Paard met dit winterweer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:26

Ik heb ze ook nog lekker dag en nacht buiten staan. Ze hebben allebei een lekker teddyvachtje, een schuilstal met een dikke laag vlas en eigenlijk de hele dag (en nacht) beschikking over hooi.
Het stoepjes wordt elke keer als er sneeuw op ligt schoongemaakt en dan wat keukenzout eroverheen, zodat het niet glad wordt. Paard is wel iets voorzichtiger, maar loopt regelmatig ook nog flink gek te doen. :P
Moet er niet aan denken om hem een dag, laat staan een paar dagen binnen te zetten, dan breekt ie echt de hele boel af.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:43

mijnluxor schreef:
maar als het zo door blijft gaan dan ga ik tegels neerleggen (een verlengde van de stoep als het ware)

OK, ik snap wel wat je bedoelt. Da's lastig, ja. Ik denk dat die tegels van de stoep naar de paddock dan wel een goede oplossing zou kunnen zijn, je zal inderdaad het hoogteverschil moeten opheffen.

happy2014

Re: Paard met dit winterweer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:47

die van mij gaat gewoon naar buiten, gelukkig heb ik hem van de zomer al van de ijzers gehaald, dus hij kan gewoon in de sneeuw. Wel gaat hij nu veel minder lang naar buiten. Normaal stond hij van 09 tot 17 in de paddock, nu maar tot een uur of 13.00. omdat ze anders gaan lopen rellen, trappen etc, omdat ze het dan zat zijn.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:49

Hier gaan ze zolang er sneeuw ligt gewoon naar buiten.

Als ze elke dag buiten komen zijn ze veel rustiger

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:19

hier ook gewoon naar buiten!