Tip tegen koude tenen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: Tip tegen koude tenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:58

Boterhamzakjes schijnen te helpen, zelf volstaan mijn thermolaarzen goed. Ik heb BR de luxe, zijn heerlijk warm ook als ik stilzit met mennen op de bok. Hier voor had ik thermolaarzen van HH en die waren om te huilen, snel stuk en niet heel warm. Maargoed die gebruik ik nu vooral voor uitmesten en voeren en dan zijn die warm zat omdat je dan ook nog loopt.

Thermosokken las ik hier ergens, dat ga ik ook proberen!

Breeze96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:43

thermolaarzen blijven vind ik niet warm ;(
Ik draag nu bergschoenen met dikke paardrijsokken.
ook lekker warm :D

Ynskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:42

Doe veel sokken aan
je kan overigens beter 10 dunne sokken aandoen dan 2 dikke.
Althans ze zeggen dat veel dunne lagen meer nut heeft dan 1 of 2 dikke lagen.
en dan thermoboots aan en je zult het niet koud hebben aan je voeten.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:24

in thermolaarzen worden mijn voetjes ook gewoon koud.
ik zorg dat ik schoenen aan heb met een dikke zool, zodat de kou er niet zo snel doorheen komt als met dunne gympies of laarzen. en dan heb ik meestal 2 dunne paar sokken en lekkere knie kouzen aan, en als ik dan gewoon in beweging blijf, dan blijven mijn voetjes ook lekker warm.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:49

Ik draag mijn normale leren/suede stal/rijschoenen die ik zomers ook draag en deze zorgen ervoor dat ik totaal geen koude voeten of tenen heb. Terwijl k dat in mijn laarzen altijd heb..

Ni_na

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:38

Thermo's zijn ook er toffe dingen! :D

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:05

Ik heb schoenen met een heel erg dikke zool en een soort bontvoering. Het zijn geen thermolaarzen maar meer boslaarzen ofzo (wel echt paardrijlaarzen hoor). Super fijn, helemaal geen last gehad!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:07

Ik doe altijd termo stokken in me termo laarzen.
En heb nooit koude voeten!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:09

Bruine laarzen van de ANWB! Zijn in vier jaar tijd de enige waarin ik warme voeten heb en hou, ook als ik drie uur buiten les sta te geven. Heb van alles geprobeerd tot een soort warmhoudpleisters voor onder je sok, nou dat was echt dramatisch slecht en ik kreeg er nog kramp van ook omdat ik ongelijk liep....

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:12

marrie1996 schreef:
Zou iedereen met koude tenen mij even willen PB'en? Ik ben nu elke minuut hier aan het kijken om te kijken of ik nog moet PB'en :D

waarom iedereen pb'en je kan het toch gewoon hier neerzetten!

_enjoykeuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:47

ik heb eens gelezen dat er zo'n soort warmte elementen bestaan voor in je laarzen te steken. maar zelf gebruik ik ze niet. maar wel 2paar sokken :D

watercitroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:03

Ik weet niet of dit al gezegt is, maar wat ik altijd doe als het koud is bij de paarden. Een muts op. Je hoofd moet op de juiste temperatuur blijven daar verlies je ook de meeste warmte, als je hoofd afkoelt stroomt er meer bloed naar je hersenen en minder naar je handen en voeten. Waardoor die sneller afkoelen, als je een muts op hebt blijft je hoofd op temperatuur en dus koelen je handen en/of voeten ook minder snel af. Maarja bij de paarden lukt een muts ook niet altijd bv. als je wilt rijden, dus heb ik lekkere warme termolaarzen aan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:33

_enjoykeuh_ schreef:
ik heb eens gelezen dat er zo'n soort warmte elementen bestaan voor in je laarzen te steken. maar zelf gebruik ik ze niet. maar wel 2paar sokken :D

Ik heb vandaag warmtestickers gekocht voor in mijn schoenen. Als het wat is zal ik het even laten weten.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:35

beetje stro in je laarzen en je voeten zijn zo warm en blijven warm ook:D:D:D:D:D:D :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:50

In ieder geval geen rubberlaarzen maar leren schoenen aantrekken en wolle sokken.
Ik heb nog geen koude voeten gehad en ben heel veel buiten.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:13

roybrit schreef:
beetje stro in je laarzen en je voeten zijn zo warm en blijven warm ook:D:D:D:D:D:D :D

Heb jij dat wel eens geprobeerd of heb je dat van-horen-zeggen? ;)

Ik vind stro maar prikken en je tenen hebben geen plek meer, je loopt op hobbels. Nee, absoluut geen aanrader. :o

In klompen met stro erin worden je voeten ook niet koud. Dat heb ik heel vroeger ook geprobeerd maar mijn klompen waren niet groot genoeg om ook nog stro erbij in te doen. Ik had ze ook zolang niet aangehad dat ik er niet meer op kon lopen. Ik heb een hoge wreef en dan moet je echt even wennen aan klompen.

Goed aankleden met een muts en handschoenen en vooral: in beweging blijven is nog het beste!

Foedji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:56

thermo sokjes of anders met je blote voeten erin

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:01

HippoLogic schreef:
roybrit schreef:

Heb jij dat wel eens geprobeerd of heb je dat van-horen-zeggen? ;)

Ik vind stro maar prikken en je tenen hebben geen plek meer, je loopt op hobbels. Nee, absoluut geen aanrader. :o

In klompen met stro erin worden je voeten ook niet koud. Dat heb ik heel vroeger ook geprobeerd maar mijn klompen waren niet groot genoeg om ook nog stro erbij in te doen. Ik had ze ook zolang niet aangehad dat ik er niet meer op kon lopen. Ik heb een hoge wreef en dan moet je echt even wennen aan klompen.

Goed aankleden met een muts en handschoenen en vooral: in beweging blijven is nog het beste!

haha ja ik heb serieus gewoon een beetje stro in mijn leren laarzen het prikt niet verder hoor, niet te veel anders past het niet maar het blijft wel warm,

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:38

ik heb lerenrijlaarzen van cavallo
ik heb eigenlijk nooit last van koude tenen:)
wel van koude handen :(

__mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:20

ik zou je die thermolaarzen echt aanraden. heb ze ook en ze zijn super lekker warm

__mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:21

ik zou je die thermolaarzen echt aanraden. heb ze ook en ze zijn super lekker warm

__mien

__mien

__mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:22

__mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:22

sorry voor zoveel keer dezelfde berichten geplaatst te hebben, er ging wat fout met het plaatsen