24/7 op een hele grote wei met z'n allen 1 heeft ijzers maar heeft er geen last van.
History_
Geplaatst: 21-12-09 17:33
Mijn paard wordt iedere dag gereden in de binnenbak en soms ook nog eens gelongeerd zodat hij minstens 1 x per dag uit zijn stal komt. Ik hoop dat de sneeuw tegen donderdag al wat minder is zodat hij nara huis kan en gewoon op de wei kan ronslopen. Mijn pony's lopen gewoon de hele dag rond op de wei, die houden wel van de sneeuw.
Kenzo
Geplaatst: 21-12-09 17:38
Bij ons staan ze buiten als je er zelf bent. Op eigen risico buiten zetten is het nu omdat de paarden ijzers hebben en ze glijden erg weg en krijgen brokken in hoeven. Aangezien ik nu vrij ben komen ze ongeveer 2 a 3 uurtjes buiten in de sneeuw. Omdat wij alleen een buitenbaan hebben en een een longeerkraal is het nu moeilijk om ze beweging te geven. In de paddock hebben ze een brede hoefslag gemaakt van stro waardoor we daarin de paarden beweging kunnen geven. Stap en draf is hierin goed te doen. Dit doen we ongeveer 45 minuten. Ze staan gelukkig niet de hele dag binnen, dan zijn ze niet te genieten!
PBA_
Geplaatst: 21-12-09 18:41
ik heb haar 2 maanden terug van de ijzers gehaald vanwege evt sneeuw. Ze staat de gehele dag buiten en ik rijd gewoon dagelijks in het bos. Stap, draf en galop gaat super zo. Paard is altijd alert en weet wanneer ze wel en niet kan schrikken en in welke mate.. Oftewel ideaal paard
Ruga
Geplaatst: 21-12-09 18:43
Dennis schreef:
Staan nog steeds 24/7 buiten. De hengsten krijgen meer beweging dan de merries.
Hier ook, ik heb geen merries, maar de hengsten zijn dol op de sneeuw, ze worden er erg speels van, en zijn ineens net zo actief als in de lente
mijn haf staat 24/7 buiten. beschik helaas alleen maar over een buitenbak maar zo gauw deze rijdbaar is dan rijden we verder doe ik wandelen enzo
misz_irene
Geplaatst: 21-12-09 18:47
Mijn pony staat fijn de hele dag buiten in de sneeuw, rijden is er de afgelopen week niet van gekomen dat drufde ik niet aan(aangezien ik alleen een buitenbak heb) maar ik heb nu een binnenbak geregeld dus vanaf morgen gaat meneer weer aan de bak .
Nightwing_
Geplaatst: 21-12-09 18:56
Eigenlijk niks, ik zie hem gelukkig wel vaak rennen en gek doen in de paddock maar verder doe ik niks. De longeerbak is onbegaanbaar, de rijbak is wel te doen dus misschien dat ik hem daar even in longeer als dat gaat maar het is even niet anders.
nickyu
Geplaatst: 21-12-09 18:58
alle 3 24-7 buiten , met loopstal waar ze nu dus niet ingaan want tyja in de sneeuw slapen is veeeel lekkerder dan droge stal..
1 stond gisteren nog voor de slee de andere 2 - 1 op pensioen de andere met ijzers
ingesmeerd met uiterzalf dus geen last van klompen maar ja om nu het probleem op te zoeken , neh ..
peen lucenre kuil hooi stro en water op 8 verschillende plekken ze lopen van plekje a naar b , meer kan ik er ook niet aan doen
Die van ons hebben gister de hele dag binnen gestaan maar vandaag wel weer naar buiten geweest. Kwa rijden heb ik een binnenbak op kleine loopafstand dus dat gaat makkelijk als ik tijd heb.
MerelxG_R
Geplaatst: 21-12-09 19:06
Mijn verzorgpony staat nog 24/7 in de wei, dus daar kan ze gewoon bewegen. Maar aangezien ze daar alleen maar weiland hebben doe ik verder niks met haar, buiten foto's maken en een stukje wandelen. Ze wordt nu dus niet gereden/gelongeerd/voor de kar enz, paar daagjes vakantie dus eigenlijk
Paarden komen elke dag buiten. Rijden zit er niet in tenzij we naar de rijvereniging lopen maar dat is nu ook niet echt om te doen (zeker nu ik gekneusde ribben heb kan ik niet rijden)
OneLovee
Geplaatst: 21-12-09 21:27
Die van mij staan 24/7 buiten maar hebben in loop stal. en die rennen tog niet als gekken door de wei en reiden lukt niet heb geen bak dus ga ik maar op de gestrooide wegen heel voorzichtig aan de hand stappen
vencedor
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-09 21:28
toch veel paarden die lekker veel buiten staan, meer dan die binnen blijven of zouden mensen die ze 24/7 binnen hebben staan niet reageren .
Mijn paard staat nu stil, wat opzich goed uitkomt nu ze met een dik been op stal staat. Heb liever dat ze nu een aantal dagen op stal staat met de rest van de pony's dan dat ze straks met mooi weer binnen moet staan..
mriaam
Geplaatst: 21-12-09 21:32
de paarden thuis komen gewoon elke dag op de wei, zo'n 3 uurtjes. Mijn andere paard staat op een manege en die komt met sneeuw helemaal niet buien, ik probeer elke dag een drie kwartier te wandelen.. maar we zijn ingesneeuwd Ik rij haar 2 keer in de week maar ik kijk wel even of ik deze week rij, ben namelijk bang dat ze een enorm bommetje nu is
chance
Geplaatst: 21-12-09 21:32
Een paard kan makkelijk buiten staan. Ze voelen zelf wel waar ze kunnen lopen of niet. En anders een hoop hooi neerleggen , wortels door de wei verspreiden en ze vermaken zich wel.
24/7 buiten, dus ze krijgen gelukkig beweging genoeg
Mootje
Geplaatst: 21-12-09 21:34
Sinds twee weken heb ik een nieuw (jong) paard. Ik kan het mij niet permiteren om hem stil te zetten. Gelukkig is de stal-eigenaar de hele dag sneeuw aan het ruimen. De weg naar de stapmolen is goed begaanbaar. Hier staat mijn paard 's ochtends in.
's Avonds rijd ik hem in de binnenbaan totdat hij geen streken meer heeft en dan nog een minuut of 10. De paddocks zijn ook goed begaanbaar, maar mijn paard vind de omheining erg leuk. Hier is nu ongeveer 30cm gevallen.
boooo
Geplaatst: 21-12-09 21:35
Mijn zadel past niet meer, dus rijden valt af, De longeerbak is buiten dus daar kunnen we niet in, Je mag nu wel soms in de binnebak longeren.
Maar kortom niet zo veel dus...
Anniicka_x
Geplaatst: 21-12-09 21:38
Op dit moment komt hij alleen een paar uur op de wei want onze bak is bevroren.. Dus hij heeft maar kerstvakantie
Villanelle
Geplaatst: 21-12-09 21:39
Die van mij staan 24/7 buiten. Dus kunnen heel de dag bewegen. Rijden staat wel op een heel laag pitje ivm gladheid op de weg. Maar maak me dus niet zoveel zorgen over te weinig beweging
tja ik zou willen dat ik meer kon doen maar de weersomstandigheden dwingen mij rustig te doen met de paarden. ik heb ze zolang mogelijk buiten lopen maar door de gladheid kunnen ze niet echt rennen. de rijbak konden ze gister nog wel lekker in dollen dus dat heb ik ze ook even lekker laten doen maar vandaag was het ijs. dan vind ik het niet verantwoord om mijn paarden daar in te doen. 1 van mijn paarden loopt op voorijzers. dus ik ben maar met ze op het weiland gaan wandelen want dat was het enige wat begaanbaar was. de weg is geen optie. pony is levensgevaarlijk en niet te houden. hopen dat de bak morgen weer te doen is maar er kwam weer een lading rotzooi aan dus ik ben bang dat ik nog een week aan het kwakkelen ben. sneeuw vind ik niet zo'n punt maar het heeft hier eerst gedooid en is vanmiddag ineens hard gaan vriezen en ja dan krijg je dus veel ijs. dusja probeer ze zo veel mogelijk buiten te laten en daar moeten ze het maar ffies mee doen. gelukkig heb ik vakantie en kan ik meerdere keren heen. ik hoop dat dit snel ophoudt.
beweging niet echt heel veel eigenlijk. Ze heeft even een lange vakantie (staat nu 2 weken stil, pak haar op zodra de sneeuw weg is) Ze staat verder in de paddock, en een paar kleine uurtjes op het land. In de paddock staat ze voornamelijk stil met haar vriendinnetje. In het land dolt ze even, maar dat is ook snel voorbij Verder wandel ik wat met haar. Hopelijk vanaf volgende week weer longeren etc!