Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nell_ schreef:@ tuc: Zo denk ik er eigenlijk ook overAlleen ben ik nu wel genoodzaakt om dekens op te doen. Heb een oudere pony die het snel koud heeft.
Helaas is hij kort daarna overleden. happyfell schreef:Ik zou ook mijn Fellpony dit jaar voor het eerst zonder deken willen doen, hij loopt geen wedstrijden meer en ik rijd alleen buiten, maar hij heeft zomereczeem en loopt nu in een Rambo sweet itch hoody, ik weet niet wanneer deze af kan, misschien is het voor hem dan te laat om zonder deken te lopen, zo te lezen zijn er nog meer met een eczemer, krijgen die wel op tijd de wintervacht? De Rambo is wel dikker als een normaal eczeemdeken.
als het echt hard waait of ijsregent/sneeuwt staan ze gewoon heel dicht bijeen en wisselen dan af wie in het midden mag

Nu zal menig bokker wel weer roepen; "je moet een jaarling geen deken op doen" maar het was ernstig nodig! Na die strenge dagen kwamen wat rustigere dagen maar ze kon natuurlijk niet ineens zonder deken (stond overdag buiten in de paddock). 
happyfell schreef:Ik zou ook mijn Fellpony dit jaar voor het eerst zonder deken willen doen, hij loopt geen wedstrijden meer en ik rijd alleen buiten, maar hij heeft zomereczeem en loopt nu in een Rambo sweet itch hoody, ik weet niet wanneer deze af kan, misschien is het voor hem dan te laat om zonder deken te lopen, zo te lezen zijn er nog meer met een eczemer, krijgen die wel op tijd de wintervacht? De Rambo is wel dikker als een normaal eczeemdeken.
jameyskatje schreef:trouwens vanmiddag een super artikel gelezen op paardnatuurlijk.nl over hoe paarden zich warm houden.. eigenlijk best onzin die dekens, want het is helemaal niet logisch
doe ik altijd, en dan kwartiertje fleece op terwijl ze hun eten krijgen, en dan weer zonder de wei op
)