Paard kan niet in de wei door sneeuw, iemand ideeën?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aieshja

Re: Paard kan niet in de wei door sneeuw, iemand ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:15

Die van ons hebben voor ook ijzers, wij hebben gewoon sneeuwbeslag.
Dat houdt in dat de ijzers wat breder zijn en er een soort zool zit aan de binnenkant zodat het sneeuw eruit wordt geduwd.

Wij hebben nu geen last meer van klonten sneeuw, het helpt niet tegen gladheid natuurlijk !

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:12

lollixpop15 schreef:
ik zou hem dan in stal houden en daar gewoon gras of iets anders neerleggen. :)

en waar ga jij dat plukken dan :') en hoeft t paard de stal niet uit?
als je het topic leest wil de ts juist dat r paard wel de stal uitkomt ;)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:27

[quote="Aieshja"]Die van ons hebben voor ook ijzers, wij hebben gewoon sneeuwbeslag.
Dat houdt in dat de ijzers wat breder zijn en er een soort zool zit aan de binnenkant zodat het sneeuw eruit wordt geduwd

Dit had ik dus ook gedaan,maar vandaag toch nog ijsklompen onder de ijzers,ik heb besloten om te proberen zonder ijzers in deze periode kijken hoe dat gaat,mijn paard kan zo druk zijn,dan vins ik ijzers toch te glad voor in de weide,en zekers met deze sneeuw en temperaturen..
Het zal wel wennen voor hem zijn denk ik staat al jaren op voorijzers,maar ik kan toch niet rijden in deze periode..dus kan het ook even wennen hoop ik.

meggiemeg

Re: Paard kan niet in de wei door sneeuw, iemand ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 12:34

Wat voor sneeuwbeslag heeft jou paard dan Emaartje?
Mijn paard heeft ook sneeuwbeslag en heeft nergens last van wat betreft de klompen onder de voeten zeg maar.
Voor heeft de smid zooltjes met een bolling er onder gemaakt en achter platte zooltjes.
Het helpt niet tegen het glijden helaas maar op de gladde paden naar de wei neemt hij nu kortere passen en loopt wat langzamer en dan is het glijden ook minimaal.