Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:18

als het erg koud is en het regent, ga ik niet zo snel rijden. doe ik mijn paard geen plezier mee die kan zich dan totaal niet concentreren en haat regen...
met zulk weer gaan we lkkr wandelen of in de bak laten rennen etc.
verder probeer ik wel lkkr vaak te rijden.
heb vorig jaar een keer in de hagel gereden hahah was geen pretje! het kwam ineens uit de lucht valllen en paardjelief schrok zich dood!

nee maar ik ben toch wel een meer mooiweermens dan een slechtweermens. al ga ik wel in alle weersomstandigheden mijn paard op welke manier dan ook trainen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:21

Mijn paardje heeft lekker vakantie.
Ik denk wel dat ik van de week weer eens een rustig ritje ga proberen.
Vanaf maart gaat ze weer in "training" voor de eperpaarden4daagse.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:26

pamela25 schreef:
ano0uk schreef:
Ik ben ook een mooi weer ruiter.
gelukkig 2 binnenbakken hier op stal, maar in de buitenbak of buiten rijden doe ik alleen als de zon schijnt..
Zou geen plezier in rijden hebben als dat in een buitenbak, zonder spiegel, regen, wind.. Misschien verwend maar het is gewoon zo.

uhmmm hoe bedoel je verwend :Y)

Ach ja ieder zijn ding. Ik (en mijn paard ook haha) hebben het gewoon niet zo op rijden in de regen. Dan kies ik er voor om meer te betalen en in de binnenbak te rijden ;)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:33

ik rijd ook gewoon altijd hoor :) alleen is het nogal moeilijk in de winter; 16.15 uit, om 5 uur was het donker en dan kom ik net thuis. helaas geen lampen :( ik maak nu vooral veel wandeltochtjes, buitenritjes- maar we hebben hier nauwelijks paden, vooral weggetjes en paadjes die na een paar honderd meter weer stoppen...- aangezien ik met de sneeuw niet in de bak kon omdat ie te hard was en nu.. ja, moet je maar niet aan een dijk gaan wonen, staat de bak onder water (A) gelukkig wordt het nu wel lichter dus kan ik weer 's avonds gaan rijden *D overigens gaan ze hier wel bij iedere mogelijkheid naar buiten-toen er sneeuw was gewoon de hele dag, maar nu staat er 10cm water over de hele wei.. dat wordt 'm niet :( en dat vinden ze toch vreselijk!
allemachtig, paarden zijn toch niet van suiker? :+

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:15

Ik ben ook een mooi weer ruiter, denk ik. Ik vind kou niet erg, maar ga niet rijden als het keihard regent. Een beetje motregen vind ik niet erg, maar wil niet na 1 minuut al zeiknat geregend zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:27

Ik kom net terug van een heerlijke buitenrit met 3 van onze paarden. Echt lekker! :D
Maar voor de rest rij ik voorlopig nog lekker in de binnenbak. Muziek aan en knallen. :D

3567

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:00

zolang het in de bak veilig is om te rijden is er niks aan de hand!
als je na het rijden het paardje weer droog maakt met een handoek, en dan een zweetdeken opdoet en hem lekker laat opdrogen is er al helemaal niks aan de hand.
gewoon lekker de andere mensen laten praten, en je eigen ding doen zou ik zeggen...
dat zij nou alleen een paard hebben voor de zomermaanden wil niet zeggen dat jij je ook moet aanpassen toch?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:01

Ik wil zoo graag gaan rijden, maar de bak is nog altijd nat.. Heb al een paar maanden niet meer gereden.. :\

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:02

Ik rij ook altijd... Daar hebben we ook de bakken voor, maar ook gewoon met slecht weer af en toe lekker het bos in.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:04

ik ga ook rijden! als de bodem (in het bos of in de bak) een beetje te doen is. Alleen als het echt hard regent, zal ik wel eerder wat later gaan of een dagje overslaan ofzo.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:04

Ik rij eigenlijk zodra het kan, ben absoluut geen mooiweerruiter... ik vind het ook helemaal niet erg om in de regen te rijden, paard ook niet :D
Alleen met sneeuw of als de bak hard is rijden we niet.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:05

Gelukkig zijn mijn paarden en ik allemaal mooiweer rijders, paarden vind het niks aan om met hun koppie in de regen te lopen.
In de wei staan met hun kont tegen de regen in en vinden z het verder niet erg.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:12

ik hou natuurlijk wel meer van mooi weer maar met slecht weer ga ik ook gewoon, des noods wandelen. verder staat mijn pony iedere dag buiten! denk dat ze dat zelf ook wel fijner vind dan op stal!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:25

annebe schreef:
Gelukkig zijn mijn paarden en ik allemaal mooiweer rijders, paarden vind het niks aan om met hun koppie in de regen te lopen.
In de wei staan met hun kont tegen de regen in en vinden z het verder niet erg.

Die van mij is wat dat aangaat sowieso een uitzondering... ook met regen en sneeuw staat hij er vol met zijn hoofd in :')

Als het met bakken uit de hemel komt ga ik ook niet naar buiten, dan hobbel ik lekker rond in een van de binnenbakken. Maar wanener het weer het ook maar een beetje toe laat ben ik minimaal 1x per week in het bos te vinden.
Met de hevige vorst waren de ruiterpaden 2 weken niet begaanbaar... nou ik heb het geweten toen ik weer naar buiten ging, rodeo :') Zo leuk vindt meneer het :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:40

100% mooiweer ruiter hier! :D
Als het koud waait, nat is, weet ik wat, dan ga ik ECHT NIET met mn paarden bezig.. Ze komen toch wel buiten (tenzij het echt nat weer is, dan willen ze niet eens naar buiten.. := ) en zijn allen recreatie-paardje's. Ik heb alleen een buitenbak zonder bakverlichting, dus savonds rijden (dan is de wind meestal weg) zit er voor mij ook niet in. In de winter staan ze mooi stil dus!

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:51

Bij ons op stal zijn er twee buitenbakken (geen binnen), ik rijd eigenlijk ook alleen als de bak berijdbaar is. Als het hard heeft geregend en de bak staat blank, tsja, dan kan het gewoon niet. Als de bak vochtig is en het vriest, waardoor het dus keihard is geworden, dan rijdt ik ook niet.
Maar zolang ik kan rijden, doe ik het ook.
Maar als het nou echt geen weer is, dan rijd ik liever ook niet. Het moet wel leuk blijven, ook voor het paard. Maar in die omstandigheden longeer ik altijd wel even.
Helaas heb ik geen zeggenschap over de weidegang van het paard, aangezien ze niet van mij is. Maar anders zou ze denk ik wel vaker buiten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:08

De bak is hier berijdbaar, alleen houdt paard al rodeo als je opstapt en richting bak wil stappen. Dus voorlopig ga ik 1x/week wandelen en doe zo wat dressuur tussendoor. eerst lekker losstappen, los drafje + galopje, en dan wat opnemen voor paar minuten, weer lekker lange teugel, weer wat opnemen, drafje, weer wat verlengen, stappen, terug drafje, wat opnemen, galopje erbij, ietsje losser, terug wat bijnemen, drafje, stilletjes aan verlengen en weer stappen. laatste km volledig losse teugel in stap :)
Cratief zijn is de boodschap, en paardje pikt het wonderwel heel goed op op deze manier.

Longeren kan ik wel in de bak. Staaat nog steeds water op in plasjes, maar de bodem veert nog heel lekker. Enige nadeel vind ikwel dat als je longe heel even doorhangt of als je met lange lijnen werkt en je laat de uiteindes achter je aan slepen, dat die echt enorm vies en nat worden. Schuurt ontzettend in je handen, je handschoenen raken ook doorweekt en met een koude wind echt helemaal niet aangenaam. Maar dat nemen we er dan maar bij :)

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:51

Ik zou heel graag willen rijden in de kou (rond het vriespunt), maar dat kan ik niet.
Ik heb het zelfs namelijk heel snel koud en met koud, bedoel ik het ook ECHT koud!

Ik heb voor een paar jaar terug tegen bevroren voeten aan gezeten en daar gaat je bloedsomloop van kapot.
Als het nu dus koud is kan ik bijna niet meer lopen. Heb met thermolaarzen nog koude voeten :o, maar dan kan ik wel mijn ding doen.

Ook heb ik snel koude handen, waardoor ik de teugels bijna niet vast kan houden.
Mijn handen beginnen heel erg te prikken en ik zit te janken als ze weer warm worden.

In de regen rijden vind ik niet zo erg, maar dan niet met bakken uit de lucht :D
Met sneeuw of een bevroren bak hebben we lekker vakantie :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:56

Ik ben een echte mooiweerruiter. Als het regent rijd ik niet. Ik haat regen, mijn pony houdt er ook niet van en dan word mijn zadel nat en moet ik dat weer poetsen. Als de bak nat is dan rijd ik ook niet, want dan is mijn pony alleen maar bezig met over de plassen heen te springen. Rijden vind ik leuk zo op zijn tijd, maar ik geniet veel meer van de omgang met mijn paardjes. Lekker wandelen, beetje longeren of gewoon beetje tegen ze kletsen. Ze krijgen hun beweging overigens wel, ze kunnen altijd naar buiten.

Qazplm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:57

Ik rij altijd, elke dag. maarja waar ik sta, is dan ook een binnenbak, dus eigenlijk mag ik niet klagen! ;)
Ik ga in de zomer wel ergens anders staan (waar geen binnenbak is), en voor het slechte weer wil ik dan een lange waxcoat kopen (voor over je benen + zadel), dan blijft alles best nog wel droog!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:59

Ik rijd gewoon altijd als het regent, sneeuw of vriest en dat met winterhanden! Ik rijd altijd in m'n buitenbak alleen dat gaat niet altijd na heel veel regen maar dan rij ik gewoon buiten. :)

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:59

Het is mij vandaag erg opgevallen dat er -met dit mooie weer- opeens veel meer mensen komen. :j
Toen het zo sneeuwde op een zondag waren er rond 2 uur een stuk of 3 mensen op stal.
Vandaag, ook rond 2 uur, waren het er wel een stuk of 15 denk ik.
Toch wel opvallend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:05

Heb het ook gemerkt. Ga nu al paaar weken op rij elke zondag wandelen en zijn vandaag pas andere ruiters tegengekomen, hoewel we nochtans best populaire paadjes nemen waar het in de zomer best druk kan zijn.

Ik woon in een doodlopende straat die uitgeeft op de velden. Bij goed weer hoor ik regelmatig paarden langskomen, met dit weer nauwelijks...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:12

ik zie weinig ruiters, .. hier opstal...
terwijl er een kleine en iets grotere binnenbak is..
sommigen komen 1 keer in week andere heb ik al tijdje niet gezien.

maar de paarden komen er gewoon uit, dus ja.. eigen paard he. kan je zelf besluiten om vakantie te geven.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:40

Ik ben geen mooi weer rijder maar laat me niet helemaal kapot regenen hoor als ik droog begin en het gaat dan regenen stop ik niet meer maar klim er niet op als het met bakken naar benenden komt.
En als de bak gewoon goed is maakt kou me niks uit daar kleed ik me wel op.