Wie ervaring met Rambo Sweetitch Hoody

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:08

Ga op zoek naar dat snoertje, want heb die niet gezien. ;)

DubbelFun

Re: Wie ervaring met Rambo Sweetitch Hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:51

Ook nooit gezien, maar heb het ook niet nodig, vind een lange nek wel praktisch ivm makkelijk bij de grond kunnen :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:21

DubbelDun schreef:
DubbelDun schreef:
Voor de hele warme dagen heb ik er idd een andere deken bij. Die is beduidend luchtiger, mét buikflap maar helaas schuurt die bij de schouders dus wel.

Bravura schreef:
Bedankt voor de tip. Heb inmiddels voor de echt warme dagen een AmigoMio besteld. Hopen dat die past!
Ik ben benieuwd hoe die je ondertussen bevalt. Ik heb nu een Amigo Bug Rug gekocht om te proberen.

Ik doe de dekens 's avonds/'s nachts af omdat ze anders wel erg kale schouders krijgt van de ene en van de Hoodie staat ze te zweten (wat ook weer extra vliegen aantrekt).

Ik heb gisteren ook een Amigo Bug Rug gehaald, maar de hals is echt veelte kort. Als Senna gaat grazen is maar de helft van haar hals beschermd. Die gaat morgen dus ook weer terug.
Vanmiddag heeft Senna zonder haar Rambo SIH gestaan (gaat eronder anders onwijs zweten) en rond 4 uur is die weer opgedaan voor de vliegjes. Het deken bevalt wel onwijs goed. Het enige probleem is verstikking van de manen vooral bij de schoft en een klein stukje richting het hoofd, maar dat heeft ze met alle dekens.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:31

@Flosje446 : wat voor maat heb je van de Bug Rug en zou je de lengte van de hals eens voor me willen meten.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:36

de rambo protector heb ik bij gekocht naast de SIH en die bevalt wel zo super goed! Nek heeft een mooie lengte, alleen met grazen bedekt hij nog maar zo'n 2/3 nek, maar blijf je toch wel houden zonder zo'n SIH systeem. Wat is er vooral erg fijn aan vind is dat hij geen vocht opneemt. Dus na het 'douchen' kan de deken fijn weer op. DE dusterbuster heeft ook wel aardig lange nek, wel wat stug maar niet hinderlijk stug.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:41

Ik heb maat 6'6. Dat komt ongeveer overeen met 145/195. Het deken zelf was helemaal goed. Ik kan het de hals morgenochtend pas opmeten, maar ik denk iets van 90/100cm (moet wel erbij zeggen ben erg slecht in schatten). Een deel van de hals valt ook nog over het deken heen. Bij Senna zat de hals als ze gewoon overeind stond iets van 10 cm achter haar oren. Als Senna graast zit de Rambo SIH gewoon goed qua lengte (niet te los, niet te strak).
Ik ga denk ik een Pfiff vliegendeken erbij aanschaffen, deze schijnen een vrij lange hals te hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:17

DubbelDun schreef:
Ook nooit gezien, maar heb het ook niet nodig, vind een lange nek wel praktisch ivm makkelijk bij de grond kunnen :D

Helaas val hij dan over de ogen. ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:40

LOL, wel grappig om te zien :)
Overigens het gras zal er niet minder om smaken en gratis geen vliegen in de ogen :)

@Flosje446 : jij had niet de indruk dat de deken kleiner of juist groter valt als een andere maat vandat merk (als je die al hebt). Ik hoorde nl dat de Bug Rug groter valt en hoop dus dat ik de juiste maat heb genomen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:44

Vond het zelf iets minder, want kon gelijk deken en pony wassen. Het is namelijk wel de bedoeling om hem uit de sloot te houden. ;)

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:51

en wil inderdaad wel eens verschil in de maat zitten tussen de horseware dekens. Heb van de SIH maat 207 en van de protector een 198. Zijn even groot

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:00

De hals is iig veel korter van de Bug Rug dan die van de SIH. Misschien dat het deken zelf wel iets groter is dan een bijv de SIH of de Rhino Wug. Ik had het idee dat de Bug Rug wat losser om Senna's schouders lag, maar qua lengte maakte het volgens mij weinig uit.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:44

Mijn paard schuurt aan zijn manen en staart. Voor de rest heeft hij eigenlijk nergens last van jeuk. Ik behandel het paard nu met TKC. Tot nu toe werkt dit prima. Alleen merk ik met dit warme weer dat hij toch zelfs met behandeling jeuk krijgt en af en toe weer gaat schuren (lichtjes). Hij heeft ook enorm veel last van vliegen, muggen en dazen. Ik heb hem net een tijdje in de gaten gehouden en hij staat eigenlijk best onrustig in de wei. Hij staat de hele tijd de stampen, met zijn hoofd te schudden en met zijn staart te slaan. Hij loopt ook de hele tijd rond in de wei. Daarbij gaat hij regelmatig de buitenstal in en weer uit. Het lijkt erop dat hij niet echt weet wat hij moet doen of waar hij moet gaan staan om de vliegen van zich af te houden.

Nu zit ik er dus ook aan te denken om een deken aan te schaffen. Is dit deken ook geschikt voor paarden die enkel schuren aan manen en staart? En wat dan met minder goed weer? Zelfs als het koeler is of wanneer het regent heeft hij nog steeds last van jeuk.

En wat als jullie 's nachts het deken uitdoen? Gaan de paarden dan niet alsnog schuren omdat er op dat moment geen bescherming is?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:50

@ juleke: mijne heeft ook alleen jeuk aan manen en staart en deze deken is daar goed voor, bij mijn pony knelt de deken ook de manen niet af, alleen een randje bij de schoft. Maar ook daar zitten nog genoeg manen. Omdat z'n staartflap eraf is getrokken door een weidemaatje staat ie wel beetje met z'n staart te flapperen maar voor de rest staat hij er heerlijk rustig bij. Als de zon schijnt heb ik gewoon meteen de deken om, omdat ik super zuinig ben met z'n maantjes, dus ik kan niet zeggen hoe hij is met minder of juist zonniger weer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:11

Marcella schreef:
Ga op zoek naar dat snoertje, want heb die niet gezien. ;)

Niks gevonden, maar wel wat om eventueel de hals helemaal op te rollen volgens mij.