Minimale temperatuur waar paard tegen kan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Minimale temperatuur waar paard tegen kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 08:30

Ja, maar dan heb je toch wel de vloerverwarming aan toch? :D anders mag het niet van de DB.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 08:48

gister mijn pown heerlijk in de bak gezet! Geloof niet dat die het koud heeft! Denk dat ik Maar emigreer naar noorwegen met hem! Viel me ook op, dat meneer onder de deken al appeltjes aan het kweken is bij zijn buik. Ha ha. Nog nooit bij hem gezien in de winter. [ITP] stoere fjord archibald gaat los in de sneeuw!!! !!!!!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 08:50

Afbeelding

Dit zijn de mijne vorige week... En hoe kouder hoe beter. :+

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:32

Afbeelding
eergister bij ons we hebben heerlijk gereden in de sneeuw. ik woon in hongarije en die van mij staat met mijn schoonmoeder haar pony 24/7 buiten met alleen een schuilstal en momenteel sneeuw en -20 overdags en -25/-30 snachts en het is hen niet aan te zien op hun beren vachtje na.ze vinden het prachtig. hij heeft ook geen deken op.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:55

DA wordt duidelijk niet gehinderd door enige kennis. Vrieskou is voor een paard geen enkel probleem.
Mijn paarden staan 24/7 buiten met schuilstal zonder dekens en hebben het echt niet koud.
Dit jaar was tot nu toe laagste temp -25 hier en vorig jaar tot -30 (en toen liep er een draver bij, zonder dekens, die ook totaal geen last van de kou had)

Bovenlaag van paarden heeft wel smorgens een ijslaagje. Vacht isoleert dus top.
Met regen en wind willen ze nog wel eens de schuilstal opzoeken, maar met stevig vriesweer gunnen ze de stal geen blik waardig.

Wel belangrijk om voldoende ruwvoer te geven om de kachel brandend te houden en voor veel water te zorgen,. bij voorkeur niet ijs en ijskoud.
Paarden drinken bij stevig vriesweer veel meer dan normaal. Daarnaast gebruiken ze dan droogvoer, wat de drinkbehoefte verder opschroeft.
Te weinig drinken en te koud drinken is hoofdoorzaak 1 met koliek bij flink vriesweer.
Koud water kost nl teveel energie (wordt opgewarmd in paardenlichaam) wat weer voor meer dorst zorgt, terwijl het moeilijker is ijskoud water veelvuldig te drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:56

[***] vind dit weer ook zalig, zaterdag was hij zelfs wat klam met die zon erbij.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:14

Mijn jongens zijn erg zielig zo in de kou :roll: ...kijk maar eens hoe moeilijk ze het hebben :P

Afbeelding

Ze hebben zo af en toe zo'n uitspatting om van hun overtollige energie af te komen :D...

En zo lopen ze er een groot deel van de dag bij,als ze tenminste niet aan het eten zijn of tukje doen in het zonnetje :) ...

http://i296.photobucket.com/albums/mm17 ... 2089kl.jpg

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:58

Wat een leuke foto's allemaal <3 !

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 01:25

zo die van mij hebben vandaag weer heerlijk in de sneeuw met jas aan van 't zonnetje genoten in de paddock!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:40

haha hier ook al zulke zielige paarden:
suze_ schreef:
Afbeelding