Jinks schreef:Onze paarden staan al enige tijd binnen. Vind het absoluut zielig, maar ijzers er onderuit voor is geen optie i.v.m. vroegere slechte verzorging bij vorige eigenaar en afwijkende binnenhoefwand. Hoefsmid vind dat de voorijzers er onder moeten blijven.
Ze stonden buiten toen het slechte weer aanbrak, na 2 dagen op de harde bodem 1 door sliding stop in de weide met hek om de nek naar buiten, de ander kreupel en de derde een gebroken hoefbeen. En nee ze krijgen geen krachtvoer, hebben echter allemaal veel temperament.
Ze staan nu allemaal binnen tot beter weer, zonder krachtvoer met kruiden, suikervrij snoepbal, op stro en regelmatig aandacht.
Ik vind dus uit eervaring dat het niet verantwoord is om ze buiten te zetten, ik heb er spijt van dat ik ze niet gelijk binnen heb gezet. Ze hebben het binnen ook best naar hun zin.
Hier net zo. Ze komen bij ons op dit moment ook niet buiten. In het andere topic dat gaat over of paardeneigenaren de seizoenen niet kennen. Wordt je hiervoor voor gek verklaard. Maar mijn vader heeft vaak genoeg meegemaakt dat ze een paard moesten laten afmaken. Omdat ie door de vorst in de grond zijn been had gebroken.