rijden met dit weer?(stormachtig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:24

Ik heb al 2 x deze week gereden in de harde wind, een keer in de buiten bak en een keer buitenrit, lukt goed hoor :)
Na tuurlijk kan je wel een gevalletje ''wind in de kont'' hebben, dan loopt paardlief lekker door :=

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:26

Ik heb enkel een buitenbak bij huis, die ligt tussen de weilanden, dus weinig tot geen beschutting.
Maar heb gister en vandaag gewoon gereden, ze hebben zich maar aan te passen naar de omstandigheden.
Ook op concours kunnen ze dit weer tegenkomen, dan moeten ze ook lopen, dus waarom thuis in de bak niet?
Enkel mijn jongste was wat frissig door het weer, de andere twee keken nergens naar. En ik ben heerlijk uitgewaait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:35

Mijn knol zou ik met dit weer rustig buiten kunnen rijden hoor :) Die is echt easy going op dat vlak. Ik doe het alleen niet omda we ofwel bos hebben, ofwel gewoon compleet open vlakte. Bos is afrader wegens vallende takken en heel zompige bodem (geen pretje voor het paard) en op de open vlakte vlieg ik zo van m'n paard af denk ik met die wind. Weeg dan ook maar eens ons en had het gisteren soms al lastig om recht te kunnen lopen van de trein naar de auto. laat staan dat ik dan in een buitenbak in open vlakte ga longeren....

Dame mag lekker op de weide gaan uitwaaien :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: rijden met dit weer?(stormachtig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:38

Rijden met je donder, hoppa! Ik rijd het liefst in de storm, lekker op buitenrit samen uitrazen.
Of zo geconcentreerd dressuren dat je regen en wind niet eens meer voelt. :D

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:41

Tja, dat ligt helemaal aan je paard.
Onze pony gaat uit haar dak met die harde wind, daar ga ik echt nu niet op rijden.
Zelfs in de box is ze onrustig, maar nu wonen wij ook wel erg op de kale vlakte, vlak bij groot water,
dus het spookt hier flink.
De fries echter staat er stoicijns bij, zo van "waar heb jij in vredesnaam last van?"
Kortom, die zou ik wel kunnen rijden.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:45

Biskwie schreef:
Ik heb enkel een buitenbak bij huis, die ligt tussen de weilanden, dus weinig tot geen beschutting.
Maar heb gister en vandaag gewoon gereden, ze hebben zich maar aan te passen naar de omstandigheden.
Ook op concours kunnen ze dit weer tegenkomen, dan moeten ze ook lopen, dus waarom thuis in de bak niet?
Enkel mijn jongste was wat frissig door het weer, de andere twee keken nergens naar. En ik ben heerlijk uitgewaait.

Ga helemaal mee met deze reactie. Ik heb een erg hete tante en heb haar pas een half jaartje, wist totaal niet hoe ze zou reageren want de ene keer is ze de rust zelve en de andere keer kan ze volledig uit haar plaat gaan.

Toch gaan rijden, heb mevrouw gisteren eerst losgegooit, maar ze sjokte rustig door de bak heen, rijden ging daarna ook erg goed, ze trekt zich er niks van aan. Vandaag weer, en weer niks aan het handje. Wij hebben een vlag aan de kantine hangen en weet ik het allemaal, ze vond het allemaal niet bijster interresant. En idd, met concours zul je ook gewoon moeten starten, en wat dacht je van een strandrit? Dan kan het ook behoorlijk waaien. Peerd heb maar te luisteren, en dat deed ze prima.

Maar hier ook het meerendeel op stal dat zich er liever niet aan waagt.. tja je moet het natuurlijk zelf weten. Maar mijn zusje en ik rijden met weer en wind, dus ook vandaag.
Enne, de bak is totaal niet beschut, ligt hier helemaal open en bloot. Kan volgens mij prima.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:47

Ik heb zojuist een poging gedaan tot longeren, wat eigenlijk best goed ging, buiten het feit dat ik amper normaal kon staan :') Toen dus maar naar de binnenbak vertrokken.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:48

Ik ga vandaag niet in de buitenbak rijden en vind het te hard waaien om naar de manege te gaan. Ze hebben vandaag wel buitengestaan alleen was het draad kapot gewaait en dat moest dus even gemaakt. Maar ze hebben amper een stap verzet, gingen gewoon met hun kont tegen de wind in staan. Alleen met binnenhalen waren ze erg springerig en heb dat aan mijn vriend overgelaten die ook zijn handen vol had.
Gisteren hebben ze wel binnen gestaan, ik ben een hele dag van huis en heb er dus geen zicht op als er draad kapot waait. Er was wel een golfplaat van het dak gewaait en Evita heeft nu dus een cabriostal. Het waait te hard om zelf het dak op te gaan dus het is even jammer.
Dond heeft de bijrijdster wel op Tabitha gereden. Die ging alleen opeens kneiterhard er vandoor. Bleek haar brommer omgewaaid te zijn. Was dus geen gekke actie en verder ging het goed. Maar toen begon het ook pas net te waaien.

lammelanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:49

mijn pony staat dag en nacht buiten, hij heeft er geen last van. misschien maakt dat ook wel verschil

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:49

Met mijn oudere paard een heerlijke buitenrit gemaakt over straat en door het dorp, welopletten want hij is veel frisser en ziet overal spoken. Mijn jonge paard niks mee gedaan, die rent met z'n staart op zijn rug de hele dag al door de bak.....

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:50

xx_Kelly_xx schreef:
Biskwie schreef:

Ga helemaal mee met deze reactie. Ik heb een erg hete tante en heb haar pas een half jaartje, wist totaal niet hoe ze zou reageren want de ene keer is ze de rust zelve en de andere keer kan ze volledig uit haar plaat gaan.

Toch gaan rijden, heb mevrouw gisteren eerst losgegooit, maar ze sjokte rustig door de bak heen, rijden ging daarna ook erg goed, ze trekt zich er niks van aan. Vandaag weer, en weer niks aan het handje. Wij hebben een vlag aan de kantine hangen en weet ik het allemaal, ze vond het allemaal niet bijster interresant. En idd, met concours zul je ook gewoon moeten starten, en wat dacht je van een strandrit? Dan kan het ook behoorlijk waaien. Peerd heb maar te luisteren, en dat deed ze prima.

Maar hier ook het meerendeel op stal dat zich er liever niet aan waagt.. tja je moet het natuurlijk zelf weten. Maar mijn zusje en ik rijden met weer en wind, dus ook vandaag.
Enne, de bak is totaal niet beschut, ligt hier helemaal open en bloot. Kan volgens mij prima.

Fijn te lezen :Y) De meeste stalgenoten verklaarden me voor gek dat ik het riscio uberhaupt nam om de paarden te zadelen en te gaan rijden.
Misschien helpt het ook wel dat die van mij vrijwel altijd buiten staan. De meeste van hun zijn neit verder gekomen dan het koffieapparaat in de kantine, met het paard lekker knus en warm op stal.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:51

als het even wat minder waait dan wel ,
of gewoon naar de manege ( binnenbak)
maar hier nu buiten en dat met jupiter ? nee dankje :') maar longeren kan natuurlijk wel *D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:52

Ik snap de commotie niet zo...
Gewoon lekker doen, ja ze zijn wat frisser, maar zolang ze niet gevaarlijk zijn, kan het gewoon

Mijn merrie is alleen zadelmak en ben nu bezig met doorrijden.
Heb haar wel eerst even de ergste frisheid eruit laten lopen aan de longe, maar erna gewoon opgestapt

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:55

Biskwie schreef:
Fijn te lezen :Y) De meeste stalgenoten verklaarden me voor gek dat ik het riscio uberhaupt nam om de paarden te zadelen en te gaan rijden.
Misschien helpt het ook wel dat die van mij vrijwel altijd buiten staan. De meeste van hun zijn neit verder gekomen dan het koffieapparaat in de kantine, met het paard lekker knus en warm op stal.

Bij mij op stal ook hoor, want met dit weer kan je toch niet gaan rijden? Lessen en alles werden afgezegt, want rijden kan niet (volgens medestalgenoten). Wat doe ik mijn paard aan? Nou niks, lopen met die hap, en niet zeiken. :Y)

Abra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:55

Ik heb vandaag gewoon buiten kunnen rijden, mijn paard heeft er geen probleem mee!
Die was alleen maar slecht gezind omdat ze net met het eten voorbij kwamen en hij net moest werken... *\o/*

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:56

Het paard dat ik rij kan soms wel eens wat gevoelig zijn op wind, maar met deze loeiharde wind was hij erg rustig. Onze buitenbak ligt ook helemaal in de weilanden dus het waait er behoorlijk hard. Gisteren heb ik nog gewoon gelest (gelukkig met oortje dus kon alles goed horen) en vandaag heb ik ook gereden. Vandaag leken de rukwinden nog wel harder dan gisteren en we raakten soms echt even uit koers :+ .

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:57

Bij mij op stal is er eigenlijk niemand die niet gaat rijden met dit weer.
Gelukkig maar.

Alleen met evt sneeuw ben je wat belemmerd, maar verder kan je gewoon hobbelen

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:57

Ik had vandaag groepsles, van de 8 hadden er 5 ofzo afgezegt omdat ze het niet aandurfte.
ik ben wel geweest, was prima te doen met mijn paardje.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:01

xx_Kelly_xx schreef:
Biskwie schreef:

Bij mij op stal ook hoor, want met dit weer kan je toch niet gaan rijden? Lessen en alles werden afgezegt, want rijden kan niet (volgens medestalgenoten). Wat doe ik mijn paard aan? Nou niks, lopen met die hap, en niet zeiken. :Y)

Haha, kunnen we daar niet een apart clubbie voor oprichten ofzo...

´De ik-rij-niet-want-het-waait-het-vriest-het-sneeuwt-de-zon-schijnt-het-is-te-koud-het-is-te-warm-het-is-te-nat-club´

Dan heb ik het alleen nog maar over het weer en nog niet eens over de maandelijkse ongemakken, lange werkdagen gehad hebben, geen zin hebben, moe zijn terwijl ze nog niets gedaan hebben, brak van het stappen drie weken geleden en andere onzin.

Oke, ik heb genoeg geklaagt *\o/* :Y)

Al mijn drie paarden, rij ik dagelijks, ongeacht of ik ziek of moe ben en wat voor een weer het is. Tenzij het ijs in de buitenbak ligt en de weg te glad is om met de trailer naar de binnenbak te gaan. Echter zijn dat maar enkele dagen per jaar.

dolor

Re: rijden met dit weer?(stormachtig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:04

Op de stal waar ik sta met mijn paard hebben we ook alleen maar een buitenbak tot onze beschikking en de wind staat er vol op vanaf de korte zijde bij A maar ik heb gister ook gewoon gereden. Paard was super braaf ondanks dat hij nog jong is en dit de eerste keer bij mij was dat hij in zulk weer moest rijden.

Horsefreak4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:14

Ik heb niet gereden vandaag, vanwege héle héle harde wind is de les om 9.00 uur vanmorgen ook neit doorgegaan, mijn Pony is 5, dus zou ik het niet redden haha.

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:19

Heb vanochtend gelongeerd, ik wordt zelf altijd peu nerveux van stormachtig weer :o . Paardlief staat overdag altijd buiten in de paddock, het is daar nogal open dus vanochtend waaide ik zowat weg! Aan de longe liep hij super ontspannen, 't zit gewoon tussen mijn oren dus :+ .

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:20

Horsefreak4 schreef:
Ik heb niet gereden vandaag, vanwege héle héle harde wind is de les om 9.00 uur vanmorgen ook neit doorgegaan, mijn Pony is 5, dus zou ik het niet redden haha.

Die van mij ook.

Marrlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:21

Heb gisteravond ook gewoon gereden in die *storm* heeeeeerlijk! _/-\o_

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:22

Ik heb gewoon gereden, ene paard gewoon, bak ligt tussen de weilanden, niks aan de hand
En mn andere paard had ik les mee (bij instructrice), vond alles in eerste instantie heel spannend, maar niks aan de hand verder hoewel hij nog maar 4 is (we gebruiken wel zo'n apparaatje waarbij zij in een microfoon praat, en ik oortjes in heb).
Ik heb hem alleen niet te lang uitgestapt, want met die wind ben ik anders bang dat hij nog kouvat, heb hem daarna nog even onder het solarium gezet.
Ben op de fiets wel bijna van mn fiets gewaaid, en ook moest ik wel eens mn best doen om mn evenwicht op het paard te bewaren.
Maar om eerlijk te zijn vind ik het heerlijk om in de wind te rijden.