Rijden met regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:00

Peachy schreef:
Hoe doen jullie dat dan met geschoren paarden? Als ze nat regenen kun je niet gelijk de deken weer op doen lijkt mij. Zeker als je geen stal hebt.

Uitrijdeken en na de arbeid twee dikke zweetdekens lijkt mij..

Pearlgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:05

Ik laat mijn paard dan staan :D

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:01

ik rijd gewoon in weer en wint inderdaad mits het niet hagelt en stormt..maar het weer van deze week was goed te doen..neem wel extra paar kleding mee naar stal..en als ik thuis op me hengst rijd ga ik lekker naar het bos is vrij droog..wel rustig rijden ind ivm gladheid soms.met die klei bij ons..

Chrisje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:12

Wij hebben alleen een buitenbak, dit is niet echt te doen dan.
Ik ga wel gewoon rijden maar dan meestal in het bos en met regenkleding :j

Pocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:11

Af en toe vind ik regen wel fijn, maar als het echt te harde regen is en de bak is heel erg nat ofzo dan liever niet xD (Geen binnenbak waar ik rijd)

Sunny2001

Re: Rijden met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:23

Als het heel hard regent ga ik niet rijden, maar een beetje miezer kunnen ze wel tegen hoor.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:34

Als je in het weiland rijd vertrap je dan niet heel het weiland?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:08

Ik ben een mooi weer ruiter. Kou vind ik niet erg. Maar met ijzige wind of flinke regen rij ik niet. Beetje motregen vind ik geen probleem. En sneeuw ook niet. Maar met echt rotweer heeft m'n paard een "rustdagje". Dan kom ik alleen om hem te verzorgen en z'n stal uit te mesten en voer klaar te zetten. Dus ik kom uiteraard wel elke dag. :Y)

Paard lief en ik hebben de wedstrijdsport vaarwel gezegd. Dus we hoeven niet meer verplicht te trainen of in vorm te zijn. Dus soms een paar dagjes overslaan maakt echt geen fluit uit. :+

Toen ik m'n paard nog wel in de sport uitbracht reed ik wel gewoon in het rotweer. Ik had elke week les om half 5. Dus rotweer of niet. Er moest gelest worden. :')

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:03

Ik heb een regenjas dus ga gewoon onder alle weersomstandigheden naar buiten. Mijn pony heeft zelfs liever dat het regent dan dat het warm is, dat merk je helemaal aan hoe ze doet.

Zelfs sneeuwbuien met harde snijdende ijskoude wind vinden wij prima. Dikke jas aan, sjaal om, dikke handschoenen... Geen probleem!

Ik zou alleen voor hagel een uitzondering maken denk ik, omdat ik dat toch wel rot zou vinden voor mijn pony als ze tegen de wind in moet lopen met haar koppie en die hagelstenen zouden tegen haar aan kletteren. Hebben we gelukkig nog nooit gehad.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:09

Hier ook een mooi-weer ruiter :)
Ik hoef nergens voor te trainen, en paard en ik houden allebei niet van regen!
Beetje motregen maakt me niet zoveel uit, maar ik merk zelfs dan dat mn paard er weinig zin in heeft!

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:18

Liever regen als snikhete zon over hier. Ook mijn paardje is het met me daar over eens geloof ik, het voelt dan alsof ze dubbel zo hard haar best doet. Was laatst nog lekker in de buitenbak aan het rijden. (wij hebben ook een binnenbak, geluksvogeltje over hier) en toen werden we overvallen door een regenbui. Heerlijk, dwars door de regen galoperen...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:31

Meestal binnenbak :))
Of als er lessen zijn, dan buitenbak, en in het bos ga ik gewoon okal regent het :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:33

Peachy schreef:
Hoe doen jullie dat dan met geschoren paarden? Als ze nat regenen kun je niet gelijk de deken weer op doen lijkt mij. Zeker als je geen stal hebt.

Ik les er dan eerst een dekje op, deken erop, en dan zadel pas.
ik doe de sluitingen voor wel los, en de bilkoorden haal ik eraf, dekensingel doe ik een knoop in :)

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:13

Binnenbak, dus geen probleem :)
We gaan ook weleens het duin in, als het dan regent vind ik dat helemaal niet erg, merk je niet zoveel van, gewoon goed afdrogen als je terug bent..

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:26

Regen geen probleem hoor als het niet al te hard regent, wind ook niet maar dan moet er wel een maatje mee. Paard krijgt de zenuwen alleen in de wind.
Ik ga eigenlijk het liefst buitenrijden dus als het even kan ga ik. Onweer gaat ook nog wel, genoeg beschutting te vinden en het onweert hier meestal niet zo heftig. Paard vindt onweer ook niet zo erg, hagel schrikt mijn paard wel van..
Als het echt bar en boos is, windkracht 8 of harder en regen dan in binnenbak, ik wil geen boom op mijn hoofd... ;)
Lekkerste weer om buiten rijden is hele zachte miezer. Paardje vindt het fijn als het lekker fris is en er is dan geen wind. Dan lekker duinen in, geen mens te bekennen..heel relaxed..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:40

lang leve buienrader.nl zie je precies hoe laat hoeveel naar beneden valt, ik rij gewoon als het regent al heeft alles een grens je gaat natuurlijk niet zwemmen op je paard!!!!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:41

bethje31 schreef:
Regen geen probleem hoor als het niet al te hard regent, wind ook niet maar dan moet er wel een maatje mee. Paard krijgt de zenuwen alleen in de wind.
Ik ga eigenlijk het liefst buitenrijden dus als het even kan ga ik. Onweer gaat ook nog wel, genoeg beschutting te vinden en het onweert hier meestal niet zo heftig. Paard vindt onweer ook niet zo erg, hagel schrikt mijn paard wel van..
Als het echt bar en boos is, windkracht 8 of harder en regen dan in binnenbak, ik wil geen boom op mijn hoofd... ;)
Lekkerste weer om buiten rijden is hele zachte miezer. Paardje vindt het fijn als het lekker fris is en er is dan geen wind. Dan lekker duinen in, geen mens te bekennen..heel relaxed..

droom zo met je mee.......

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:46

StefenFrens schreef:
Peachy schreef:

Uitrijdeken en na de arbeid twee dikke zweetdekens lijkt mij..

ik zou ze niet scheren als ze 24/7 buiten staan hooguit alleen het borst gedeelte als ze echt te erg last hebben van de hitte tijdens de arbeid.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:47

jamiroquai schreef:
Ehhhhhhhhh, ik ben meer een mooi weer rijder. Als het regent sla ik graag een dagje over, geen probleem....

Haha, ben ik toch niet de enige :D

In de winter rij ik soms 3 maanden niet.....te glad. De afgelopen 2 winters tenminste.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:49

Ik rij altijd in een alweater bak met dus zo gezegt elk weer hoe koud of nat het ook is we hebben gewoon geen binnen bak

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:53

Ik rij ook niet niet met slecht weer,mijn paardjes doe ik er ook geen plezier mee..

Vinden de paarden van de mensen die wel met slecht weer rijden het leuk dan?Mijn paarden staan altijd buiten met paddock en schuilstal,maar als het regent komen ze er niet uit hoor en te rijden zijn ze amper dan ze stellen zich dan ook echt aan geen lol aan dus..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:58

Nou, Pleiada, als ik met regen buitenrij, dan kijkt mijn paard wel eens naar me om alsof ze wil zeggen: Je kon het zeker weer niet laten he! Zie wat je gedaan hebt! We worden nat! :+

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:59

In de plensende regen ga ik niet rijden (of met onweer, hele harde storm), sommige paarden vinden het ook absoluut niet fijn in de plensende regen ik vind het ook niet gek! :P Die van mij houd er namelijk ook niet van.
Als het heel zachtjes regent ga ik wel gewoon rijden en ook gewoon op buitenrit, of wandelen etc.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:03

Isabonny schreef:
Nou, Pleiada, als ik met regen buitenrij, dan kijkt mijn paard wel eens naar me om alsof ze wil zeggen: Je kon het zeker weer niet laten he! Zie wat je gedaan hebt! We worden nat! :+

Ik ga je aangeven bij de dierenbescherming,hoe kun je :D

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:34

Ik heb een heel gek paard dat van slecht weer houdt! Als het heel warm is en zonnig dan kijkt ze me echt aan van: wat doe je!?
Maar als het lekker fris weer is met regen en wind wordt ze echt enorm fris. Koppie omhoog, oortjes in de wind en gaan met die banaan.
Met warm weer een suffe muts en met fris weer een kanon. Het is een friesje misschien dat het daardoor komt haha. Baasje vindt het soms wat minder als ze een kanon is want dan is ze bijna niet te houden!