Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
randie schreef:ooh dacht dat je die met die puntjes bedoelde, daar doelen ze bij ons altijd op met sneeuwbeslag.
Juangi schreef:Echt geen zin in.. Geen idee hoe ik dat moet combineren met de paarden! Heb nu een jonge pony (2.5 uit Portugal) en gaat nu omdat het land zo verschrikkelijk slecht is niet naar buiten. Alleen als ik kom dan gooi ik hem in de buitenbak waarhij dan flink zijn ei kwijt kan.
Maar hoe moet het met sneeuw en ijzel? Kan ik hem dan ook nog gewoon in de bak gooien (ik zet hem er alleen in en blijf dan kijken, jaag hem dan niet op) of moet iktoch voorzichtiger zijn? Iemand ideen/tips?
Is namelijk mijn eerste eigen paard, dus stukken anders dan verzorgpaard waar ze elke dag in stapmolen kwamen die eerst helemaal gezout werd.
linnke schreef:Heb echt geen zin in emmers met warm water sjouwen!
Iemand goede tips wat een beetje het bevriezen tegen gaat?
Ik hoorde al over 2 specikuipen met kit ofzo ertussen??
Kymalin schreef:Juangi schreef:Echt geen zin in.. Geen idee hoe ik dat moet combineren met de paarden! Heb nu een jonge pony (2.5 uit Portugal) en gaat nu omdat het land zo verschrikkelijk slecht is niet naar buiten. Alleen als ik kom dan gooi ik hem in de buitenbak waarhij dan flink zijn ei kwijt kan.
Maar hoe moet het met sneeuw en ijzel? Kan ik hem dan ook nog gewoon in de bak gooien (ik zet hem er alleen in en blijf dan kijken, jaag hem dan niet op) of moet iktoch voorzichtiger zijn? Iemand ideen/tips?
Is namelijk mijn eerste eigen paard, dus stukken anders dan verzorgpaard waar ze elke dag in stapmolen kwamen die eerst helemaal gezout werd.
Meestal valt de gekkigheid wel mee als je hem iedere dag naar buiten kunt doen. ze zijn vaak slim zat en voelen donders goed dat de bodem anders voelt. Als ie dat nog niet snapt dan kun je misschien met 'm aan de hand gaan stappen. Dan heb je wat meer controle.
Onassa schreef:Ohhh de winter, schei uit....vreselijk!!!
Laat het aub niet zo extreem en lang gaan duren als vorig jaar.
maar een vraagje.
zijn er hier ook mensen die paarden met ijzers en zonder speciaal sneeuw beslag naar buiten doen als er sneeuw ligt.
Ik hoor namelijk best vaak dat als je maar niet rijd dat ze zelf goed genoeg oppassen als ze gewoon buiten lopen.