roze neusjes in de zon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Re: roze neusjes in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 21:35

kan je zien hoe je paardje dat kapje sloopt? misschien een te groot kapje gebruikt?

gelukkig laat mijn welsh het kapje wel op zitten, afhankelijk van het halster, als het halster niet perfect zit, gooit hij hem ook af.

echt sneu zijn neusje maar je doet er wel alles aan, denk dat je dan niets anders kunt doen dan smeren.

er bestaat ook speciale paardenzonnebrand, vrij duur maar misschien heeft dat een reden... goede werking, goed tegen de zon en blijft goed zitten? je zou die nog kunnen proberen ipv mensen zonnebrand?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:39

Rebel_Gloe schreef:
Afbeelding

Heb dit lapje vorig seizoen het hele seizoen omgehad en ging super. Heeft nergens last van gehad terwijl hij altijd in de brandende zon stond en zijn weidegenoten blaren hadden.

Helemaal ideaal :D
Ik ga er meteen eentje aanschaffen.
Ik zet mijn paard niet iedere dag zelf op het land, dus kan niet garanderen dat zijn gevoelige neusje constant wordt ingebalsemd :P

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:40

DendroFleur schreef:
Heb wel gehoord dat zo'n flapje gemaakt werd van een oude washand.
Gelukkig valt het bij mijn paarden meestal mee. Heb wel eentje gehad die op haar rug verbrand was en die ik dus een deken in de zomer op moet doen.

Hoe zie je dat ze op hun rug verbranden?

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:42

Kunnen alleen paarden met een roze neusje verbranden of ook als ze een witte neus hebben? :o
Ik heb namelijk sinds een week zelf een Cob met een witte neus, maar het valt wel mee met hoe roze het is.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:44

Denk dat dat ook gewoon verbrand, mijn verzorgpony heeft ook niet een hele roze neus.

Jammer dat er geen andere oplossing is dan smeren of een flappie. Smeren lukt niet, want ik doe hem maar drie dagen per week. En een flappie vind ik een eng idee, hij staat dag en nacht op het land en dan moet 'ie dus een halster om..

Z'n neusje is nu al helemaal verbrand incl. korsten..
Ook trouwens op z'n onderlip, want daar zitten ook witte plekken. :(:)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:08

Lees net trouwens dat je zo'n heel masker 's nachts af moet doen vanwege het zicht.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:22

Afbeelding

ik heb deze (maar dan zonder oren) van cashel. hij is uv werend
hele mooie kwaliteit maskers. in nederland helaas hardstikke duur, dus ik heb hem gekocht via ebay.

voordeel van zo'n masker vindt ik dat ze geen halster aan hoeven op de wei. dat is namelijk iets wat ik absoluut niet wil.

als je fly mask cashel intypt op google of ebay dan vindt je ze wel.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:29

bij die afbeelding zie ik toch nog een behoorlijk stuk neus ' bloot' , die kap die aan het halster zit valt bij mijn pony over zijn volledige neus....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:32

Ik heb nog zo'n neusflap liggen (precies dezelfde als de foto van Rebel_Gloe). Mijn bonte merrie had ook een neus die snel verbrandde.

Ik heb hem destijds bij paardendrogist.nl gekocht. Ik heb maat L als ik me goed herinner.

Mocht iemand interesse hebben... voor een paar euro mag ie weg.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:44

marieminime schreef:
bij die afbeelding zie ik toch nog een behoorlijk stuk neus ' bloot' , die kap die aan het halster zit valt bij mijn pony over zijn volledige neus....

en toch helpt het volledig.
eerst kon ik elke dag insmeren met factor 50 en nu hoef ik er niks meer aan te doen.
mijn merrie haar roze neus loopt echt helemaal door tot onder:

Afbeelding

mijn paard krijgt geen halster aan in stal of wei, dus voor mij is dit de perfecte oplossing

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:52

Op commercieel staat iemand die deze maskers verkoopt. Ik zweer ook bij het masker wat Loulou heeft. Stevig, extra bolling biij de ogen en een opening voor de maanpluk.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 13:29

op stal heeft mn pony ook niets om, maar in het land staat hij altijd met halster, heb hem nog niet zo lang en soms is hij behoorlijk moeilijk te pakken, als het dan nodig is grijp je hem zo bij het halster, makkelijker dan eerst die nog eens om zien te doen, dus zo een flapje aan het halster is voor mij geen probleem.

snap wel dat vele geen halster om willen in het land, dan is die andere fariant zeker goed, mn shet staat ook nooit met halster, maar bij mn welsh vind ik het toch prettiger.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:37

Esther_ schreef:
Op commercieel staat iemand die deze maskers verkoopt. Ik zweer ook bij het masker wat Loulou heeft. Stevig, extra bolling biij de ogen en een opening voor de maanpluk.

Heb je een link? Ik kijk er waarschijnlijk overheen of type iets verkeerd. Kreeg alleen een advertentie uit 2005

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:16

gr_roos schreef:
Esther_ schreef:

Heb je een link? Ik kijk er waarschijnlijk overheen of type iets verkeerd. Kreeg alleen een advertentie uit 2005

Wij hebben deze sinds dit seizoen ook de Cashel vliegenmaskers in ons assortiment.
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=648

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:58

ik zie alleen grote maten voor dit masker, niet voor shet en wels a ?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:05

Weten jullie in hoeverre een zwart pollennetje UV-werend is?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:07

LouLou, heb jij het Cashel masker ook 's nachts om bij je paard? Ik heb hem ook, zonder neusflap want zijn roze neus redt het prima. Zijn roze oog is daarbij wel een probleem, daarom heb ik sinds vorig jaar het Cashel masker, super. Maar het op/af doen is echt een geregel elke avond en ochtend.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 11:46

het lijkt me voor je pony of paard wel prettig als dat ding niet 24uur per dag op zit, maar ook even lekker zonder.

zo heb je ook direct controle of er geen beestjes zoals vliegen onder de kap terecht zijn gekomen.

ik ga ook elke morgen naar stal om als ze naar buiten gaan de spullen om te doen, in de aovnd weer terug, als ze op stal gaan gaat alles weer af.

ze vinden het heerlijk als ik ff kriebel waar alles heeft gezeten.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:31

gr_roos schreef:
Esther_ schreef:

[EA-CO] USA CRUSADER vliegenmaskers met UV-filter, NIEUW!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:00

Splash_ schreef:
LouLou, heb jij het Cashel masker ook 's nachts om bij je paard? Ik heb hem ook, zonder neusflap want zijn roze neus redt het prima. Zijn roze oog is daarbij wel een probleem, daarom heb ik sinds vorig jaar het Cashel masker, super. Maar het op/af doen is echt een geregel elke avond en ochtend.

tegenwoordig staat mijn paard snachts binnen, maar voorheen hield ik dat masker gewoon dag en nacht op :j

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:24

Ik heb die neusflap die hier bovenaan de blz staat maar dan denk ik een maatje groter en de neusriem van het halster een gaatje lager en die valt echt netjes om de neus. Ik moet hem zelfs af en toe schoonmaken omdat er af en toe aarde en gras in het "kommetje" gaat zitten. Die van mij komt bij divoza vandaan voor een tientje of zo. Van een masker kreeg mijn pony binnen een week open plekken op de kaak. Zonnebrand hoge factor haalt weinig tot niks uit.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:13

Ik heb een vraag over de neusflapjes..
De mijne heb ik pas een paar maanden en mijn verzorgpony heeft hem dag en nacht om.
Nu is het hele rode randje eraf, hoe? Geen idee.
Maar is dit iets wat vaker voorkomt? Wat ik meemaak zijn die dingen redelijk onverwoestbaar?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:20

Ik heb hem nu 2 seizoenen en bij mij ziet er alleen een gaatje in het gaas waar hij de grond raakt als er gegraasd wordt. Misschien ergens achter blijven hangen? Het zit er natuurlijk maar aangestikt, dus als de naad los is, dan ligt hij er zo af. Het rode randje heeft volgens mij ook weinig nut en is meer voor de sier en afwerking?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:28

Nee is niet voor de sier, het netje is zeg maar geweven hè, dus dat gaat nu rafelen en dan uiteindelijk is er geen netje meer over.
Maar, ik heb de paardendrogist gemaild en ik krijg een nieuwe. Super service!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:31

O mooi, nou ja, misschien had die van jou een produktiefoutje.
Ik zie trouwens dat ze nu bij de paardendrogist in de aanbieding zijn.