Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GamblersCup schreef:mimeslosydy: Dat komt omdat er hier héél veel mensen zijn die denken dat een paard het koud heeft, omdat ze het zelf koud hebben. Een paard dat staat te trillen houd zichzelf daarmee vaak gewoon warm, en dat wordt hier nogal vaak aangezien voor "rillen van de kou". Paarden binnenhoude, winterdekens op... zo máák je je paard van suiker. En de helft van de verhalen van "mijn paard wilde echt naar binnen, stond te dringen voor het hek" geloof ik niet. Veel bokkers vermenselijken hun paard of kennen de taal van paarden domweg niet.
HIer staan de paarden gewoon buiten zoals normaal en hebben nergens last van. Niks regendekens, en zéker geen winterdekens nu, dat verstoord alleen de natuurlijke gang van zaken maar. Paarden draaien gewoon de kont naar de wind en hebben het prima naar hun zin op het land.
Er zullen uitzonderingen zijn, ik zeg niet dat het allemaal bullshit is, maar vaak heb ik medelijden met de paarden omdat de baasjes hun gedrag helemaal verkeerd interpreteren.
mimeslosydy schreef:tja het klonk gewoon een beetje van die weet niet waar ze mee bezig is.
welke berichten heb ik nog meer verkeerd opgevat?![]()
hartstikke leuk hoor als iedereen hier zijn haflingertje of ijslander 24/7 buiten heeft staan maar dat is gewoon mijn type pony niet.
op bokt is het gelijk mishandeling als je pony niet minstens 15 uur per dag buiten staat.
ik geef aan dat mijn pony nu even 2 dagen binnen heeft gestaan ivm het weer.
en iedereen is gelijk geschrokken
mimeslosydy schreef:GamblersCup schreef:mimeslosydy: Dat komt omdat er hier héél veel mensen zijn die denken dat een paard het koud heeft, omdat ze het zelf koud hebben. Een paard dat staat te trillen houd zichzelf daarmee vaak gewoon warm, en dat wordt hier nogal vaak aangezien voor "rillen van de kou". Paarden binnenhoude, winterdekens op... zo máák je je paard van suiker. En de helft van de verhalen van "mijn paard wilde echt naar binnen, stond te dringen voor het hek" geloof ik niet. Veel bokkers vermenselijken hun paard of kennen de taal van paarden domweg niet.
HIer staan de paarden gewoon buiten zoals normaal en hebben nergens last van. Niks regendekens, en zéker geen winterdekens nu, dat verstoord alleen de natuurlijke gang van zaken maar. Paarden draaien gewoon de kont naar de wind en hebben het prima naar hun zin op het land.
Er zullen uitzonderingen zijn, ik zeg niet dat het allemaal bullshit is, maar vaak heb ik medelijden met de paarden omdat de baasjes hun gedrag helemaal verkeerd interpreteren.
dus jij vind alle paarden die met een deken op lopen zielig?
Een gewoon sportpaard kan ook wel wat hebben hoor
Een gewoon sportpaard kan ook wel wat hebben hoor
[/quote]
mimeslosydy schreef:ja, paarden die het gewend zijn![]()
het is toch echt geen optie om mijn pony van een op andere dag zonder dekens neer te zetten.
als ik dat uberhaupt zou willen
dus jouw ''sportpaard'' heeft een dikke wintervacht? niet vervelend met trainen?

MaaikeMo schreef:mimeslosydy schreef:ja, paarden die het gewend zijn![]()
het is toch echt geen optie om mijn pony van een op andere dag zonder dekens neer te zetten.
als ik dat uberhaupt zou willen
dus jouw ''sportpaard'' heeft een dikke wintervacht? niet vervelend met trainen?
Ja mijn paard staat elke dag buiten, heeft van de winter een dek op gehad, maar is al maanden af. En bij mij is het altijd: een maal dek op, is ophouden, eenmaal weer af in de lente.. blijft ie af..
Paard kan het zelf regelen
Als je paard nu nog onder dekens heeft gestaan, en je ze nu afgooit, ja zal die niet zo tof vinden nee.. Maar als ie al zeker een maand zonder dek staat, en hem voor 1 dag kou opgooit, vind k niet nodig