Kunnen jullie met de sneeuw nog wel rijden???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

optimized

Re: Kunnen jullie met de sneeuw nog wel rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:46

ooh zo leuk ! ik nooit er zijn of te wel altijd lessen of te wel mensen die met hun trailer komen om te rijden

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:57

optimized schreef:
ooh zo leuk ! ik nooit er zijn of te wel altijd lessen of te wel mensen die met hun trailer komen om te rijden

Dat had ik dus ook op mn vorige stal. Ik betaalde dik voor die binnenbak. (400,- p maand) Maar ik kon er ondertussen nooit gebruik van maken. :( Dus ik ben ook weg gegaan. Ik betaal nu 215,- voor een buitenbak waar ik in de winter ook niet in kan rijden.. :') Maar waar mn paard wel lekker buiten komt ipv 23/7 op stal.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:01

Ik ga morgen bij een trailer (wel een oudje, maar lijkt goed te zijn, dus hij krijgt een goeie check-up) kijken, dus hoooooooopenlijk vind je mij eind van de week in de eerste de beste binnenbak in de buurt met mijn paardje. Eindelijk weer rijden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FalcoMirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:03

Mijn paardje heeft ook winterstop
Ga het echt niet riskeren om met de trailer op weg te gaan
Veel te gevaarlijk!
Maar zaterdag kan ik weer rijden :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:08

Ik heb vandaag trouwens al voor de 3e dag kunnen longeren. Niet meer dan 10 min draf per dag natuurlijk. Want hij heeft de laatste 6 weken alleen maar gestapt aan de hand en in de paddock gestaan. Maar ben blij dat we iig weer iets kunnen doen. En als die dooi nog een dag of 2 aan houd. Dan denk ik dat het wel veilig genoeg is om er weer een keer op te stappen. *\o/*

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:23

Hier lag de laatste dagen zo'n vervelende opgevroren ijslaag, kan niet wachten tot die ook gaat smelten... heb nog wel wat door het bos gestapt maar zou heel graag weer eens een drafje of galopje doen en mijn paard helemaal.

ksdd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:28

Pony staat lekker 24/7 in de wei, genietend van zijn wintervakantie :)

untraceable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:35

Heb ondanks de sneeuw gewoon kunnen rijden. Mijn bijrijdpaard heeft geen ijzers en heb het geluk dat ik zo het bos in kan.Ook is de weg langs de wei en stal over het algemeen goed te rijden(geen sneeuw en niet glad)Mijn bijrijdpony(haflinger) staat al 3 weken stil(heeft ijzers). Hoop dat ik deze week nog een ritje kan maken met hem

Kristel16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:18

Ik heb precies hetzelfde kan ook niet rijden beschik alleen maar over een buitenbak!!
Het beste is denk ik dat je hem stop zet, ik rijd bij een verzorgpony en moet rijden wanneer het kan. Dus als de bak weer iets ontdooid is moet ik rijden. Maar ik denk niet dat dat het slimste is want dan rijd hij heel soms wel en vaak ook weer niet!!
Ik zou niet over de wegen gaan als het glad om de zelfde reden als jij!!

Dus een winterstop is denk ik het beste, veel succes

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:23

ik heb hier ook een "winterstop"
heb geen mogelijkheid om binnen te rijden, en de dichtstbijzijnde mogelijkheid is op een kwartier-half uur stappen,
en aangezien die van mij nogal onverwachts uit de hoek kan komen en nogal een keer de benen omhoog gooit, vind ik het niet verstandig om te gaan rijden met dit gladde onvoorspelbare weer.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:25

Kristel16 schreef:
Ik heb precies hetzelfde kan ook niet rijden beschik alleen maar over een buitenbak!!
Het beste is denk ik dat je hem stop zet, ik rijd bij een verzorgpony en moet rijden wanneer het kan. Dus als de bak weer iets ontdooid is moet ik rijden. Maar ik denk niet dat dat het slimste is want dan rijd hij heel soms wel en vaak ook weer niet!!
Ik zou niet over de wegen gaan als het glad om de zelfde reden als jij!!

Dus een winterstop is denk ik het beste, veel succes

ik ben inderdaad ook van mening dat het beter is dat je je paard gewoon een echte winterstop geeft, dus gewoon helemaal stilzet tot het weer goed weer is.
dan inderdaad de ene week elke dag te rijden en dan weer andere week helemaal niet...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:12

helaas, geen geluk, trailer bekeken maar was echt slecht, dus ik heb hem laten staan. De zoektocht gaat maar verder en de winterstop voor mijn paard duurt nog even langer.

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:15

ik heb geen ijzers en dus kan ik elke dag gewoon heerlijk naar buiten. des noods met drie sleetjes achter mijn fjordje aan, lekker door de polder hobbelen. heb alleen al 6 weken niet meer gegallopeerd.

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:46

Darkness85 schreef:
optimized schreef:

Dat had ik dus ook op mn vorige stal. Ik betaalde dik voor die binnenbak. (400,- p maand) Maar ik kon er ondertussen nooit gebruik van maken. :( Dus ik ben ook weg gegaan. Ik betaal nu 215,- voor een buitenbak waar ik in de winter ook niet in kan rijden.. :') Maar waar mn paard wel lekker buiten komt ipv 23/7 op stal.

super dat je paardje lekker veel buiten kan lopen !! x

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:57

Heb geen binnenbak, geen buitenbak en ga dus met trailer op pad. Nu was sinds een week of 2 de weg naar de hoofdweg echt niet fijn meer ( gesmolten en weer opgevroren sneeuw; spekglad dus, en daar durfde ik met de trailer echt niet meer over), dus toen toch maar de paden met rulle sneeuw op gezocht:

( inmiddels is trouwens de weg wel weer vrij hoor.... .kan gewoon weer met de trailer weg)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:34

yes alles is dooi. Woeohoe vanavond mn eerste les sinds 2 '/2 maand op een nieuwe club oooh dit aat niet goed komen haha