rijden als het vriest...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Re: rijden als het vriest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:14

Gisteren met sneeuw in de bak kwartiertje gestapt,
meer kon ik er echt niet van maken :)

Nightwing_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:22

Bij mijn nieuwe stal zou ik gewoon kunnen rijden, want de bak blijft gewoon goed ook als het vriest (al rijd ik nu niet door het weer, maar het zou wel kunnen).

Vorig jaar heb ik bijna 2 maanden niet kunnen rijden, zo hard was de bak.
Soms kon je er wel in stappen, maar veel meer ook niet.
De longeerbak was ook niet te doen, dus dat viel ook af.

Buitenritten kon ook niet, want mijn pony is niet verkeersmak dus heeft hij bijna 2 maanden 'vrij' gehad.

Ik vind het vooral zo banketstaaf voor m'n pony want hij heeft heel veel energie, maar het zit er gewoon even niet in.
Gelukkig heeft hij geen ijzers dus in de paddock kan hij wel iets van zijn energie kwijt, maar lang niet alles.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:47

Simon staat al sinds woensdag stil. Dat is zijn rustdag en vanaf donderdag lag er sneeuw.

Is echt te gevaarlijk om met de trailer op pad te gaan hier nu.

Hij heeft wel een aantal in de buitenbak gestaan maar is eigenlijk wel erg link. Hij is niet gevlakt want wij hebben
geen trekker. Maar alle dagen in de box is ook geen optie. :(

stappen kan niet want ik moet eerst door een weiland naar het pad van de buurman en dat is 1 ijsbaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:57

Hier ook een aardig laagje sneeuw...
Van de week konden we nog wandelen over de weg, en gisteren zelfs een rondje aangespannen gereden, maar vandaag konden we echt het erf niet af...

Ik heb mijn paard 2x even los gehad in de paddock en wat gelopen binnen de schuur, voordeel van een grote schuur bij stal in dit geval...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:53

Hier ligt dus vaak sneeuw en de zweden rijden gewoon buiten... Net als in een aantal andere landen waar vaak sneeuw ligt (hier in het noorden bv ligt maandenlang sneeuw. Dan zou je dus maanden niet kunnen rijden.)
Dan krijg je massa's van dit soort filmpjes...

http://www.youtube.com/watch?v=X1cy9Xiv ... re=related

Het kan dus wel, rijden in de sneeuw

blackpegasus

Re: rijden als het vriest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:32

Bij ons is de bak ook goed gesleept voor het ging vriezen, dus mooi vlak. Mijn paard heeft geen ijzers dus ik kan er gewoon in rijden. Al heb ik dat met 30cm sneeuw nog niet uitgeprobeerd. Wel aan de hand en daar loopt hij goed in.