gelukkig staan onze paarden nog op de weide dicht bij huis en daar staat gelukkig een goed stenen hok en bijden zijn hun ijzers er af. Ik hou het weer in het oog. Als er iets moest gebeuren met de paarden de buren tegen de weide hebben onze nummer. en op 1 min sta ik daar. Binnen zetten is geen optie zijn gewoon van butien te staan. .
franka75
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-11 19:12
lisetteexx schreef:
mijn paarden blijven buiten ik kan ze niet eens binnen zetten best wel eng maar ja ik moet wel
hm das best vervelend maar dan kan je beter geen boom als wel een boom in je wei hebben want daar kunnen ze beter niet onder gaan staan.
franka75
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-11 19:18
een schuilstal is de beste oplossing kunnen ze het zelf regelen. dat is zeker waar. Er zijn genoeg bokkers die er over mee kunnen praten als het niet goed gaat. Maar wat ik zeg dit weer is grillig je weet niet waar het het heftigst toe slaat. graag gedaan voor iedereen die de waarschuwing waardeerd
charmedxlove
Geplaatst: 27-06-11 19:26
ik kan ze niet naar stal zetten die van mij staan eindje van de stal af en ze staan hun hele leven al buiten of tenminste die van mij weet alleen wat een uitloopstal is we hebben wel een groot weiland maar we staan bij een groot bedrijf dus zal niet snel onweer inslaan aangezien al die andere dingen die uitsteken waarschijnlijk veel eerder geraakt worden morgen staan ze lekker buiten ze zouden alleen maar gek worden als ik ze naar de uitloopstal haal en wij zitten hier bij de kust dan heb je vaak minder last van onweer mischien erg harde windstoten maar bedankt voor de tip ging tog maar ff bij topic kijken
bij den -helder bovenaan ben 5 km vn de kust af ofzo maar kijken net op buienradar en zie niks voor morgen :S alleen paar buien maar niet bij ons in d buurt
funnyhorses
Geplaatst: 27-06-11 19:33
Ik vind regen en hagel ook geen probleem......maar onweer ......dan ben ik foetsie hoor! Ik houd mn dieren ook binnen als er zulke weerberichten langs komen,ik neem geen risico. Ik vind de waarschuwing van Franka75 niet overdreven,in tegendeel want een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Hanneke84
Geplaatst: 27-06-11 19:55
Bomen, of grotere ijzeren dingen zeggen toch niet zoveel is mijn ervaring. Jaren geleden onweerde het heel erg en mijn verzorgshetlander had zijn halster nog om. Een vriendin en ik liepen richting de pony maar hij kwam al op ons af gegaloppeerd dus wij bleven staan. Toen sloeg de bliksem in, gewoon op het gras en behalve hele grote schrik en tranen hadden we verder niets. Er was trouwens gewoon stroom op het draad, stond zelfs in de wei ernaast een hele hoge ijzeren paal die niet geraakt werd... Tja onweer is gewoon heel onbetrouwbaar helaas
mijn pony staat 24/7 buiten, met welk weer dan ook ze heeft een schuilstal samen met haar maatje verder kan ze ook nergens op stal staan dus ze blijft lekker buiten
Mijn pony's lopen 24/7 buiten en blijven dus ook morgen gewoon buiten. Ik denk dat het voor het gevaar uiteindelijk niet uitmaakt of ze op stal of buiten staan. Beiden hebben risico's. Dus laat ik ze buiten zoals ze gewend zijn.
jamiroquai
Geplaatst: 27-06-11 20:07
Ja, nu weet ik het helemaal niet meer............!!!
Volgens buienradar- weeronline krijgen wij pas woensdagmiddag regen......
Marcella
Geplaatst: 27-06-11 20:09
Sjors493 schreef:
Dus ik wil er een stelliing tegenaan gooien: Doe jij je paard/pony naar binnen of laat je hem buiten?
Tja sommige paarden kunnen die keuze zelf maken.
NienSCHaap
Geplaatst: 27-06-11 20:11
En nu ken ik mensen die gelijk in paniek raken, ah een waarschuwing is fijn. Maar ik denk ook niet dat ik mijn paarden binnenhaal, ze kunnen momenteel ook niet op stal staan. die staan vol met dozen die ingepakt zijn en andere opgeslagen spullen
Ik haal ze wel dichterbij huis zodat ik ze vanuit de woonkamer en slaapkamer of kantoor gewoon in de gaten kan houden. Maar laat ze gewoon lekker buiten staan op stal word die merrie van mij veel te zenuwachtig en laat ik haar daarom liever buiten.
JuliaaaXXX
Geplaatst: 27-06-11 20:14
misschien ligt het aan mij maar ik had gehoord dat we pas woensdag flinke regen kregen. en dat het morgen juist warmer werd dan vandaag of heb ik het nu fout gehoord
Morgen overdag is het nog heel heet. En eind van de middag/avond komt het slechte weer. Dan gaan hier ook de paarden naar binnen, als het hier inderdaad ook zo slecht wordt.
JoyCiej007
Geplaatst: 27-06-11 20:20
mijn 3 mormels blijven gewoon lekker buiten hoor 1x per jaar worden ze écht gedwongen 'opgesloten' en dat is met Oud & Nieuw.
Waarschuwen is 1, maar paniekzaaierij is iets anders......
Ik vraag me af waarom iedereen ineens moeilijk doet. Denk eens aan grote opfok bedrijven, die kunnen echt niet ineens op stel en sprong de kuddes binnen gaan halen
R.X.
Geplaatst: 27-06-11 20:35
Baal , vast net als zovelen. 1 Van mijn pony's is kreupel. 23 jaar en laatst gevallen en penionklant was zo "leuk" om dat even niet door te geven. Ik doe ze wel op stal, ben bang als ze onrustig worden dat ze nu nog eerder valt door het uitglijden. Maar op stal vind ik ook niet alles. Ook dan ben ik bang dat ze zicht bezeert. Ppfff het word wat, maar misschien hebben we allemaal wel geluk en valt het mee.
Maarre iedereen heeft het wel over dat onweer, wat natuurlijk ook echt gevaarlijk kan zijn, maar erge hagel kan ook verdomde pijn doen.
2 van mijn paarden kunnen zelf kiezen (staan thuis) de andere 2 staan in een weiland zonder schuilstal. het is omringt met bomen. Dat kan dus een voordeel of een nadeel hebben..
Gucci_
Geplaatst: 27-06-11 20:38
Hier blijven ze buiten achter in de bak. Maar daarvoor staan wel bomen en een groot ijzeren hek... Ben altijd zo bang dat de pony's iets overkomt. Vooral als er luide knallen dichtbij zijn. Maar op de stal kan het ook inslaan. Dus het maakt niets uit of paarden nou binnen of buiten staan. Beide keren is de kans erg klein. Misschien valt het ook allemaal wel mee met het weer morgen.
NienSCHaap
Geplaatst: 27-06-11 20:39
stef schreef:
Ik vraag me af waarom iedereen ineens moeilijk doet. Denk eens aan grote opfok bedrijven, die kunnen echt niet ineens op stel en sprong de kuddes binnen gaan halen
Nee ik woonde vroeger naast een fokker/ en pensionstal en als er dan onweer of wat dan ook uitbrak, ja niet een klein buitje maar echt stevige buien. Moesten we de paarden altijd binnenhalen en alles, dat noem ik echt gekken werk
Die van mij blijven lekker buiten, wat een onzin om ze naar binnen te halen als het onweert.
quartel
Geplaatst: 27-06-11 20:45
ik hoorde net dat morgen overdag alleen langs de kust het hier en daar een beetje kan gaan onweren. Het echte grote werk begint pas in de avond in de rest van het land ( voor zover we mogen geloven dan)
ik woon vlak bij zee tenminste 30 km max er vanaf en ik laat mijn paard buiten zolang het kan maar ga er wel bij staan. hij staat op ijzers, en ben er al bang voor haha, dus ik ga braaf in de regen bij mn paard staan.