Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:En toch denk ik dat mager staan meer met voeding te maken heeft dan met een deken
[***] schreef:Ik vind het wel allemaal gepuzzel, zit er vaak mee in mijn hoofd of ik nu wel het juiste heb gedaan, constant weerbericht checken, rekening ermee houden als je eens niet kan
[***] schreef:Ik weet ook niet wat goed is om te doen ... je leest vaak dat verhaal van Figo, maar als je dan bekijkt hoeveel mensen er werken met ongevoerde dekens en wat er aangeraden wordt als je voor dekens gaat kijken. Allemaal onwetend? Of zou het misschien toch meevallen? Waar komt dat verhaal eigenlijk vandaan? Zijn daar studies naar gedaan ed? Iemand een idee van?
Die van mij staan nu onder een ongevoerde (en ongevoerd is voor mij gewoon een deken, zodra je spreekt over fleece of 50 gr ofzo, weet niet of je nog minder hebt, dan is het niet meer ongevoerd in mijn ogen) maar kan ook niet zeggen dat ze daar last van hebben. Ok, de ene heeft nu wel (tijdelijk) een fleece-zweetdeken er onder want die vond het nodig zijn hele stal leeg te eten en daar ligt echt iets teveel stro in om goed te zijn (tussendoor knabbelen prima, maar er zijn grenzen). Is nog even afwachten of dat helpt, want nu is het natuurlijk ook meteen weer warmer geworden ... Maar de andere heeft gewoon puur een laagje liggen tegen regen/wind, voor zijn spieren, en kan nu niet zeggen dat ik merk dat hij het koud heeft of op een andere manier last... Hoewel hij wel heel nukkig is (vooral met poetsen) maar ik weet niet of een dikkere deken zou helpen (dan moet ik nu al meteen naar 150 gr en dat vind ik veel te veel). Maandag wordt hij weer volledig bekeken/onder handen genomen dus dat komt goed uit.
Ik ga binnenkort kijken voor wat nieuwe dekens (qua vulling, zodat ik iets meer keuze heb) en zit dan te denken of ik ook nieuwe 0 grams zou kopen... met fleecevoering ofzo ... Zou dat beter zijn?