Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
).

Of de fjorden in scandinavie en de haflingers en norikers in Oostenrijk.Arabesk schreef:Hoe denkt bokt dat de paardjes in IJsland zich voortbewegen?
Sientje schreef:Arabesk schreef:Hoe denkt bokt dat de paardjes in IJsland zich voortbewegen?
Ik denk zo maar dat die over het algemeen wat meer ruimte hebben om een prettig plekje op te zoeken. Dat het land daar minder vertrapt is dan in de gemiddelde Nederlandse paddock. En dat de sneeuw de ondergrond verzacht. In elk geval heb ik mijn IJslanders uit de stukgelopen modderstukken - lees: momenteel keiharde hobbels, bulten en schotsen - gehaald en op een vlak stuk gezet met hun hooibakken en wateremmers... Want helaas kunnen óók IJslanders peesblessures oplopen. En voorkomen is beter dan genezen.

, terwijl het juist nu zo lekker is omdat ze niet alles kapot lopen en dus veel meer de ruimte kunnen krijgen.
)
Naaltje schreef:als ze op normale bodem rennen en ze verstappen zich, dan kan dat ook