Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silver_Bolly schreef:Baby_Lucky schreef:s: Venlo
Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:16
Hallo!
Zijn er buiten amigo/bucas/rhino nog meer merken die met liners onder de dekens werken?
Bedankt alvast!
Waarom wil je niet een van deze merken?
Ik heb een amigo deken voor m'n paard en die is echt heel fijn
Patt schreef:Zo gisterenavond toch maar de 100 grams liner onder de regendeken gedaan.
Tjee wat is het ineens al koud.
Maar koud is niet erg, laten we hopen op een mooie droge winter!
Nog even een vraagje wat hebben jullie ongeschoren paarden maximaal opliggen in de wintermaanden en met of zonder halsstuk en hebben ze dan een binnenstal of buitenstal?
Ben ik gewoon even benieuwd naar
Patt schreef:Zo gisterenavond toch maar de 100 grams liner onder de regendeken gedaan.
Tjee wat is het ineens al koud.
Maar koud is niet erg, laten we hopen op een mooie droge winter!
Nog even een vraagje wat hebben jullie ongeschoren paarden maximaal opliggen in de wintermaanden en met of zonder halsstuk en hebben ze dan een binnenstal of buitenstal?
Ben ik gewoon even benieuwd naar
Baby_Lucky schreef:Silver_Bolly schreef:
Waarom wil je niet een van deze merken?
Ik heb een amigo deken voor m'n paard en die is echt heel fijn
Het moet ook een beetje betaalbaar zijn....
Nouvel schreef:Patt schreef:Nu twijfel ik tussen de Rambo Supreme 200 gram met gevoerde hals en de Rambo Duo (100 grams buitendeken met 300 grams liner) om als aanvulling te gebruiken.
Ik heb de 0 grams Rambo, de duo (100 grams) en ik heb net de supreme 200 besteld.
Met de 100/200/300 liners erbij kun je dan alle kanten op en ook nog eens wisselen in nood of als ze erg nat zijn geregend.
Ik heb nu trouwens de ongevoerde regendekens er op liggen (amigo hero, die zijn lekker dun).
Ik zit te twijfelen of ik van de week al naar 100 zal gaan of eerst de dikke 0 grams of 50...
FabulosoHC schreef:Ik ben op zoek naar een 50/100 grams deken voor mijn PRE. Hij is niet heel breed maar wel een flinke nek. Ik was aan het kijken naar een Amigo XL maar volgens mij is die er niet met die vulling. Iemand tips?
Nouvel schreef:Patt schreef:Mag ik vragen waar jij de Supreme 200 besteld heb. Goedkoopste die ik kan vinden is 324,- euro dus als jij nog een goed adresje hebt?
Agradi, was niet op voorraad, krijg 'm volgende week binnen als het goed is.
xLes schreef:ellepel schreef:Blue berry:
Deken af halen, het is toch droog? En 12 graden is voor een paard juist precies goed!
Bij ons lopen er nog maar 2 paarden onder deken,verder de hele groep nog zonder,(ongeveer 10 oudere paarden)
meeste paarden zijn 20 en ouder![]()
Oh en zonder schuilstal op open weide
Vind het soms best snel hoor dat er paarden onder dekens gezet worden.
Paarden houden juist van lagere temperaturen, boven de 15 graden vinden zij het al snel warm juist , liefst hebben ze tussen de 5 en de 15 graden
Beetje regen en wind met 10 graden en de mijne is zo stram dat ze niet eens meer wil bewegen. Die voelt zich het beste bij 15-20, gek dier..
Yontheke schreef:Iemand nog interesse in een Bucas Select Turnout 6.0 (183) in het rood? Slechts 3 dagen gebruikt maar de pasvorm is voor mijn paard helaas niet fijn.
Mijn paard past echt bijna geen enkele deken. Die heeft echt een rare schoft en alle dekens trekken er op als hij met zijn hals naar beneden staat. Zucht. Het gaat toch zonder winterdekens worden dit jaar.
FabulosoHC schreef:Ik ben op zoek naar een 50/100 grams deken voor mijn PRE. Hij is niet heel breed maar wel een flinke nek. Ik was aan het kijken naar een Amigo XL maar volgens mij is die er niet met die vulling. Iemand tips?
cecil schreef:Yontheke schreef:Iemand nog interesse in een Bucas Select Turnout 6.0 (183) in het rood? Slechts 3 dagen gebruikt maar de pasvorm is voor mijn paard helaas niet fijn.
Mijn paard past echt bijna geen enkele deken. Die heeft echt een rare schoft en alle dekens trekken er op als hij met zijn hals naar beneden staat. Zucht. Het gaat toch zonder winterdekens worden dit jaar.
Wat is je vraagprijs?
Figo88 schreef:FabulosoHC schreef:Ik ben op zoek naar een 50/100 grams deken voor mijn PRE. Hij is niet heel breed maar wel een flinke nek. Ik was aan het kijken naar een Amigo XL maar volgens mij is die er niet met die vulling. Iemand tips?
Mijn vorige PRE paste echt alleen maar 1 model van EJ, de Max. Helaas is deze uit de collectie gegaan. Ik zweer echt bij deze deken. Zowel qua pasvorm, waterdichtheid en stevigheid.
Ik heb verder heel veel merken gepast, maar ze zaten allemaal te strak bij zijn borst (en dat terwijl hij niet eens zo'n hele brede borst had). Ik heb verschillende dekens van Amigo, Rambo, Bucas, HH, BR, Dominick en Nika geprobeerd, maar niks paste goed.
Voor mijn nieuwe PRE heb ik nu nog een aantal EJ Max dekens en verder heb ik nu het merk Horsegear ontdekt. En dit merk ligt echt geweldig op mijn PRE. Hij knelt nergens, zit mooi ruim, is stevig en goed waterdicht. Ik raad dit merk echt ten zeerste aan voor paarden met een wat bredere borst.
Voor mijn PRE wordt dit de eerste herfst en winter in Nederland en ik heb hem nu onder een 100 grams staan. Hij staat voorlopig nog 24/7 buiten met een schuilstal.
Wel verbaasd het me enigszins dat er nu toch veel mensen een 0 grams (regen)deken opleggen. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar voor zover mij bekend is neemt een gevoerde deken in principe de functie van de vacht van een paard over. Normaal gesproken houdt een paard zich (o.a.) warm door zijn haren overeind te zetten. Maar een deken zorgt ervoor dat een paard dit niet meer kan doen. En daarom moet een deken gevoerd zijn zodat hij het niet koud krijgt.
Een paard een 0 grams (regen)deken opdoen met het doel om het paard met deze temperaturen warm te houden, heeft dus volgens mij totaal geen zin. Je paard zal het waarschijnlijk alleen maar kouder krijgen omdat hij zichzelf dus niet warm kan houden omdat de deken zijn haren platdrukt.
Ik denk dus dat je je paard nu dus beter geen deken of een 100 grams op kunt doen
Figo88 schreef:Wel verbaasd het me enigszins dat er nu toch veel mensen een 0 grams (regen)deken opleggen. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar voor zover mij bekend is neemt een gevoerde deken in principe de functie van de vacht van een paard over. Normaal gesproken houdt een paard zich (o.a.) warm door zijn haren overeind te zetten. Maar een deken zorgt ervoor dat een paard dit niet meer kan doen. En daarom moet een deken gevoerd zijn zodat hij het niet koud krijgt.
Een paard een 0 grams (regen)deken opdoen met het doel om het paard met deze temperaturen warm te houden, heeft dus volgens mij totaal geen zin. Je paard zal het waarschijnlijk alleen maar kouder krijgen omdat hij zichzelf dus niet warm kan houden omdat de deken zijn haren platdrukt.
Ik denk dus dat je je paard nu dus beter geen deken of een 100 grams op kunt doen