Prijs scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Prijs scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:33

Ik vraag 30 euro. Verdoving moet wel zelf betaald worden. Bij mij gebeurt het ook goed hoor.
Ben dan wel misschien goedkoop, maar ik vind zelf 50 euro te duur. Daarvoor zou ik mijn paard nooit laten scheren.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:46

ik scheer ook paarden van een ander, vraag voor een pony 40 en voor een paard 50 euro. Als t nodig is gebruik ik praam, verdoving nog niet nodig gehad, met rust en vertrouwen kom ik er vaak ook wel. Dan doe ik er liever een kwartiertje langer over. En inderdaad, meestal gaat t beter zonder eigenaar erbij, die zijn vaak nerveus waardoor t paard/pony t overneemt...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:01

Ik scheer ook andere paarden, en mijn eigen paard. Ik vraag 28 euro voor een pony, en 35 voor een paard. Bij mijn eigen paard gebruik ik alleen een praam als ik het hoofd ga doen, bij de benen heeft het geen zin omdat ze als nog trapt. Lastige paarden scheer ik het liefst ook met, maar had pas een eigenaar die tegen praam was. Omdat ik al begonnen was aan het hoofd vond ik het wel L*llig om het niet af te maken. Dus ben ik een tijd langer bezig geweest.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:02

iemand bij mij op stal had het vorig jaar gratis voor mij gedaan, maar omdat ik het wel zo eerlijk vind wordt het de volgende keer 25,-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:44

elmiran schreef:
Lastige paarden scheer ik het liefst ook met, maar had pas een eigenaar die tegen praam was. Omdat ik al begonnen was aan het hoofd vond ik het wel L*llig om het niet af te maken. Dus ben ik een tijd langer bezig geweest.

daarom meld ik bij het maken van een afspraak eigenlijk altijd dat als ze lastig zijn ik een praam gebruik voor mijn eigen veiligheid. als ze het dan niet willen kunnen ze nog iemand anders zoeken

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:08

ik vraag 60 euro per paard/pony. Echt kleine pony's 50 euro.
Het is niet niks maar het scheelt de eigenaar een hoop elende.

Reken maar eens uit wat het kost om een scheerapperaat te huren, vaak heb je dan botte messen, moet je binnen bepaalde tijd klaar zijn, kost je zelf tijd en alle vieze haren in het gezicht etcetc.

Ik moet mijn scheerapperaat onderhouden, messen laten slijpen en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik doe het niet om dat ik het z'n gezellige leuke klus vind. Want het is lichamelijk best zwaar.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:46

Ik kan het niet bepaald lichaamelijk zwaar werk vinden. :Z Beetje scheren en onder tussen bijbeppen met de eigenaar.
Maarja als je het een rotklus vind waarom doen mensen het dan? Ik doe het graag, zie ik eens andere paarden, andere mensen en met peerdenvolk valt er altijd wel wat te lachen of te zeuren. ;)

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:50

Ik scheer ook paarden en pony's...
Hoor veel uiteenlopende prijzen, varierend 30 euro pony tot 50 euro pony
45 euro paard tot 70 euro paard.

Ik vraag me voor een pony: €25
een paard:€35

Groetjes

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:56

ik vind het lichamelijk nog wel aan de zware kant hoor. Na de eerste paar keer scheren had ik behoorlijk spierpijn.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:10

Ik kan je wel vertellen als je zo`n 4 à 5 paarden scheert op een dag ,dat je wel kapot bent.Want het zijn echt niet altijd brave,stilstaande ,paarden.Als je een lastige hebt,moet je echt wel aldoor opletten.En dat kan zeer vermoeiend zijn.
De meesten die ik krijg,zijn dieren die al door anderen zijn geprobeerd te scheren.Maar dat is dan mislukt.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:16

gootje12 schreef:
Ik kan je wel vertellen als je zo`n 4 à 5 paarden scheert op een dag ,dat je wel kapot bent.Want het zijn echt niet altijd brave,stilstaande ,paarden.Als je een lastige hebt,moet je echt wel aldoor opletten.En dat kan zeer vermoeiend zijn.
De meesten die ik krijg,zijn dieren die al door anderen zijn geprobeerd te scheren.Maar dat is dan mislukt.

Dat weet ik, maar opletten moet je altijd als je met paarden bezig bent. Dat is niet vermoeiend meer, maar een instinkt geworden.
Nee vind het niet vermoeiend, maar misschien ben ik wel superfit van al dat scheren en beleren...ahum :+ :o :D

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:37

Ik vroeg 50€ per paard en 40€per pony exclusief verdoving.
Voor dravers vroeg ik 35€ omdat hun hoofd en benen niet geschoren werden.
En in de tijd dat ik nog op grote stallen ging scheren werden de paarden die niet braaf of bang waren verdoofd met domosedan...
Ik had geen tijd en al helemaal geen zin om hun jonge bokken in de eigenaars hun plaats op te voeden en scheermachine-mak te maken :-)
Ik kwam om te scheren,dikwijls 10 à 15 paarden per dag,veel tijd om ze te laten wennen aan de scheermachine was er dus niet.
Maar moet er wel bijzeggen dat de meeste paarden die verdoofd werden de keer daarna dikwijls zonder verdoving braaf waren en dus verdoven niet meer nodig was.
Het hoofd heb ik altijd met een kleine tondeuze gedaan,zo goed als nooit problemen gehad met oortjes scheren en zo...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:55

haha ik heb tot nu toe alleen maar paarden en pony's gehad waarbij het hoofd (vooral de oren), en de benen lastig te scheren waren. En eentje die helemaal zenuwachtig werd als ik alleen de scheermachine aan deed, die ga ik echt niet zonder verdoving scheren.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:01

ik scheer alleen voor kennissen her en der als ze mij vragen, en vraag voor pony of paard gewoon 35 euro.
ben wel altijd ruim 2 uur zoet, dus vind het voor beide partijen een nette prijs. met 2/3 paarden per jaar scheren verdien ik de machine precies terug qua ondehroud en afschrijfkosten.

zelf toendertidj 50 euro betaald bij een professioneel scheerder. SUPER netjes,maar ja.. met een Tinker die je 3X per winter moet scheren erg duur :=
en nu 2 Tinkers ( = al 6X scheren) en een shetlander die elke 3.5 week "onder het mes" moet is m'n machine een goede investering geweest :+

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:56

Ik heb dit jaar geluk gehad! Via een vriendin iemand gevonden die het voor 25,- heeft gedaan (helemaal kaal)

Daarvoor betaalde ik ook iets van 40,- :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:59

Wat een bedragen :oo

Ik heb vorig jaar 15 euro betaald en dit jaar 20.

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:18

Ik heb het voor mijn vriendin gratis gedaan, ik (en mijn zus) hadden net een scheer apparaat gekocht, en zij wou haar pony wel graag geschoren hebben (en ik wou het wel even uit proberen voor ik aan mijn eigen pony begon :o ) Het was opzich wel goed gelukt, alleen had hij geen zin meer in zijn benen :( )
Mijn eigen pony was wel super mooi gelukt :D (ook benen). Maar dat was wel de laaste keer dat ik het gratis deed, want moet toch wel de messen laten bij slijpen :P

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:17

Hier in België is 50€ een heel normale prijs.Als je er meer op één stal kan doen dan gaat er wel wat van de prijs af natuurlijk.
Maar ik vind dat niet overdreven veel...
Je bent toch bijna twee uur bezig als je het fatsoenlijk wilt doen (ik wil de paarden die op 1 uur geschoren worden niet van kortbij zien :o )
Je moet je machines kopen of huren,messen laten slijpen,tot daar rijden,...en je mag het risico niet vergeten...Want op grote stallen gaat dat nog meevallen omdat zij er nuchterder tegenover staan qua gebruik van de praam en verdoving.Maar als een particulier belt krijg ik al schrik :+ Dan is't van "Ja,maar 't nen brave hoor!Vorig jaar heeft hij geen stap verkeerd gezet" Tot je je scheermachine in gang zet }> ... En dat zijn dan dikwijls nog de mensen die niet van verdoving willen weten en een praam echt taboe vinden...mij nimeer gezien! :D
Zo'n mensen mogen betalen wat ze willen,dan bellen ze maar iemand anders...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:54

Dat is ook het verschil denk ik. Of je commercieel bent of gewoon hobbymatig de paarden bij jou zelf op stal scheert :-)

Ik heb toevallig echt een brave (hij valt nog net niet in slaap) dus dat maakt ook uit.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:37

Heb ondertussen toch ook al zo'n 10 tal jaren scheren achter de rug,en ik kan gerust zeggen:ik ben het kotsbeu!!
Heb vanaf dit jaar besloten er mee te stoppen.Heb nog wel een 10 tal klanten die ik al jaren doe,en die blijf ik ook doen,maar ik neem er niets meer bij,heb het gewoon gehad.
Meer dan eens weken kreupel gelopen dankzij die 'brave'.

Ik deed ook vooral particulieren,en dat is inderdaad zoals Giotto zegt:ze zijn altijd braaf,tot je je machien op zet!Praam of verdoven?Nee,want dat is zielig.Sedalin en zo van die dingen heb je niets aan bij een echte moeilijke,en als ze de veearts moeten laten komen om te verdoven vinden ze dat te duur.(ik kan best zelf spuiten,heb ook alle materiaal ervoor,maar neem het risico niet bij andermans paarden,er moet maar eens iets misgaan).

Ik vroeg trouwens 50€ voor een paard,40€ voor een pony.
Als bijv. benen of hoofd niet moesten gebeuren ging er wel wat af.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:53

FSP : Dat deed ik ook wel.Ik heb veel dravers geschoren en dan ging er ook wat van de prijs als ik hoofd en benen niet moest doen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:39

Zo rond de 40 euro is het hier :j