straks weer verbrande neus door zon op de wei.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: straks weer verbrande neus door zon op de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:36

Countrygirl, ik ga er vanuit dat je idd weet waar je over praat. Maar aan de andere kant, als dealer van Crusader heb je er natuurlijk wel baat bij om Crusader zo voordelig mogelijk neer te zetten, en die dan ook proberen te verkopen zeg maar ;)

Oké, bij nr. 1 staat op de site niet genoemd dat het niet voor in de wei is bestemd, maar voor het rijden. Vond hem ook al wat anders dan de rest. Toch staat er dat het 70% van de UV stralen afweert/tegenhoud, dat zou dan dus niet waar zijn, omdat alleen Crusader dat zou hebben? Ik heb het nl. bij wel meer vliegenmaskers zien staan.

Wat vind je van de rest van de vliegenkappen? Zo'n neusflap zit er toch niet voor niets, als het geen verbranding zou voorkomen én tegen de vliegen zou werken?

Dank voor je advies. Mag ik je dan ook vragen wat dan de prijs is van zo'n masker? Heb nl. geen geldboompje en een masker van bijv. €40,= vind ik toch echt behoorlijk aan de prijs, om even een voorbeeld te noemen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:53

JoyCiej007: natuurlijk wil ik ze graag verkopen. Dat doe ik al jaren. Maskers met neusbescherming kosten 49.95. En dat is voor veel mensen veel geld. Ook ik heb niet heel toevallig een geldboompje ;-))

Of andere maskers helemaal geen UV-filter hebben kan ik niet over oordelen, er komt nl. steeds meer op de markt. Als het er niet bijstaat, ga ik ervan uit dat het ook niet zo is.
Waar je op zou moeten letten is het materiaal. Er moet een uitstaande uitsparing zijn voor de ogen, dit om beschadiging en irritatie te voorkomen. Dat vind ik zelf heel erg belangrijk.
Alle maskers die gemaakt zijn van slap materiaal zouden alleen om die reden bij mij al afvallen.
Dan de pasvorm. Ook heel belangrijk. Zitten er flubberoren aan.... zal het paard geirriteerd raken en misschien proberen zo'n masker af te gooien. Als je iets met een neusflap koopt, moet het paard nog wél fatsoenlijk kunnen ademen. Dus de maaswijdte zou voldoende moeten wezen.
Kan me zo voorstellen dat heel fijn materiaal niet voldoende lucht doorlaat.

Tsja, hoe is het in elkaar gezet? Naden en raden zouden goed afgewerkt moeten zijn met niet irriterend materiaal. Per slot gaat een dier zweten en je kunt je wel voorstellen wat dan bv. nylonbandjes of garen zal gaan doen. En dan de kwaliteit.... ik heb echt wel andere maskers gezien en bekeken... ik blijf erbij dat Crusaders gewoon de beste kwaliteit zijn.

zefier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:29

Ik heb eerst gesmeerd met zonnebrand. Werkte niet. :n
Volgende poging was een lapje aan een vliegenmasker maken, maar wanneer ze gaan drinken plakt die dus aan de neus vast (voor de neusgaten). :n

Nu het 2 jaar met de cashel crusader en geen verbranden hoofd/neus meer. Het masker is van stevig gaas en erg sterk. Hij is bij mij alleen wel al iets gehavend omdat ze aan het spelen of weet ik veel wat zijn (is een groep ruinen). :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:44

countrygirl schreef:
JoyCiej007: natuurlijk wil ik ze graag verkopen. Dat doe ik al jaren. Maskers met neusbescherming kosten 49.95. En dat is voor veel mensen veel geld. Ook ik heb niet heel toevallig een geldboompje ;-))

Of andere maskers helemaal geen UV-filter hebben kan ik niet over oordelen, er komt nl. steeds meer op de markt. Als het er niet bijstaat, ga ik ervan uit dat het ook niet zo is.
Waar je op zou moeten letten is het materiaal. Er moet een uitstaande uitsparing zijn voor de ogen, dit om beschadiging en irritatie te voorkomen. Dat vind ik zelf heel erg belangrijk.
Alle maskers die gemaakt zijn van slap materiaal zouden alleen om die reden bij mij al afvallen.
Dan de pasvorm. Ook heel belangrijk. Zitten er flubberoren aan.... zal het paard geirriteerd raken en misschien proberen zo'n masker af te gooien. Als je iets met een neusflap koopt, moet het paard nog wél fatsoenlijk kunnen ademen. Dus de maaswijdte zou voldoende moeten wezen.
Kan me zo voorstellen dat heel fijn materiaal niet voldoende lucht doorlaat.

Tsja, hoe is het in elkaar gezet? Naden en raden zouden goed afgewerkt moeten zijn met niet irriterend materiaal. Per slot gaat een dier zweten en je kunt je wel voorstellen wat dan bv. nylonbandjes of garen zal gaan doen. En dan de kwaliteit.... ik heb echt wel andere maskers gezien en bekeken... ik blijf erbij dat Crusaders gewoon de beste kwaliteit zijn.

Dank voor je reactie. Dat snap ik natuurlijk ook, en je hebt altijd goede en minder goede producten, en prijzige en minder prijzige producten.
Maar heel eerlijk; dat vind ik inderdaad (helemaal op dit moment) voor mij gewoon echt té veel geld voor een vliegenmasker. Heb nog zoveel wat er moet komen en wat ik ook minstens net zo hard nodig heb, + het feit dat ik totaal niet weet hoe ze er op zal reageren, als ze het niet accepteert of hem steeds afgooit, tsja dan kan ik er 1tje van 10 euro kopen, of 1 van 50 euro, maar dan begin ik toch liever goedkoper.
Stel dat ik zo'n goedkoper masker neem wat inderdaad wel aan wat 'eisen' voldoet, en ik ga dat gebruiken en paard heeft verder geen irritaties, wondjes oid en dat ding werkt prima, dan ben ik ook tevreden hoor :)

Op zich zou je dan ook de allerduurste halsters moeten hebben, omdat ieder naadje en dingetje kan gaan schuren e.d. Hier heb ik ze het liefst altijd zonder halsters op de wei lopen, maar gezien het feit dat ik voor studie ook wel eens wat dagen weg ben en mijn buurmeisje en mijn ouders dan de pony's doen, moeten ze ze wel makkelijk te pakken kunnen krijgen en kunnen verplaatsen e.d. dus dan gaan er soms wel halsters om. zijn ook niet de duurste, gewoon van die goedkope halsters die lekker stevig zijn. krijgen ze er irritaties of wondjes van, tsja dan kijk ik wel verder. De duurdere halsters worden hier bewaard voor 'net'.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:28

Ik ken het probleem, mijn pony is 2 zomers terug, ondanks herhaaldelijk veel smeren echt bijna zwart verbrand.
Hij heeft nu deze om zijn witte achterbenen http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ps/119715/
En deze op zijn hoofd http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 035/36042/

Even een investering, maar ik heb 2 zomers terug ook lopen aanmodderen met allerlei goedkoepe maskers en producten maar die hebben geen resultaat gehad. Mijn pony was echt zo heftig verbrand dat zijn hele bles losliet. Ondanks een masker, en ondanks zonnebrand of sudocreme.
Nu met deze producten is hij vorige zomer helemaal netjes gebleven, wel vanaf dag 1 opdoen, want als hij eenmaal een plekje heeft dan is het al te laat.

Phyliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 00:44

mijn nicht had een tinker die ook zijn neuus verbrande door de zon heel erg zij gebruikte zwitsal zonnebrand werkte erg goed en bleef er lang op zitten

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:51

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:43

mijn neusnetjes is binnen, maar nu is de felle zon weg, hahahaa
Nou, zodra het weer flink zonnig is, zal ik het neusnetje eraanhangen, hopelijk laat meneer dat wel zitten!

maykec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:45

Ik ga sudo creme proberen bij mijn paardje met brede witte bles!

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:47

Ik smeer met zonnebrand :j werkt bij mij erg goed!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:32

Wie heeft dit masker? Is deze iets te kort bij de neus voor mijn headshaker of valt het mee? Hoe vallen de maten?

Afbeelding

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:43

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:02

Nou, mijn Welsh A-tje heb ik inmiddels (on)gelukkig gemaakt met een Cashel Crusader :j
Ze vind het zelf niet zó geweldig volgens mij, als ik hem op doe is het altijd even een paar keer briesen, en met rollen wil ze hem er nog wel eens af krijgen, dus heb er nu tijdelijk maar een halster overheen gedaan. Met het weer van de afgelopen 2 weken heb ik hem trouwens vrijwel niet op. (alleen zijn de oren helaas wat te groot/te lang, maar dat ga ik evt. nog inkorten).

Afbeelding

Afbeelding

@ Coentjuh: is dat ook niet gewoon een Cashel Crusader? Die zijn super hoor! Je betaald er wel wat voor, maar ze zijn dan ook erg goed en comfortabel.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:08

Nee deze is van HORZE. Aangezien mn andere paard een sloper is en ze nog al vaak spelen, heb ik dat geld er echt niet voor over!

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:59

Bij de paardendrogist heb je zonnenkleppen voor over de neus! Die maak je aan het halster vast en dan hangt er als ht ware een klepje voor de neus wat de zon tegenhoudt. Het paard kan dan nog gewoon eten en heeft er geen last van. Ik heb die ook altijd gebruikt en die dingen gingen bij onze paarden een paar jaar mee.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:42

Daar had mijn vorige paardje ook last van .
gewoon zonnebrand met een hoge factor erop en klaar is kees (: