Na tuurlijk kan je wel een gevalletje ''wind in de kont'' hebben, dan loopt paardlief lekker door
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Die is echt easy going op dat vlak. Ik doe het alleen niet omda we ofwel bos hebben, ofwel gewoon compleet open vlakte. Bos is afrader wegens vallende takken en heel zompige bodem (geen pretje voor het paard) en op de open vlakte vlieg ik zo van m'n paard af denk ik met die wind. Weeg dan ook maar eens ons en had het gisteren soms al lastig om recht te kunnen lopen van de trein naar de auto. laat staan dat ik dan in een buitenbak in open vlakte ga longeren....
Biskwie schreef:Ik heb enkel een buitenbak bij huis, die ligt tussen de weilanden, dus weinig tot geen beschutting.
Maar heb gister en vandaag gewoon gereden, ze hebben zich maar aan te passen naar de omstandigheden.
Ook op concours kunnen ze dit weer tegenkomen, dan moeten ze ook lopen, dus waarom thuis in de bak niet?
Enkel mijn jongste was wat frissig door het weer, de andere twee keken nergens naar. En ik ben heerlijk uitgewaait.
xx_Kelly_xx schreef:Biskwie schreef:Ik heb enkel een buitenbak bij huis, die ligt tussen de weilanden, dus weinig tot geen beschutting.
Maar heb gister en vandaag gewoon gereden, ze hebben zich maar aan te passen naar de omstandigheden.
Ook op concours kunnen ze dit weer tegenkomen, dan moeten ze ook lopen, dus waarom thuis in de bak niet?
Enkel mijn jongste was wat frissig door het weer, de andere twee keken nergens naar. En ik ben heerlijk uitgewaait.
Ga helemaal mee met deze reactie. Ik heb een erg hete tante en heb haar pas een half jaartje, wist totaal niet hoe ze zou reageren want de ene keer is ze de rust zelve en de andere keer kan ze volledig uit haar plaat gaan.
Toch gaan rijden, heb mevrouw gisteren eerst losgegooit, maar ze sjokte rustig door de bak heen, rijden ging daarna ook erg goed, ze trekt zich er niks van aan. Vandaag weer, en weer niks aan het handje. Wij hebben een vlag aan de kantine hangen en weet ik het allemaal, ze vond het allemaal niet bijster interresant. En idd, met concours zul je ook gewoon moeten starten, en wat dacht je van een strandrit? Dan kan het ook behoorlijk waaien. Peerd heb maar te luisteren, en dat deed ze prima.
Maar hier ook het meerendeel op stal dat zich er liever niet aan waagt.. tja je moet het natuurlijk zelf weten. Maar mijn zusje en ik rijden met weer en wind, dus ook vandaag.
Enne, de bak is totaal niet beschut, ligt hier helemaal open en bloot. Kan volgens mij prima.
De meeste stalgenoten verklaarden me voor gek dat ik het riscio uberhaupt nam om de paarden te zadelen en te gaan rijden.
Biskwie schreef:Fijn te lezenDe meeste stalgenoten verklaarden me voor gek dat ik het riscio uberhaupt nam om de paarden te zadelen en te gaan rijden.
Misschien helpt het ook wel dat die van mij vrijwel altijd buiten staan. De meeste van hun zijn neit verder gekomen dan het koffieapparaat in de kantine, met het paard lekker knus en warm op stal.
. xx_Kelly_xx schreef:Biskwie schreef:Fijn te lezenDe meeste stalgenoten verklaarden me voor gek dat ik het riscio uberhaupt nam om de paarden te zadelen en te gaan rijden.
Misschien helpt het ook wel dat die van mij vrijwel altijd buiten staan. De meeste van hun zijn neit verder gekomen dan het koffieapparaat in de kantine, met het paard lekker knus en warm op stal.
Bij mij op stal ook hoor, want met dit weer kan je toch niet gaan rijden? Lessen en alles werden afgezegt, want rijden kan niet (volgens medestalgenoten). Wat doe ik mijn paard aan? Nou niks, lopen met die hap, en niet zeiken.