiten het erger maakt, ik vind het dan ook raar dat er geen rekening mee is gehouden bij het bedenken ervan en de fabricage, die van mij vind het niks erg, want ik heb alles weggeknipt en vermaakt en het gaat perfect en ook geen schuurwonden of wat dan ook.

En je hebt graaskorf en graaskorf, soms moet je gewoon de grootste maat nemen zodat zijn hele snuit rondom vrij blijft ipv strak eromheen. die van mij is lekker ruim rondom.

Strak rondom vind ik ook erg zielig, hoe moet ie dan lekker kunnen gapen???

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:16

Ragdollcat schreef:
marleen_usar schreef:

Gewoon doorzetten, liever dat dan een hoefbevangen paard, ze wennen er heus wel aan, vaak al binnen 1 a 2 dagen.

maar ik denk dat die korf die ook de neuzen afsluiten het erger maakt, ik vind het dan ook raar dat er geen rekening mee is gehouden bij het bedenken ervan en de fabricage, die van mij vind het niks erg, want ik heb alles weggeknipt en vermaakt en het gaat perfect en ook geen schuurwonden of wat dan ook.

En je hebt graaskorf en graaskorf, soms moet je gewoon de grootste maat nemen zodat zijn hele snuit rondom vrij blijft ipv strak eromheen. die van mij is lekker ruim rondom.

Strak rondom vind ik ook erg zielig, hoe moet ie dan lekker kunnen gapen???

Ik sluit me hierbij aan :) De eerste paar dagen voelde ik me ook heel erg rot dat ik dit hem aan moest doen! Je kan het tenslotte niet uitleggen. Dit duurde idd een dag of 2 / 3 en nu duwt hij zelf zn neus er in en maakt hij de associatie korf = weiland

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:24

Gisteren een nieuwe gekocht, en vandaag ligt hij weer ergens kapot in de wei dat wordt een dure grap zo. Hopen dat ik hem morgen kan vinden?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 18:31

Ik ben er zelfs over aan het denken om mijn merrie er eentje aan te doen..zij wordt immers altijd zo dik en ik hou echt niet van dikke paarden :( Maar dat heb je wss eenmaal ze dag/nacht op de weide staan.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:47

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben...
Hoeveel beweging (arbeid) krijgen jullie paarden eigenlijk?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:50

Mijn pony werdt er zo giftig van dat ze alle mogelijke manieren probeerde het ding af te krijgen had ook het idee dat ze er niet mee kon eten :)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:33

Mijn haf, word 1a2 keer in de week basis in de piste gereden en als het kan liefst nog een wandelingetje van een uur vooral stap. Mijn merrie word in het beste geval( zonder tijdsgebrek slechte weersomstandigheden) 3 keer in de week gereden en de rest van de dagen gelongeerd en nog ergens een dag of 2 vrij ertussen.
Dat is wel jammer tat_jana en hoe heb jij dan je probleem opgelost?want die graaskorf zou toch ergens voor dienen :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:09

@odenxia in verschillende testverslagen uit Duitsland word aangegeven dat ze er niet meer uit een drinkbak met lepel ofzo kunnen drinken, dus je moet een waterbak ter beschikking stellen, logisch ook want de GreenGuard oaard is te groot voor een automatisce drinkbak.
Zou de gokm dus ook niet wagen en zeker niet met dit wer, mij viel ook op dat er hier in NEderland niets over word vermeld, in Duitsland dus wel :D

Die van mij drinken uit een waterbak/emmer.

Ik heb gisteravond de tweede reenGuard bestel bij de paardendrogist voor mijn fjord maat paard.
Had van een vriendin de ponymaat te leen, zij gebruikte hem ook altijd gewoon op haar Highland dus ook een grote pony, maar ik vind het een verschrikkelijk ding die maat pony, mss niet bij idd shetjes enzpo.
Maar hij eet ernaast, is erg onrustig, dus toen die van de haf omgedaan en meteen super, dus tot ik de niuwe voor hem heb splits ik ze even op de wei om en om emt het masker :D

Hoelang gaan jullie paarden eigenlijk met masker de wei op?