[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:57

Mag ik met jullie meepraten?
Ik zie door het bos de regendekens niet meer…

Dit lijkt mij een fijne deken;Afbeelding
Afbeelding

Deze ook maar dan zonder de hoody:
Afbeelding

Vraag me niet waarom maar ik wil dus eigenlijk geen hoody op de deken

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:19

Zoek je een vliegendeken of een regendeken? Hoody is met deel waar de oren ingaan?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:22

Ik heb ook naar die Kramer dekens gekeken, maar ze hebben geen UV bescherming. Dat is eigenlijk voor mij al een reden om die niet te nemen. Die QHP heeft dat volgens mij wel, maar heb er geen ervaring mee. Ik vind een hoody overigens juist wel makkelijk, vind het jammer dat de enige deken die mijn bolle past, geen hoody heeft.

Denk dat Alja vliegendekens bedoelde.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:37

Ik zoek idd een vliegendeken
En hoody is dat kapje over het hoofd waar de oren door heen gaan :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:51

Die onderste is een eczeemdeken, heeft je paard dat nodig? Dat is namelijk wel warmer dan een gewone vliegendeken is mijn ervaring. Voor mij persoonlijk is hoeveel UV-bescherming niet zo’n issue maar wel de kleur: ik heb t liefst een zo licht mogelijke; daarin mijn paard het koelst onder. Daarom zou ik die kramer deken niet kopen (iig niet in die kleur). Verder nog het overwegen waard; is je paard een sloper? Of staat ie met slopers in de kudde? Want dan zijn die zachte stoffen zoals van die kramer deken zo kapot…die eczeemdekens kunnen vaak wel wat meer hebben. En die hoodie kan je er toch afslopen als dat niet bevalt?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:15

De deken van Kramer heb ik gepast, de buikflap was eigenlijk iets te klein(merrie had wel iets buik maar echt niet extreem) en de bovenste randen van de voorsluiting vielen precies op de schouderpunten ipv erboven.
Maar... ik heb nog geen één vliegendeken gevonden die ze mooi past dus :')
Dus of mijn ervaring helprnd is, is de vraag.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:11

Pallatin schreef:
Die onderste is een eczeemdeken, heeft je paard dat nodig? Dat is namelijk wel warmer dan een gewone vliegendeken is mijn ervaring. Voor mij persoonlijk is hoeveel UV-bescherming niet zo’n issue maar wel de kleur: ik heb t liefst een zo licht mogelijke; daarin mijn paard het koelst onder. Daarom zou ik die kramer deken niet kopen (iig niet in die kleur). Verder nog het overwegen waard; is je paard een sloper? Of staat ie met slopers in de kudde? Want dan zijn die zachte stoffen zoals van die kramer deken zo kapot…die eczeemdekens kunnen vaak wel wat meer hebben. En die hoodie kan je er toch afslopen als dat niet bevalt?

Ik heb een schimmel met ook wat dun behaarde plekken rond de liezen. Vandaar dat ik de uv bescherming belangrijk vind ;)

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:55

Iemand hier misschien een oplossing waarmee ik de disk kan vervangen bij een amigo bug rug?
Ik vind het niet zo prettig zitten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 16:49

Snap ik helemaal hoor Lies, ik vroeg t met name voor Alja. Dan heb je misschien meer keus als dat geen harde eis is. Ik denk dat elke deken wel UV werend is in bepaalde mate(immers, zelfs door stof met een ‘open’ structuur komen niet alle UV stralen heen denk ik?)

@Alja heb je al iets gepast? En heb je een foto van je paard? Wat zijn je eisen/wensen?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:07

Wesseltje schreef:
Iemand hier misschien een oplossing waarmee ik de disk kan vervangen bij een amigo bug rug?

Ik had de disk destijds vervangen door gewone haak/oog sluitingen, zoals de sluitingen bij de buiksingels

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:15

Pallatin schreef:
Snap ik helemaal hoor Lies, ik vroeg t met name voor Alja. Dan heb je misschien meer keus als dat geen harde eis is. Ik denk dat elke deken wel UV werend is in bepaalde mate(immers, zelfs door stof met een ‘open’ structuur komen niet alle UV stralen heen denk ik?)

@Alja heb je al iets gepast? En heb je een foto van je paard? Wat zijn je eisen/wensen?

Afbeelding
Dit is mijn paard
Ik vind een disc sluiting heel fijn
Wil geen hoody
Vind vaste hals erg fijn en dan graag met een elastisch stukje ertussen

Br heeft fijne dekens maar die zijn nu ook met hoody :(

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:18

Pally schreef:
Wesseltje schreef:

Ik had de disk destijds vervangen door gewone haak/oog sluitingen, zoals de sluitingen bij de buiksingels

Dank voor je reactie, ik zoek eigenlijk even een oplossing dat ik het niet zo lang kwijt ben. Maar dat is zeker iets om te gaan doen als hij de deken niet nodig heeft.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 19:34

Alja schreef:
Pallatin schreef:

[ [url=m/ra4c72.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn paard
Ik vind een disc sluiting heel fijn
Wil geen hoody
Vind vaste hals erg fijn en dan graag met een elastisch stukje ertussen

Br heeft fijne dekens maar die zijn nu ook met hoody :(

Wat een knapperd Alja…met disc wordt lastig denk ik, volgens mij heeft alleen horseware dat?
Elastisch tussenstuk en volgens de review geschikt voor brede borst:
https://hypostore.nl/master-zebra-vlieg ... -hals.html
Of de Weatherbeeta zephyr (die heb ik dus nu op m’n paard liggen) en bevalt heel goed en heeft een sandwich sluiting
https://www.agradi.nl/weatherbeeta-vlie ... 88QAvD_BwE

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 23:49

Nooit geweten dat zo'n sluiting een sandwich sluiting heet :D

Je hebt eigenlijk alleen de camo flysheet van Horseware met disc en de Rambo protector heeft een uitvoering met disc. Verder heb je volgens mij niets in de 'normale' (niet XL) maten met disc.
Is een V sluiting ook een optie, zoals de Kramer heeft? Want dan heb je wel veel meer opties.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 17:30

Hahaha Lies ik ook niet hoor, maar in de zoektocht naar de vliegendeken werd zo’n sluiting zo genoemd en dat is blijven hangen :D Ik ben overigens wel blij dat ik weer een deken heb met zo’n sluiting: het blijft gewoon beter zitten dan een enkel klittenband sluiting is mijn ervaring

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 17:35

Afbeelding
Dit is met de Rambo hoody
Maar ik vind die klittenband bij z’n kaak dan zo strak zitten en dat draait ook helemaal
En vaak blijft de hoody ook niet goed zitten dus vind er niks fijns aan eigenlijk

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 17:35

lies schreef:
Nooit geweten dat zo'n sluiting een sandwich sluiting heet :D

Je hebt eigenlijk alleen de camo flysheet van Horseware met disc en de Rambo protector heeft een uitvoering met disc. Verder heb je volgens mij niets in de 'normale' (niet XL) maten met disc.
Is een V sluiting ook een optie, zoals de Kramer heeft? Want dan heb je wel veel meer opties.

Ik heb trouwens geen xl maat nodig
Maat 175

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:10

Die zephyr heeft elastisch klittenband aan de hals zitten, maar een deken met en disc, en een elastisch stuk ga je denk ik niet vinden…
Maar als BR fijne dekens heeft alleengaanden met body dan sloop je er toch af?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 23:42

Hoi blokkers :)

Voor mijn paard ben ik opzoek naar een vliegendeken met waterdichte rug. Helaas lijkt een hoge sluiting niet passend bij haar, qua regendeken past ze een bucas absoluut niet door de sluiting. Foto van het probleem:

Afbeelding

Nu heb ik als regen en winterdekens Rhino met V-sluiting en dit gaat goed. Helaas kan ik nergens vliegendekens met waterdichte rug en v-sluiting vinden.
Hebben jullie goede tips of ideeën wat het beste zou passen?
Ik wil het voornamelijk op regenachtige/ wisselvallige dagen gebruiken zodat ze niet invalt in bespiering op de rug door koelere regen. Daar is ze gevoelig voor namelijk. Ik wil echter ook niet dat ze het warm krijgt wanneer het zonnetje wel door komt of de temperatuur omhoog gaat. Vanndaar dat het luchtige van een vliegendeken me wel wat lijkt. Maar misschien zijn ook hier wel tips voor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 07:01

De Rambo summer heeft een dichte rug en V sluiting

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 13:15

Die heeft een disc sluiting toch? Lees daar verschillende dingen over. Dus weet niet of dat een goede optie zou zijn?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 14:47

Eileen_ schreef:
Die heeft een disc sluiting toch? Lees daar verschillende dingen over. Dus weet niet of dat een goede optie zou zijn?

Oh ik heb er 2 met een V sluiting…

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 14:48

Eileen_ schreef:

Ik zweer bij een disc sluiting. Ik wil nooit anders meer

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:52

Goed passende eczeemdeken maar ik zie dat de haren zijn weggesleten bij de stieken die rondom de benen zitten. Ze staan nu op zijn langste stand... wat kan ik erop smeren om het verder te beschermen en wat verder voordat hij echt schaafwonden krijgt?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 18:06

1 stiek eraf. De ander achter de kont vast maken zoals diverse dekens sowieso hebben.
Blijft hij dan niet liggen?