Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:10

ik heb geen probleem met de seizoenen, elk jaargetij vind ik mooi...MAAR.. dan moet lente wel lente zijn en zomer wel echt zomer de winter deed t dit jaar goed met sneeuw en ijs ,de lente was top! maar de zomer die doet of t herfst is gaat er bij mij niet in,wel herfst maar geen blaadjes op de grond en zonder mooie kleuren...eerst mag de zomer nog even zn best doen en dan mag de herfst en ja, ook de winter komen hoor!

queens29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:53

zomer vind ik wel leuk zolang het niet zo vies benauwd is, want daar kan ik niet tegen pfff. kerst vind ik wel gezellig..

nickyf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:57

Ja eigenlijk heb ik er al best veel zin in!
Je omschrijft het precies zo als ik het ook vind :) Ik vindt het ook altijd heel gezellig de herfst en winter.
Ik heb precies het zelfde als jij!!

A_Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:33

Echt niet, ik verlang op dit moment naar lange, warme zomerdagen ..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:36

Ik zou het alleen al fijn vinden om weer te hebben dat bij het seizoen past :+. Krijg de laatste tijd bijvoorbeeld
alweer veel zin in de kerst-tijd. Mijn pony krijgt dit jaar ook voor het eerst sneeuw-beslag, dus van mij mag de
eerste sneeuwbui ook wel komen. Als de zomer dan niet wil doorzetten, doe dan ook de herfst maar...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:09

Zo....vandaag de winterdekens opgehaald van de wasservice en nog een keer extra ingespoten. Die gaan morgen de tas in en de kast in, in afwachting van.... :D
Ook net nog even bezig geweest met de omheining van de winterweide. Kom alleen 1 paal tekort! :+ Moet nog een gat graven voor de nieuwe geïsoleerde drinktank. De shet kan er niet goed bij..... :D Als ie er op de kop in gaat verdrinkt ie en da's niet de bedoeling! :=

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:12

Ik vind het nu ook al weer lekker weer worden, met die regen en temperaturen van zo'n 17 graden! :j

Ik vind herfst, winter en voorjaar prima, met de zomer doe je mij (en mijn paarden) geen plezier: te warm, teveel dazen, grasallergie ... nee, geef mij maar lekker de koude! Ik kleed mezelf en mijn paarden er wel op!

Ook als het nu regent ga ik gewoon lekker op buitenrit. Mijn paard heeft een fijne regenuitrijdeken en ikzelf trek een waterdichte jas en rainlegs aan! :D

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:15

ik vind herfst / winter VRESELIJK !
ik hou niet van kou, regen, sneeuw en alles wat er bij hoort, liefste zou ik emigreren (met mijn paarden) naar een warm land haha!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:18

In de herfst staat de bak ongeveer 90% van de tijd onder water, buitenritten zijn niet te maken want alle paden liggen vol met water.
In de winter is er sneeuw en ijs en gladheid, dus kan paard het erf niet eens af. En bak is niet op het erf.

Dus nee, ik heb er geen zin in :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:19

Ookal zin?
Het is al herfst :Y)

Ik hou absoluut niet van kou, al dat gedoe met de dekens, sneeuw schuiven, paarden kunnen niet zo veel naar buiten, regen, bah.
De herfst is nog wel te doen, maar geef mij maar zomer of lente. :j

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:24

Regen en kou? Bah! Bevroren wegen en bak? Bah bah bah, geef mij maar een heerlijke lente en zomer, maar niet zoals deze zomer, iets te veel regen.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:29

He nee, zat vandaag te kijken in mijn agenda en over 20 wk is het jaar om.
Kerst leuk , kerstboom , mijn vitrine vullen met huisjes ed.
Maar doe mij maar nog wat zomer, heb dus maar een vakantie geboekt naar de zon.

xxJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:31

neee doe mij maar lente/zomer hoor :)!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:38

Ik heb het gevoel dat het al bijna twee maand herfst is.
En winter is leuk als je paarden aan huis staan of als je op een manege staat waar je ergens kan opwarmen. Mijn paard staat 24/7 op de wei en de wei is dan ook het enige dat er is. Geen warme stal of kantine.
Geef mij dus nog maar wat zomer. :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:39

Nee, ik ben juist altijd blij als de winter weer voorbij is!

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:42

ik zie als een berg tegen de winter op, nee laat het maar lekker zomer zijn!!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:21

Nope, absoluut niet :n Meer op stal, niet meer in het land, alles nat, sneeuw, gladheid, minder lang licht.... Nee, doe mij maar zomer.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:34

De wintervacht vind ik héérlijk. Zijn het van die leuke wolbaaltjes. Verder vind ik de herfst en winter weinig aan. Minder gras in de wei, de schuilstal wordt een bende. Dekens doe ik (gelukkig) niet aan en die bladeren zijn ook niet leuk meer als ze met grote voorraden in je eigen tuin vallen. Wintercollecties zijn ook niet zo aan mij besteed. Heb toch twee broeken over elkaar aan + een superdikke en superoude jas om mezelf een beetje warm te houden als het echt vriest. En inderdaad, mag de zomer eerst uit-ein-de-lijk eens echt beginnen?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:42

Voor het winter wordt wil ik eerst en vooral een zomer! Gggrrr het is gewoon van lente naar herfst gegaan.
Ik haat de winter, het is zo koud en dan heb ik helemaal geen zin om iets te doen.
Nee een jaar lang zomer zou heerlijk zijn :j
lekker in het zonnetje met paardlief buiten rijden, een heerlijk zachte korte vacht, een vrolijk paard, geen dekens, geen dikke truien en koude tenen.

shelty21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:01

nee geef mij maar een zonnetje met een zacht briesje en een graad of 20

XxLaura98Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:55

ik hou totaal niet van de kou maar vooral omdat in de winter wij niks kunnen op stal, maar hoe je het zegt klinkt het wel gezellig maar ik heb toch liever zon en in de 20 graden

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:03

Ik houd van alle seizoenen... mits ze dan ook echt zijn zoals ze horen te zijn. Ik baal echt enorm van deze zomer, we hebben een boot en zijn er nog maar 2 x mee weggeweest... ik kan er niet alleen mee weg en in het weekend als mijn vriend thuis is, is het nooit lekker weer!!
Ja we zijn er wel mee weggeweest, van het voorjaar, toen het eigenlijk nog maar lente was. Er klopt helemaal niks van de seizoenen dit jaar.

Vorige winter toen wij ruin 22 cm sneeuw hadden liggen genoot ik er echt van, ok ik had ook wel eens een baal momentje, maar toch zit ik stiekem te genieten :D
Liever 22 cm sneeuw en droog dan van dat vieze miezerweer.
Ik hoop weer op een flink pak sneeuw... uiteraard nadat we eerst nog een stuk(je) mooi zomerweer krijgen en dan de herfst met al z'n mooie kleuren.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 10:22

ashley1 schreef:
Ik houd van alle seizoenen... mits ze dan ook echt zijn zoals ze horen te zijn. Ik baal echt enorm van deze zomer, we hebben een boot en zijn er nog maar 2 x mee weggeweest... ik kan er niet alleen mee weg en in het weekend als mijn vriend thuis is, is het nooit lekker weer!!
Ja we zijn er wel mee weggeweest, van het voorjaar, toen het eigenlijk nog maar lente was. Er klopt helemaal niks van de seizoenen dit jaar.

Vorige winter toen wij ruin 22 cm sneeuw hadden liggen genoot ik er echt van, ok ik had ook wel eens een baal momentje, maar toch zit ik stiekem te genieten :D
Liever 22 cm sneeuw en droog dan van dat vieze miezerweer.
Ik hoop weer op een flink pak sneeuw... uiteraard nadat we eerst nog een stuk(je) mooi zomerweer krijgen en dan de herfst met al z'n mooie kleuren.

Daar geef ik je volledig gelijk in! De seizoenen zouden moeten zijn zoals het hoort! En dit is inderdaad geen zomer :n we hebben onze zomer eigenlijk al gehad deze lente... Toen zei ik 'wedden dat we nu geen zomer meer krijgen, dat dit hem was' nou daar lijkt het dus erg op. Volgens mij zijn de seizoenen gewoon aan het opschuiven?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:27

:)) :)) :)) ik ben dit warme vochtige weer helemaal zat. Ik kan helemaal niet goed tegen de warmte, bah. Daar komt nog bij dat mijn woonkamer vol op het zuiden staat, kortom: een broeikas. En het stikt hier van de muggen :x Elke avond sla ik er zeker 15 dood, en dat op een hok van 2,5x5 (jaja, ik weet het, een paardenstal is groter :') ) :x Nee, geef mij maar lekker de herfst of de winter, lang niet zoveel verschrikkelijke insecten! :evaw: Dazen :evaw: Muggen :evaw: Wespen!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 21:16

Nou geef toe, vandaag was het toch lekker zomer weer he? In België toch ;)
Alleen vond ik het al te warm om te rijden :P heb ook bal op de middag gereden, had anders geen tijd.