Vergelijken van eczeemdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:43

Vliegendeken Fly Guard Gold
Fly Guard is een luxe vliegendeken met vast halsstuk en een buikflap.

Dit is een vliegendeken en geen eczeemdeken :)

BleikjA

Re: Vergelijken van eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:58

Ik ken wel meer mensen die zo'n soort vliegendeken als eczeemdeken gebruiken. Schijnt ook te kunnen werken en ze vertelde me dat het ook makkelijker is om aan te trekken. Ik heb alleen altijd het gevoel dat het halsstuk zo kort is :)

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:04

1. Welk merk? Pagony Eczema
2. Wat kostte die? 65 - 70 euro
3. Ben je er tevreden over? Ik ben er heel tevreden over! :) Mijn pony doet het er goed onder, de deken blijft goed heel en is handig in gebruik. Goede prijs/kwaliteitverhouding (Ik heb meerdere dekens liggen en een deken zit nu een scheur in.. ) Dus erg tevreden :j

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:41

1. Welk merk?
Pagony

2. Wat kostte die?
70 euro oid

3. Ben je er tevreden over?
Nee. De stof vind ik te dun en gaat te snel kapot.
De plastic clips vind ik te hard en breken daardoor snel als je paard er bijvoorbeeld opstaat met aan of uittrekken. Bij de Boett zijn de 'gespen' van wat flexibeler kunststof en die zijn nog nooit kapot gegaan.
Buikflap vind ik te smal en bedekt dan niet de hele buik.

1. Welk merk?
Boett

2. Wat kostte die? Ruim 200 euro

Ja. Vooral van de deken die ik circa 3 jaar geleden heb gekocht is de stof erg fijn, goed stevig. De hoofdkap met gaas is ook erg fijn. We hebben ook twee oudere boettdekens en die maskers met de gaten vond ik niet fijn, want mijn pony had juist veel last rond haar ogen en voorpluk.
De pasvorm is goed, goede kwaliteit stof. De elastieken worden wel slap na verloop van tijd (denk zo'n 3 a 4 jaar)
Nadeel is dat ze geen uierbeschermer hebben, aangezien ze er ook veel last van heeft op haar buik tussen de achterbenen.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:05

Rianne22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 00:20

Merk : Boett
Kosten : rond de 200,- incl. verzendkosten (in Duitsland is ie goedkoper dan in NL)
Tevreden : Ja, heel erg tevreden +:)+
De service is heel goed, de pasvorm is prima, de deken blijft heel goed, ook met rollen op het paard liggen, de staartflap en hals zijn lang genoeg. "Aan- en uitkleden" is even een handigheidje, maar mijn paard stak na een paar keer al heel handig zijn hoofd in de deken. De buikflap heb ik nog nooit gebruikt, deze heb ik niet nodig. Eén klein minpuntje; ik vind de deken in de zomer vrij warm. Ik heb een Fries, die erg last heeft (gehad) van zomer exceem, tot bloedens toe! Met de Boett deken gaat het al twee jaar heel erg goed, nooit meer geschuurd, en de deken is op 1 klein scheurtje na nog in prima staat. Ik heb de grootste maat, maar de hals zou wat mij betreft wel ietsje wijder mogen zijn. Ik heb laatst gebeld en voor zo'n 20,- (incl. verzendkosten) kan de hals wat wijder gemaakt worden.( Maar moet de deken nog opsturen, kan 'm eigenlijk haast niet missen).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:28

1. Welk merk?
IR vliegendeken met losse hals.
2. Wat kostte die?
Zou ik niet meer weten.
3. Ben je er tevreden over.
Vind hem eigenlijk een beetje krap bij de borst (onderlengte 195). Maar blijf dankzij de anti-bijt spray aardig heel.

1. Welk merk?
Rambo sweet itch hoody.
2. Wat kostte die?
120 euro.
3. Ben je er tevreden over.
Super deken blijf heel goed liggen alleen de hals is veels te lang voor mijn fjord. Wil er nu iets van plooien in naaien om iets in te korten.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:58

1. Welk merk? Rambo sih
2. Wat kostte die? 110 ofzo uit Engeland
3. Ben je er tevreden over? Super ik had eerst de everline, maar ik zweer bij de rambo echt geweldig. Ik stap nooit meer over.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:07

Een nieuwe deken erbij gekocht, nog niet op in het land, omdat de goede maat hoofdkap nog moet komen.
Vanmorgen wel gepast, en moet zeggen...deken zit zo op het 1e oog SUPER!!! Wel een grote maat bestellen!!
Voor mijn Tinker (niet hele zware, schofthoogte 1.53 mtr ongeveer) een XL besteld. Zit stukken ruimer/groter als de deken op de foto!

Afbeelding

http://www.equifashion.nl/website/?744, ... merk-horze

Voelt als een supersterke deken!
Met UV protectie
Mooie lichte deken
Mooie ruime hals
Banden om de benen verzacht met fleece
Staartflap ook nog onder de staart te bevestigen
Erg goede/stevige sluitingen!

Prijs vind ik gunstig : euro 74
Bijpassende hoofdkap : euro 15

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:17

1. Welk merk?

Boett.

2. Wat kostte die?

Ik heb een adresje in Belgie waar ik goedkoop kan bestellen, die van mij was 150 euro voor een Atje (maat 2), ze leveren op maat/prijs verhouding, wat ik heel gunstig vind.

Ik zweer bij Boett. Mijn eerste deken was een boett, heb een van de meulenkamp en een pagony geprobeerd, maar beiden bevallen niet. Boett heeft een goede pasvorm en blijft goed liggen. Ik doe 2 seizoenen met één deken, daarna komen er wat mankementjes. Ik hou de deken dan als reserve. Er zijn de laatste jaren veel positieve aanpassingen gedaan.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:26

Wat een handig topic!! +:)+

mijn ervaring, ben dit jaar pas begonnen met een eczeemdeken.

1. Welk merk?
Rambo Sweet Itch Hoody
2. Wat kostte die?
162,50 euro
Heel tevreden, mijn grootste angst was dat het met een paar dagen kapot was, maar hij is nog steeds heel.
Hij past perfect op mijn paard en het belangrijkste; hij bereikt zijn doel, mijn paard heeft tot op heden nog niet geschuurd.
nadeel: als ik het halster omlaat gaat de 'hoofdkap' van de oren af, maar de hals blijft verder wel zo goed zitten dat alleen de oren en de voorpluk bloot komen te liggen. Paard heeft nog niet geschuurd hierdoor, dus ik vind dit geen probleem.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:33

Merk : Rombo sweet itch hoody
Prijs : ong. 120 euro
Ervaring : Erg sterke stof, pasvorm was voor mijn brede haflinger wat krap en de hals te lang. Er waren na een week al twee sluitingen af van de hals.. Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet. Misschien komt dit door de té lange hals. Verder tevreden over de deken en is wel lekker luchtig, blijft goed liggen en makkelijk aan te doen aangezien de hals open kan. Dit vind ik zeker een pluspunt tegenover bijv de pagony of boett.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:16

Sidneey dit is heel eenvoudig op te lossen door er plooien in te naaien. Zal eens kijken om van mijn werk een foto te maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:32

Ik wás tevreden over de pagony...
Maar ik heb een nieuwe pagony gekocht en binnen 3 dagen 2 giga scheuren! Terwijl hij alleen in de wei stond (vriendje zat aan de andere kant van het draad) en nergens echt aan kon schuren. Ben terug gegaan.... en ze zeiden dat de scheur op een plek zat waar geen garantie meer onder viel!
Ben net zolang blijven staan en zeuren totdat ze maar een reparatie aanboden :D
Mooi gerepareert nu :) Maar baal er wel van... deken hoort niet binnen 3 dagen stuk te gaan.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:02

1. Welk merk?
Everline, gekocht bij Homeovet
2. Wat kostte die?
Ik heb 2 uitvoeringen, de standaard, die eruit gaat (89 euro) en de nieuwe versie (109 euro)
De pasvorm van de deken is perfect als hij nieuw is, maar gaat na verloop van tijd wel lubberen. Al vermoed ik dat dat bij mij komt omdat de andere ponies en veulens er vaak aan sjorren.
Groot voordeel van dit merk vind ik, dat je ze in hele kleine maatjes hebt. Mijn pony is 75 cm en de deken past prima.
De stof scheurt wel vrij snel, met name bij verschillende lusjes, al zal dit ook weer door de andere ponies wat verergerd worden.

Al met al ben ik wel tevreden met deze dekens. Ze gaan hier maar 1 seizoen mee, doordat mijn mini altijd bij veulens loopt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:20

1. Welk merk?
RSH
2. Wat kostte die?
180 euro
Het is een mooie lichte en fijne stof, die niet snel stuk gaat. Helaas trok hij bij mijn Friese merrie wel erg naar achteren, waar door ze kale schouders kreeg. Daarnaast is de deken nu lastig te bestellen, en alleen nog via Duitsland verkrijgbaar.

1. Welk merk?
Boett
2. Wat kostte die?
180-200 euro
Het was een donkere deken en daardoor in hartje zomer was het paard eronder soms erg warm. Daarnaast is hij erg statisch en dat uit zich voornamelijk als je de deken over het hoofd heen trekt als je hem uitdoet, waardoor hij dus knettert bij de oren, niet zo leuk voor het paard. Hij valt ook wel wat ruim vind ik.

1. Welk merk?
Pagony / Equitheme
2. Wat kostte die?
80 euro
Naar mijn idee zijn beide dekens 1 pot nat :o . Nee, de vorm en verhouding gaan er snel uit, de kleur verkleur enorm (ook alleen in donkere kleur) en de buikflap wordt een hangbuik. De stof is niet van super degelijke kwaliteit en voelt erg plakkerig aan.

1. Welk merk?
Ivanhoe
2. Wat kostte die?
200 euro
Ik was super tevreden over deze deken (2 seizoenen lang mee gedaan), met 3 buiksingels, klittenbandje om de staart, schoftbontje, ideaal. Helaas is mijn merrie vorig jaar verhuisd en staat ze nu op een kaler stuk gras met relatief veel zand, waar ze dus veel in rolt. Daar kan de deken niet tegen en zit dus helaas schots en scheef :(. Ik ben bang dat ze daardoor alsnog schuurplekken gaat krijgen, maar dan van de deken. Stof is zacht en rekt mooi mee, ook na meerdere malen wassen. Is verkrijgbaar in lichtere kleur, veel fijner voor in de zomer.

1. Welk merk?
Rambo Sweet Itch Hoody
2. Wat kostte die?
155 euro
Tot op heden wel. De oren blijven niet altijd goed in de deken zitten en ik was erg bang dat mijn merrie haar navel weer zou gaan schuren, want de deken heeft geen buikflap. Maar tot op heden (AFKLOPPEN). Gaat dat erg goed. Blijft ondanks het enthousiaste rollen goed liggen! Ik heb nu de regenonderdeken voor eronder besteld, dan hoef ik in het najaar straks ook niet zo te klooien met de regendeken eroverheen.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:06

1. Welk merk?
HH Fly protection set
2. Wat kostte die?
79,95
Ja, houdt zich goed. Gaat nu voor het derde seizoen op, met warme dagen zweet ze er niet onder en hij droogt super snel op na een regenbui. Stevige stof kan veel hebben.

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:23

die van eppeljack (ej.nl)
vind ik op zich ook best fijn. aanbieding was iets van 45,- de normale prijs weet ik niet...

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:33

1. Welk merk? Pagony
2. Wat kostte die? 50 euro
3. Ben je er tevreden over? nog geen 2 uur op en al 1 gaatje en een winkelhaakje erin... hoop dat ie morgen nog heel is. Een maat groter genomen maar vind hem toch nog redelijk strak zitten op de borst van mijn haflinger.

1. Welk merk? Rambo Sweet Itch
2. Wat kostte die? 100 euro
3. Ben je er tevreden over? vind het een zware dikke deken en ... te strak aan de borst voor de haflinger, misschien ooit nog'ns een maat groter proberen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:50

1. Welk merk?
Rambo sweet inch hoody

2. Wat kostte die?
€139,95 (verschilt per maat)

Ik ben er zeer tevreden over. De pasvorm is erg goed, het deken blijft goed liggen na het rollen. Een deken waar goed over nagedacht is. De staartflap is ook extra lang, wat ik erg prettig vind. Het is alleen jammer dat de oortjes er wel uitgaan. Ondanks dat schuift de hals niet helemaal naar beneden en blijft die keurig op zijn plaats. En dat moet ook, anders word het arme dier helemaal lek gestoken. Mijn paard heeft met de hals tegen dorens geschuurd, dus er zitten wat gaatjes in. Dit scheurt niet verder door de goede stof!

Ik wil niet meer anders. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:35

Sonja_vR schreef:
1. Welk merk? :
boett

2. Wat kostte die?
200 euro (afhankelijk van de maat, dit was maat 4)

de kwaliteit en pasvorm is geweldig , deken gaat nu het tweede seizoen in en is op twee gaajes en een los bandje wat ik heb gerepareerd helemaal in orde, meerdere keren gewassen etc , geen enkele invloed op de deken
het enige nadeel is dat mijn paard er bij warm weer wat onder zweet

1:welk merk? :
pegasus fly free

2: wat kostte die? :
150 euro,

3: ben je er tevreden over? :
op zich wel , kwaliteit is okay, pasvorm ook , alleen voor het gemak iets te veel klipjes etc

1. Welk merk?
Ivanhoe

2. Wat kostte die?
190 euro

kwaliteit en pasvorm is okay, hoewel ik hem wat te strak vind op de boeg en de hals

1. Welk merk?
equismart

2. Wat kostte die?
180

kwaliteit en pasvorm is goed,

1. Welk merk?
everline

2. Wat kostte die?
100 euro

pasvorm en kwaliteit is wat minder, wel lekker luchtig ...

1. Welk merk?
pagony

2. Wat kostte die?
70

nee

als ie dan toch weer boven is komen drijven kan ik nog wel een deken toevoegen

Snuggyhood eczeemdeken (paardendrogist heeft hem heel even in het assortiment gehad, ik heb hen bij de fabrikant in engeland gekocht)

prijs : rond de 200 euro

ervaring : super.... deze deken is van een ander model als de dekens die ik daarvoor gebruikte, namaak boett model , en de originele boett.
die dekens hebben allerlei bandjes , elastieken , lusjes en klipjes...allemaal dingen die stuk kunnen, uit kunnen lubberen , als ze vastgepakt worden door soortgenootjes scheurt de stof er onder ook relatief makkelijk in , dingen als verstelklipjes op de schouder zijn een leuk idee, maar in de praktijk blijft het niet zitten, blijft het trekken/loslopen zakken en schuiven, buikflappen blijven vaak niet correct op hun plek , halzen zakken af en ga zo maar door

daar heb ik met de snuggy serieus nooit last van gehad, de deken bestaat uit een halsdeken en een bodydeken, hij sluit met industrial strength klitteband(1 strip op de halsdeken , indien halsdeken een hoofddeel heeft, daar ook 1 stripje en twee flinke strips op de buikflap)
de deken sluit goed aan, heeft een goede pasvorm (en heel veel maten waardoor de juiste maat meestal wel te vinden is)
maatwerk was een paar jaar terug(toen ik de deken kocht) ook mogelijk.
de haLs zakt niet af , de buikflap blijft zitten waar je hem plaatst, buikflap is ook voldoende groot, hij trekt, schuurt en mutst niet
stof is voldoende stevig en elastisch (?bewegingsvrijheid+ comfort)
deken heb ik indertijd met de merrie waarvoor ik hem had gekocht meeverkocht.
mocht ik weer een eczeemdeken nodig hebben, dan ga ik acuut weer voor een snuggy
na die deken hebben de boett en boett achtigen echt afgedaan voor mij.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:40

1. Welk merk? eppeljack
2. Wat kostte die? 80
3. Ben je er tevreden over? Zeker niet, was na een maand al aan het lubberen en uitrekken. Mijn paard is geen sloper en dat is ook de enige reden waarom ik nog zo lang heb kunnen doen met deze deken. Heb hem nu twee seizoenen en heb meerdere reparaties moeten doen en aanpassen zo dat hij passend blijft.

Stalgenoot met dezelfde deken had er meerdere gekocht in de uitverkoop stuk of zes, is in twee maand tijd al door drie van de dekens heengegaan.

nu aan het kijken naar een nieuwe die hopelijk langer mee gaat.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:24

1. Welk merk? horse master
2. Wat kostte die? 40 euro
3. Ben je er tevreden over? Dik tevreden, heeft het bijna twee seizoenen uitgehouden, hing wel altijd scheef, maar voor shetjes zijn er sowieso niet goede pasvormen.

1. Welk merk? QHP Zebra
2. Wat kostte die? 80 euro
3. Ben je er tevreden over? Betere pasvorm dan de horse master, alleen jammer dat van de eerste deken de gesp al na drie dagen brak(krijg een nieuwe), hals is ook wat aan de lange kant.

Ik heb dus nog niet de ideale deken gevonden, heb een slanke shetlander met een korte hals, die van QHP is meer voor minipaardjes met een langere hals en die van horse master voor dikke shetjes.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:45

Fenna, misschien ook eens bij snuggy kijken?
Hebben vrij veel maten en omdat het een tweedelig systeem is kun je voor zOver mogelijk, 2 verschillende maten kiezen en misschien kan ze indien nodignook iets inkorten

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:36

Welk merk: pagony
Wat koste hij: rond de 70 euro dacht ik
Ben je er tevreden over? : Ik had niet gelezen dat je een maat groter moest nemen. In eerste instantie leek hij wel goed te zitten, maar hij trok toch op haar schouder. En ze kreeg schuurplekken van het elastiek om haar benen. Kwaliteit van de stof vind ik wel ok, hij is snel droog en mijnpaard is geen sloper dus dat scheelt.

Welk merk : shires
Wat kost hij: weet ik niet meer, 90 euro ofzo?
Ben je tevreden : Ja heel erg. Deken ligt goed, vrij stevige stof, ze voelt koel aan onder de deken ook al is het erg warm. En de deken droogt verbazingwekkend snel.
De oren blijven niet zitten, maar ondanks dat zakt de hals niet af.
Ik wil er nog een voor reserve.