paarden mislukt met scheren, dit nog goed te krijgen ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:34

AP_Art schreef:
giotto schreef:
Dit ligt niet aan te botte messen maar zoals sommigen al gezegd hebben zijn die pony's geschoren met scheermessen bestemd voor koeien.
Dit gaat niet bijtrekken en ook niet weggaan met azijn of iets dergelijks maar alleen door ze terug te scheren met paardenmessen.
Spijtige zaak en heel onprofessioneel van de scheerder...
Pony had idd al vacht genoeg om terug te scheren,dus het excuus van te kort haar om terug te scheren gaat hier niet op :+

Bij de meeste koeien zie je deze strepen niet hoor. Lijkt me erg sterk. Een scheerapparaat is in mijn ogen een scheerapparaat. Koeien moeten er op keuringen en dergelijke ook netjes uit zien. En worden perfect geschoren ermee.

Koeienmessen zijn grover dan paardenmessen...Het probleem is niet de machine.
Als je al met grovere messen begint EN je gaat er dan zomaar over zonder deftig te scheren dan krijg je dit als resultaat.
Is gewoon een combinatie geweest van grove messen en slechte techniek...

Atina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:36

IK zou even wachten voordat je met een ander scheerapparaat aan de gang gaat. Binnen ongeveer twee weken zijn de meeste strepen wel weggetrokken. Als je nu met een ander scheerapparaat aan de gang gaat, dan heb je grote kans dat je meer schade aanricht.

Ik zal even wachten, kijken hoe het wegtrekt en dan een beslissing maken wat te doen. Opnieuw scheren kan altijd nog.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:37

Ja eventjes geduld en dan zie je het inderdaad niet meer :)

Talishe

Re: paarden mislukt met scheren, dit nog goed te krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:40

Ik zou me er echt niet druk om maken eerlijk gezegd. Vind het natuurlijk wel slordig dat als je iemand betaald het er zo uit ziet, vind de regeling die getroffen is dan ook prima. Maar ik zou er nu niks meer aan doen.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:43

Mijn paard is ook geschoren met een koeienscheermachine en hij ziet er perfect uit. Overigens worden er nog meer paarden hier in de buurt met dezelfde koeienscheermachine geschoren en ook die zien er prima uit. Het is gewoon een combinatie van goede scheertechniek en scherpe messen!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:43

Atina schreef:
IK zou even wachten voordat je met een ander scheerapparaat aan de gang gaat. Binnen ongeveer twee weken zijn de meeste strepen wel weggetrokken. Als je nu met een ander scheerapparaat aan de gang gaat, dan heb je grote kans dat je meer schade aanricht.

Ik zal even wachten, kijken hoe het wegtrekt en dan een beslissing maken wat te doen. Opnieuw scheren kan altijd nog.

Helaas zijn er teveel stukken vergeten die echt niet weg trekken, de strepen en het geschoren gedeelte is echt te groot verschil, dat ik niet het idee heb dat het weg trekt.
Laatst bijgewerkt door jSophiaF op 06-12-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:50

Noppert schreef:
Mijn paard is ook geschoren met een koeienscheermachine en hij ziet er perfect uit. Overigens worden er nog meer paarden hier in de buurt met dezelfde koeienscheermachine geschoren en ook die zien er prima uit. Het is gewoon een combinatie van goede scheertechniek en scherpe messen!

Het ligt zeker niet aan de scheermachine (volgens mij ook al een keer gezegd), maar aan de messen. Deze paarden zijn geschoren met koeienscheermessen in combi met gewoon slecht scheerwerk (ook bij de manenkam, tjees, dat zou ik nou nooit zo doen, errug lelijk)...
de meeste strepen zullen waarschijnlijk niet wegtrekken en de paarden zullen dan ook opnieuw bijgewerkt moeten worden met speciale paardenmessen....
Ik zou ze dus weer bij gaan/laten werken...

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:55

Paarden zijn duidelijk geschoren met grove messen. Dit kun je nog wel iets bijwerken door ze in het geheel over te scheren met "fijne" messen, echte paardenmessen.

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:56

moyra schreef:
Germatje schreef:
Ojeetje dat is wel lelijk zeg, maar goed, het groeit wel weer aan dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken.
Maar zoals hierboven; botte messen. Ik heb het overigens nooit zo streperig gezien hoor!
Mag ik weten wat je hier voor betaald hebt?

We hebben voor 2 paarden €70 euro betaald maar krijgen een deze dagen 50% terug gestort omdat dit er niet uit ziet.
Het viel ons echter pas later op (dus niet vlak na het scheren) en hebben toen contact met de scheerder opgenomen.
En vandaag zijn we tot de overeenkomst gekomen van 50 % retour.

Een professioneel scheerder kan voor die prijs niet werken hoor.
Tel maar uit: reiskosten, enkele uren werk, onderhoud professioneel gereedschap.(op tijd slijpen van je messen!!!)
Als je daar 70 euro voor rekent en je werkt professioneel dan kan dat niet.
Dit is gewoon en beun die slordig werk aflevert met bot gereedschap of een tondeuse waar de motor te weinig toeren van maakt.
Op sommige foto's kan je zien dat er haaks op de haargroei is geschoren i.p.v. tegen de haargroei in.

Botte scheermessen trekken ook nog eens aan de haren van het paard.
Als er b.v. zand in de vacht zit zijn de messen na 1 scheerbeurt alweer bot.

Wil je het nog iets fatsoeneren dan moet je met nog korter scherende messen met fijne vertanding er langzaam tegen de haargroei eroverheen scheren.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:30

moyra schreef:
Het waren vrij nieuwe messen vermelde de scheerder.
Vrijdag gaan we een scheeraparaat huren en we kopen een opscheermachine om te proberen het te verhelpen.
Al is het om de losse plukken weg te scheren.

kijk uit met opscheermachine, die scheert vaak korter dan de normalen messen.
hierdoor kan je dus nog meer schade aan gaan richten.
het is onzin dat de persoon het op de haren van je pony gooit. natuurlijk is het zo dat een paard met minder haar mooier wordt, maar dat dit het resultaat is is zeker niet normaal.
ik scheer zelf al jaren paarden en heb dit nog nooit zo achter gelaten bij een paard.

succes met het opknapwerk.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:41

Dank je kvika, de opscheermachine gaat we gebruiken voor het hoofd, aangezien die erg toegetakeld is en dat niet goed meer krijgen met een gewoon scheermachine.
De rest van het lichaam gaan we met een gewoon scheermachine proberen op te knappen.
Ik zal , als ik hem ga ophalen vrijdag, ook even advies vragen, hoe we het beste dit kunnen aanpakken, zal zowiezo de foto's meenemen, zodat ze kunnen zien hoe of wat.

Mijn merrie komt aardig snel in het haar, maar is zaterdag voor het scheren onder een 200 grams deken gekomen en staan na het scheren onder een 400 grams deken en vind het niet fair om haar nu terug te zetten onder een 200 grams deken, ondanks dat het een koudbloed is.

We gaan ons uiterste best doen om het goed te krijgen. Indien geslaagd, zullen we foto's plaatsen hier in de topic.

Ik wil iedereen bedanken voor jullie steun en opknap-tips.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:47

Ik zou hier best een beetje kwaad om zijn, zoiets zie je toch en dan regel je zelf toch een oplossing. Nu laat je jullie ermee zitten?

Wat voor mes en scheermachine gebruikt ze? hopelijk heb je wat aan de bokt tips en knapt het nog een beetje op..

xkalanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:51

komt inderdaad doordat de messen te bot waren. had het zelf ook maar heb na 3 strepen nieuwe messen erop gezet, die strepen zijn over 2/3 weken minder maar je blijft het wel een beetje zien!

Lissol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:29

Arme donna en pebbels!
Ik stond donna gisteren te poetsen in de hoop dat je het misschien minder zou gaan zien, maar helaas! haha! Vrijdag naar kapper Jolanda! _O-

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:42

Aahhhh....Donnaatje (kanjertje) <3 . Weer naar de kapper toe en dan hopen op mooi, streeploos lijfje. Ook voor het andere paard gun ik hetzelfde.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:44

Dank je Nicam, we gaan ons best doen om het weer een beetje op orde te krijgen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 14:52

Lissol schreef:
Arme donna en pebbels!
Ik stond donna gisteren te poetsen in de hoop dat je het misschien minder zou gaan zien, maar helaas! haha! Vrijdag naar kapper Jolanda! _O-

Dat had ik je ook wel kunnen vertellen hahaha :D

Lissol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:03

haha lekkerding! doe dat dan volgende keer ff voor ik uitgebreid begin te poetsen :P
Nouja hopen dat ze vrijdag weer er super uit zien! bij kapster Jolanda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:11

ik heb mijn paard ook met koeienmessen geschoren omdat mn paardenmessen bot waren.
Nou dat gaat er echt niet zo uit zien hoor :+ deze paarden zijn gewoon vlug vlug geschoren want er zitten hele plukken nog. NIET met een tondeuse bijwerken, maar gewoon met tzelfde scheerapparaat nog een keer helemaal scheren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:12

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of het gaat om koeienscheermachine gaat of niet, er is op stal waar ik ooit stond, met de koeienscheermachines geschoren, paard zag er heel netjes en glad uit. Gewoon zorgen voor een scherp mesje in de machine en neem de tijd om alles goed te scheren.

Wat een onzin dat ze het gooide op te dikke haren, want je paarden waren al eerder geschoren dus dan kan het deze keer ook weer, gewoon smoes om slecht werk goed te praten.

Dit is inderdaad zeer slordig gedaan, ik geef je gelijk.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:54

Ik vind het nog best meevallen hoor, nee het is niet netjes, maar je kunt er nog me over straat. :P Die strepen trekken wel weer weg, heeft mijn pony ook maar die is met het koeienapparaat gedaan. En volgend jaar gewoon een andere scheerder zoeken?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:59

ik vind dit dus echt te schunnig voor woorden :=
die beesten zijn net zebra's nu :n
vooral dat ene hoofd bij de kaaklijn, dat is gewoon mega slordig gedaan.
voortaan zorgen dat je voor de scheerder weggaat, je alles controleert zodat er nog kan worden ingegrepen.
ikzelf scheer ook af en toe paarden,maar vraag ALTIJD als ik klaar ben, om het paard nog even goed te controleren en bekijken, zodat ik op dat moment nog kan bijwerken.
foto's van pagina 1, als ik zon dier afgeleverd krijg en ervoor zou moeten betalen,niet acceptabel

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:00

Heb mijn paard dit jaar voor het eerst zelf geschoren en ik mag blijkbaar toch trots op mezelf zijn ;)

De strepen zullen snel weg zijn, zoals hierboven al vaak gezegd. De plukken haar zijn inderdaad niet zo netjes. Ik begrijp niet goed dat ze je paard zo heeft achter gelaten, dit had ze toch ook kunnen zien he.

Slechte reclame voor haar!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:42

Beide paarden zijn vanmiddag opnieuw door ons zelf geschoren en zien er beide weer prefect uit.
Door alle haast vergeten het fototoestel mee te nemen, maar zal na het weekend foto's van de twee dames maken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:45

Groeit wel weer bij hoor.. Paar weekjes zie je er niks meer van.. Maar mij rijst dan weer de vraag: waarom zei je er niet meteen wat van tegen de scheerder?? (niet aanvallend bedoeld, ben gewoon een nieuwsgierig aagje :P)