Wat doe jij wanneer de bak bevroren is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeanneee_

Re: Wat doe jij wanneer de bak bevroren is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:49

Wij rijden altijd naar de manege als mijn bak bevroren is, daar lekker in de enorme en overdekte bak rijden :)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:35

Jammer dat de polderwegen naar "onze" binnenmanege niet gestrooid zijn :-(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:43

nou, vanwege het enorme pak sneeuw hebben de paarden nu gewoon even vakantie... Ze lopen lekker buiten in de paddock en bak en verder hoeven ze niets...

pattyellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:37

Ik zet m'n paardje lekker in de wei, hij krijgt dan vrij :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:53

die van mij staan nu voornamelijk lekker in de wei, de bak is te bevroren om wat te doen en de gwe die ik af moet voor ik bij het gestrooide fietspad ben is spekglad. als er vers sneeuw ligt dan wil ik nog wel een rondje over de drafbaan wandellen, maar zodra dit teveel is aangelopen wordt dit ook glad dus gaat dat ook niet meer.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:04

Dan gaan we met de trailer naar de rijhal. Alleen met deze sneeuw gaat dat niet en staan ze dus alleen maar buiten.

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:44

Als de bak bevroren is zet ik haar in de wei, of ik ga buiten met haar wandelen.

Lis_Jolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:52

Als je weet dat het gaat sneeuwen:
Leg een dekzijl in de bak! In ieder geval zo groot dat je een (longeer)volte hebt! Daar kan je dan in 'rijden'.
En ook vóór het gaat vriezen:
Zorgen dat de bak goed vlak is. Slepen dus! Dan heb je geen kuilen/hopen etc...

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:14

hee,

Mijn paard staat overdag buiten en 's avond zet ik hem weer binnen. Maar omdat ik iedere dag tot half 5 naar school moet kan ik weinig mijn paard rijden. En nu in de winter maanden gaat het ok niet. De buitenbak waar ik in kan rijden is echt hard. Kan je dan wel rijden of moet ik gewoon veel longeren.?

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:18

Ik heb weleens een site gezien waar ze speciale steppen verkopen waarmee je met een paard aan de hand kan steppen. veiliger dan een fiets, je springt er zo af als er iets gebeurt, en je kan sneller dan wanneer je er naast loopt.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:23

Als de bakken bevroren zijn ga ik wandelen met mijn paardje, kan bij ons precies een rondje lopen van ongeveer 5 km en gaat ze ook gaat ze altijd lekker het land op (als het niet te glad is).

Als de vorst nu langer aan gaat houden wil ik een paar keer per week naar de binnenbak hier in de buurt, als de polderweggetjes hier gestrooid worden, anders is het niet te doen. :=

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:31

Heb niet alles doorgelezen, maar is losgooien / rijden in de wei geen optie? Hoeft niet super intensief te zijn als ze gekke streken maar niet ophopen..

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:40

saswes schreef:
Ik heb weleens een site gezien waar ze speciale steppen verkopen waarmee je met een paard aan de hand kan steppen. veiliger dan een fiets, je springt er zo af als er iets gebeurt, en je kan sneller dan wanneer je er naast loopt.

Het is te lezen op www.paardnatuurlijk.nl
Het lijkt me alleen een beetje lastig op de zandwegen.

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:45

jaaaa dat was m

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:47

het zijn paarden ..... die komen uit de natuur en die kunnen dus ook gewoon in een bevroren bak...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:50

femmy91 schreef:
het zijn paarden ..... die komen uit de natuur en die kunnen dus ook gewoon in een bevroren bak...

Ik houd soms wel mijn hart vast. Mijn paard staat hele dagen op de wei, maar denk maar niet dat ze voorzichtig doet op die bevroren grond of in de sneeuw. Zie dat nog wel een keer fout gaan. Binnen houden is voor haar ook absoluut geen optie, maar fijn is het niet. Zal heel blij zijn als het weer voorjaar is....

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:58

Bij mij precies het zelfde. Op naar het voorjaar.
sifra01 schreef:
femmy91 schreef:

Ik houd soms wel mijn hart vast. Mijn paard staat hele dagen op de wei, maar denk maar niet dat ze voorzichtig doet op die bevroren grond of in de sneeuw. Zie dat nog wel een keer fout gaan. Binnen houden is voor haar ook absoluut geen optie, maar fijn is het niet. Zal heel blij zijn als het weer voorjaar is....

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:03

Onze sportpony/paarden, bloed jaarlingen en veulens hebben onverwachts door de vele sneeuw en vrieskou hebben onverwacht een andere programma , de 4 jarige hebben ijsvrij , een sportpony die in een lekker wedstrijdritme zit gaat door de weeks naar een andere stal waar hij in een binnenbak getraind kan worden. De jaarling en veulens spelen gewoon lekker in de sneeuw op het land met voordroogkuil, de 4 jarige even eens ..

Wel voeren we veel minder krachtvoer en veel meer ruwvoer met deze kou en minder uren buiten.
Natuurlijk is het iets drukker op stal in de uurtjes dat ze binnen zijn maar met de nodige uurtjes in de frisse lucht zorgt ervoor dat ze niet als wildemannen staan te stuiteren en doen.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:05

onze buitenbak is gelukkig nooit bevroren want wij gooie er voordat het gaat vriezen een paar zakken zout doorheen!!
Heerlijke oplossing (en de paardenhoeven lijden er niks van, doen we al jaren zo en alle paarden op stal, 28 stuks, hebben keiharde gezonde hoeven zonder ijzers).
Paarden gaan overigs ook gewoon naar buiten, ze passen zich prima aan op die (soms) gladde bodem. Ook de jonge paarden.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:19

Rijden we met de trailer naar de mangege en rijd ik in de binnenbak of als de weg niet glad is een rondje stappen over het fietspad.

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:22

Ik ben heel erg blij dat een binnenbak tot mijn beschikking heb! Anders, aangezien ik niet kan rijden als ik geen binnenbak had, dan was ik met m gaan wandelen, met eventueel een losse bijzet eraan, om even zijn rug te strekken.

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:13

wij hebben alleen een buitenbak,
we kunnen wel lid worden van een manege met binnenbak, 5 minuten bij stal vandaan, maar dat ben ik niet.
dus als onze bak bevroren is, ga ik altijd lekker poetsen, vaak stukjes lopen, en natuurlijk ook foto's maken :o :Y)

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:28

Ik heb ook al 2 weken niet meer kunnen rijden op mijn verzorgpaard. Eerst lag er een bult sneeuw(50 cm!), toen begon het ook nog te vriezen, dus bak bevroren en glad.
Ben er een paar dagen ook niet kunnen komen was glad overal.
En nou gaat het nog meer vriezen, ik heb weinig hoop dat ik volgende week nog een keer kan rijden. Ik denk het nog wel 2 weken duurt voordat ik weer kan rijden.
Ze hebben daar alleen een buitenbak, er is wel een manege vlakbij, maar ik wil niet dat de eigenaar me steeds heen en weer rijdt. Ik rij toch geen wedstrijden.
Maar ik vind het wel heel erg vervelend, ben het goed beu.
Lang leve het voorjaar!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:29

Dan blijven ze op het land staan en doen niks. Alleen wandelen als het niet te glad is. Maar hier ligt al een tijdje sneeuw, wat niet weggaat doordat het niet dooit. Dit is spekglad. Ik kan evt rijden in een binnenbak op een kleine km afstand, maar om erheen te lopen is al super glad.........nee hoor, gewoon vakantie hebben ze nu.

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:56

Ik ga zelf naar de manege dan, maar daar is het dan heel erg druk,