Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Re: Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:34

Die van mij staat zonder deken 24/7 buiten en heeft het prima naar zijn zin. Ik heb de waterdichte versie :+ Ik krijg hem niet eens zijn stal in.. Hij stapt gewoon niet over de drempel.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:35

Die van mij staat overdag lekker op de wei.
En snachts in de bak met nog paarden van andere mensen.
Ook op de wei met hun..
En er is een afdak snachts enzo.
Over tijdje snachts weer lekker op stal :D

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:36

Die van mij staat op een pensionstal bij de buren.

's ochtends op zand, 's middags in de wei en 's nachts binnen...
Zonder deken en als het even gaat gewoon rijden.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:38

Mijn merrie met veulen van 3maand staan overdag buiten en ´s avonds binnen beide zonder deken. Mijn KWPN staat dag en nacht buiten zonder deken en mijn shetje ook :) Vinden ze lekkerder als in een stalletje van 3bij3 staan en in de winter moeten ze al vaak genoeg naar binnen.

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:49

Mijn veulen gaat alleen s'avonds op stal meer om op zijn gemak te kunnen eten. Over dag lekker buiten met schuilstal. Volgende winter gaat hij 24/7 de wei op met schuilstal. En zo went hij aan een stal voor het geval er is iets is en hij moet box rust moet hebben in verband met ziekte o.i.d.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:20

De hele bende staat buiten bij ons. Maar ze kunnen wel naar binnen in een grote loopstal als ze willen. Regen vinden ze blijkbaar wel lekker ;-)

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:25

Bij ons staan ze nog 24/7 buiten. Die van mij heeft wel een ongevoerde regendeken op. 'Smiddags merk ik dat ze erg graag naar binnen gaan. Dan staan ze vanaf half 4/ 4 uur binnen tot een uur of 6/ na het avondeten, daarna gaan ze weer de wei op. Gaat nog prima zo. Ook al willen ze smiddags graag naar binnen, na die paar uur gaan ze ook weer graag naar buiten... We willen ze zo lang mogelijk buiten houden.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:46

Mijn paard staat voor het eerst sinds een week 24/7 buiten, er komt nog een schuilstal.
Hij heeft nu zijn haren uitstaan en begint een dikke vacht te ontwikkelen, omdat dit veel energie kost voer ik hem nu bij.
Ik denk dat ik het er moeilijker mee heb om aan te wennen dan mijn paard want die lijkt zeer tevreden.
Hij staat in een rustige kudde, op een wei met straks een stukje bos. Het is de bedoeling dat hij gewoon een dikke wintervacht
krijgt en zonder dekens de winter doorgaat. Het is een KWPN-er van 13 jaar die met pensioen is. Ik ga natuurlijk wel elke dag bij hem kijken hoe
hij het doet...........

Emese_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:44

Mijn pony staat buiten, met een gevoerde regendeken...
Zelf heb ik liever dat ze op stal staat zeker nu ik hoor hoe hard
het weer regent. Helaas is op stal geen optie want ze heeft heel erg
last van haar eczeem :(

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:46

Ze staan overdag buiten en s'avonds binnen. Normaal gesproken laat ik je ze wel buiten staan ook met regen. Maar de wei is op het moment ontzettend nat. Dus zet ik ze mooi binnen

MatjoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:45

mijn 2 verzorgshetten staan 24/7 buiten zonder schuilstal maar als het echt moet hebben ze binnen een stal.
ze lijken het niet echt erg te vinden ;)
de wei is ook niet echt nat dus kunnen ze er prima staan :)

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:55

De paarden hier gaan wel even naar buiten om de benen te strekken maar leuk in die regen vinden ze het niet de hele dag.
Dus gisteren hebben ze 3 uurtjes buiten gelopen en vanochtend op tijd naar buiten gedaan en vanmiddag gaan ze weer naar binnen.

De drachtige merrie's met 1 een veulen aan de voet hebben we van de week ook naar binnen gehaald voor de nachten. Ze hadden een goede schuilstal maar door de storm die van de week is geweest is er niet zo veel meer van over.

Alles heeft nu een 0 grams regendekentje op maar volgende week moeten de tempraturen weer hoog zijn en met droog weer dan gaan ze allemaal weer af.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:59

Die van mij hebben een schuilstal met uitloop in de bak. Ze staan altijd in de bak. Ze staan nu wel wat verder achterin de bak, omdat het daar nog droog is en voorin nat, maar ze gaan niet binnen staan. Als de hele bak blank zou staan, dan zou ik ze wel op tijden binnen zetten, omdat 1 van mijn paarden wel mokgevoelig is. Nu gelukkig niet nodig!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:03

Mijne staan binnen.
Het land wordt vertrapt en ze vinden het ook niet leuk om met dit weer buiten te staan.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:06

willem zet ik s'morgens buiten,en meneer kan dan zelf weten wat hij doet.
of lekker grasjes eten op de wei,of aan het hooi knabbelen in zijn inloop stal.
als het hard regent gaat hij wel in zijn stalletje staan.
s'avonds zet ik hem weer binnen.

als de tempratuur onder de 15 graden gaat krijgt hij een deken op.

Eliesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:11

Mijn paard stond 24/7 buiten, Alleen de wei is nu zodanig nat geworden dat als we ze laten staan het 1 grote blubberbak word. dus nu een paar daagjes op stal.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:13

ik heb 2 waterdichte, die staan bloot buiten in de wei of in het zwembad *uh* de paddock, de niet waterdichte (een ezel) rent bij de eerste druppel naar z'n afdakje en gaat daar staan simmen tot het weer droog is :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:14

Mijn paard staat 24/7 buiten met een inloop stal op het moment. Hij staat nu niet op de wei omdat dit te nat is hij staat nu dus gewoon op het zand.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:15

Mijn paard gaat voor een paar uur naar buiten, en dan weer lekker naar binnen voor de nacht.
Even lekker zijn benen strekken vind ie wel fijn, maar na een paar uurtjes staat hij toch wel weer bij het hek :') zo van: haal me naar binnen!

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:19

Mijn bijrijdpaard staat op het land, maar die heeft wel een schuilhok waar hij dankbaar gebruik van maakt ;-)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:26

Die van mij staat (helaas) voor de 3e dag binnen.
Ik heb gisteravond het land uitgetest, en ging bijna op mijn bek. Pony staat op 4 ijzers. En vind dit weer niets. Wanneer het land goed is neem ik dan beetje vertrapte voor lief en laat haar buiten staan met regendeken. Maar het land is hier zó nat (polder) alleen lopen geeft sopsopsop geluid, en ging gister bijna op mijn bek in het land.
Morgen mag ze mits het land te doen is weer overdag naar buiten.

Smelten doet ze zeker niet, maar land vertrappen en, wat ik erger vind, uitglijden en zichzelf bezeren doet ze wel.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:26

Mijn paarden staan het land kapot te stampen en het laatste beetje gras op te eten. :D

Ze staan gewoon van 9 tot 6 in de wei.
Binnenhouden is geen doen, dan is er niks mee te beginnen. Ze verdienen gewoon hun stukje vrijheid.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:28

xShanty schreef:
Die van mij staat (helaas) voor de 3e dag binnen.
Ik heb gisteravond het land uitgetest, en ging bijna op mijn bek. Pony staat op 4 ijzers. En vind dit weer niets. Wanneer het land goed is neem ik dan beetje vertrapte voor lief en laat haar buiten staan met regendeken. Maar het land is hier zó nat (polder) alleen lopen geeft sopsopsop geluid, en ging gister bijna op mijn bek in het land.
Morgen mag ze mits het land te doen is weer overdag naar buiten.

Smelten doet ze zeker niet, maar land vertrappen en, wat ik erger vind, uitglijden en zichzelf bezeren doet ze wel.

Ehm, jij hebt 2 benen, een paard 4.
Reken erop dat hij zich echt wel red in de wei.
Heb mijn paarden (4 ijzers) echt nog niet zien glijden, en reken erop dat deze hard rennen en gekke sprongen. En ook al glijden ze een keer hard uit, dan kijken ze de volgende keer wel uit. Tenzij je echt zo'n onhandig dier hebt.

Voor het weide behoud kan ik het wel begrijpen.

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:30

Mijn paard staat met dit vieze weer op het zand, van half 1 tot half 5 maar als het echt zo tekeer gaat haal ik haar toch binnen. Ze wilt zelf ook erg graag naar binnen, dan staat ze vooraan het hek en loopt maar al te hard naar haar stal. :)

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:33

Hier (Limburg, Venlo) is het ook erg nat, mijn wei ziet er niet meer uit, flink kapot gelopen, achterdoor staat er water in de wei, ik zet ze met z`n 3-tjes wel gewoon buiten vanaf half 7 `s morgens tot 5a6 uur `s avonds, ik moet ze eigenlijk omzetten in een andere wei, maar wacht nog even, anders lopen ze me die wei ook kapot.
pony heeft trouwens ook 4-kant ijzers, ze letten wel op hoor, mits ze dagelijks buiten komen.