Sonja_vR schreef:1. Welk merk? :
boett
2. Wat kostte die?
200 euro (afhankelijk van de maat, dit was maat 4)
3. Ben je er tevreden over?
de kwaliteit en pasvorm is geweldig , deken gaat nu het tweede seizoen in en is op twee gaajes en een los bandje wat ik heb gerepareerd helemaal in orde, meerdere keren gewassen etc , geen enkele invloed op de deken
het enige nadeel is dat mijn paard er bij warm weer wat onder zweet
1:welk merk? :
pegasus fly free
2: wat kostte die? :
150 euro,
3: ben je er tevreden over? :
op zich wel , kwaliteit is okay, pasvorm ook , alleen voor het gemak iets te veel klipjes etc
1. Welk merk?
Ivanhoe
2. Wat kostte die?
190 euro
kwaliteit en pasvorm is okay, hoewel ik hem wat te strak vind op de boeg en de hals
1. Welk merk?
equismart
2. Wat kostte die?
180
kwaliteit en pasvorm is goed,
1. Welk merk?
everline
2. Wat kostte die?
100 euro
pasvorm en kwaliteit is wat minder, wel lekker luchtig ...
1. Welk merk?
pagony
2. Wat kostte die?
70
nee
als ie dan toch weer boven is komen drijven kan ik nog wel een deken toevoegen
Snuggyhood eczeemdeken (paardendrogist heeft hem heel even in het assortiment gehad, ik heb hen bij de fabrikant in engeland gekocht)
prijs : rond de 200 euro
ervaring : super.... deze deken is van een ander model als de dekens die ik daarvoor gebruikte, namaak boett model , en de originele boett.
die dekens hebben allerlei bandjes , elastieken , lusjes en klipjes...allemaal dingen die stuk kunnen, uit kunnen lubberen , als ze vastgepakt worden door soortgenootjes scheurt de stof er onder ook relatief makkelijk in , dingen als verstelklipjes op de schouder zijn een leuk idee, maar in de praktijk blijft het niet zitten, blijft het trekken/loslopen zakken en schuiven, buikflappen blijven vaak niet correct op hun plek , halzen zakken af en ga zo maar door
daar heb ik met de snuggy serieus nooit last van gehad, de deken bestaat uit een halsdeken en een bodydeken, hij sluit met industrial strength klitteband(1 strip op de halsdeken , indien halsdeken een hoofddeel heeft, daar ook 1 stripje en twee flinke strips op de buikflap)
de deken sluit goed aan, heeft een goede pasvorm (en heel veel maten waardoor de juiste maat meestal wel te vinden is)
maatwerk was een paar jaar terug(toen ik de deken kocht) ook mogelijk.
de haLs zakt niet af , de buikflap blijft zitten waar je hem plaatst, buikflap is ook voldoende groot, hij trekt, schuurt en mutst niet
stof is voldoende stevig en elastisch (?bewegingsvrijheid+ comfort)
deken heb ik indertijd met de merrie waarvoor ik hem had gekocht meeverkocht.
mocht ik weer een eczeemdeken nodig hebben, dan ga ik acuut weer voor een snuggy
na die deken hebben de boett en boett achtigen echt afgedaan voor mij.