Kan best, ze heeft het niet te warm. Als het nu nog warmer op krijg ze een waterdichte zomerdeken op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesito schreef:Ariebren schreef:Dat is weer echt het broodje aap verhaal.
Iedereen doet het, maar niemand durft het NIET te doen.
Ik ben het met je eens hoor, helaas lijkt dat meer en meer te trend.
Ik moet wel zeggen dat een paard met wintervacht op concour in de winter echt not done is.
Je word daar gewoon echt op afgerekend.
Maar zelfs de paarden die een tijd geleden geschoren zijn kunnen nu overdag makkelijk zonder deken.
Heb het zelf maar eens heel warm en je kunt je jas niet uit doen, dan voel je je op een gegeven moment echt overhit en duf.
jesito schreef:Ariebren schreef:Dat is weer echt het broodje aap verhaal.
Iedereen doet het, maar niemand durft het NIET te doen.
Ik ben het met je eens hoor, helaas lijkt dat meer en meer te trend.
Ik moet wel zeggen dat een paard met wintervacht op concour in de winter echt not done is.
Je word daar gewoon echt op afgerekend.
Maar zelfs de paarden die een tijd geleden geschoren zijn kunnen nu overdag makkelijk zonder deken.
Heb het zelf maar eens heel warm en je kunt je jas niet uit doen, dan voel je je op een gegeven moment echt overhit en duf.
lisannee93 schreef:Bij ons staan ze nog onder een 200 grams deken, dit vanwege de nacht. Ze staan 's nachts buiten en hebben hem dan echt nog wel nodig. Overdag gaan de dekens ook niet af, maar dat houden ze nog prima. Zodra ze aangeven dat ze het te warm hebben, gaan ze af.
Kescali schreef:Onze pony stond van de week zonder, maar nu het ineens weer wat kouder was toch maar weer voor de nacht een deken op gedaan.
Juangi schreef:Hoe doen jullie dat op een pensionstalling? Een waar dus de dekens er niet worden afgehaald?
Halen jullie dan in 1x de deken eraf? Of komen jullie 's ochtends vroeg om de dekens te wisselen? Of hoe regelen jullie dat? Want op stal is het (in de winter) warmer dan buiten, doen jullie ze dan ook een andere deken om voor 'snachts?