Geen idee of mijn tinkie al aan t ruien is.. heb em eigenlijk al weken niet meer geborsteld Morgen maar eens de furminator er overheen halen
Ragdollcat
Geplaatst: 29-01-11 21:52
Gisteren nog niets maar ineens vandaag begint het, ik vind het ook brrrrrrr brrrrrrr koud hoor maar ze verharen nu al hoor, ook al vriest het stevig.
Djini
Geplaatst: 29-01-11 21:56
Mijn draver-mix en de haflinger hebben nog nergens last van, de IJslander is sinds vanmiddag officieel aan het verharen. Denk dat ik binnenkort ook maar eens een furminator moet aanschaffen...
Nou en of! Heb een zak haren van fjord en shet geborsteld vandaag. Mijn fjord stond in december zelfs te ruien!
Anoniem
Geplaatst: 29-01-11 22:00
De BWP hier nog niks verharen, maar die heeft dit jaar algemeen minder winterhaar aangemaakt dan andere jaren. Heeft wel de hele winter mooi door staan glanzen, best trots daarop!
De andere paardjes die ik verzorg verharen meestal wel ietsje vroeger dan mijn BWP. Die staat nu ook nog 's nachts op stal, kan er ook voor een deel tussenzitten, de andere staan 24/7 op het land.
Vandaag gemerkt met een grote lach op m'n gezicht dat het hier om half 6 nog steeds goed licht is in de schemer en dat het pas donker is om 18u
orlys_dream
Geplaatst: 29-01-11 22:07
Mijn paard is sinds vorige week ook echt aan het verharen.
Chefke
Geplaatst: 30-01-11 10:50
2 van de 3 welshen zijn ook echt aan het verharen. echt gyga. 1 van de welshjes niet. De 3 enters wel. mijn fries klein beetje. en mn andere 4 helemaal niet
Ik gebruik mijn furminator dagelijks, vorig jaar ook, nergens last van.
Mistral_Bink
Geplaatst: 30-01-11 12:25
LovingTweety schreef:
Ik gebruik mijn furminator dagelijks, vorig jaar ook, nergens last van.
Grappig om dan verschillende dingen te horen, nou ja denk dat het een kwestie is van zelf achterkomen wat het beste werkt bij je eigen beesten!
M_i_R
Geplaatst: 30-01-11 12:26
Hier komt er ook erggg veel haar vanaf. nog even en ze zit alweer in haar zomervelletje (neusje begint alweer kaal te worden). Hebben jullie paarden ook een energiedip met het verliezen van al het haar? Die van mij is echt aanzienlijk duffer dan normaal en ik zit er dan ook over te denken om haar pavo health Boost bij te voeren, normaal is ze echt een klein kanonnetje, en nu is ze gewoon mat...
ik ga ook elke dag even met de furminator erover. Je kunt toch niet in een keer alles eraf borstelen, dus ik doe elke dag een beetje. Vind het namelijk een ontzettend pokkewerk en moet steeds niezen van al die rondvliegende haren. En met een fleecetrui aan zit je gegarandeerd helemaal vol met haar...
Jup hier ook! mijn jonge kwpn'er met deken heeft nergens last van (ook blote hals met wintervacht niet) maar onze lieve oude fjord van 25+ wel hoor.. kan er nu al met tandjesborstel plukken afhalen..
hartjeulja
Geplaatst: 01-02-11 21:45
mijne begint oook gelukkig
Rchell
Geplaatst: 01-02-11 21:51
gelukkig?? heb liever dat ze nog even wachten.. vorig jaar op mijn verjaardag (eind febr) was het -14 's nachts.. dus als we dat weer krijgen en de fjord is al helft van haar vacht kwijt....