[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwi_

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:35

Hoe zijn jullie ervaringen met borstverbreders? Trekt de deken dan niet naar achter?

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:09

Silver_Bolly schreef:
Baby_Lucky schreef:
s: Venlo
Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:16
Hallo!

Zijn er buiten amigo/bucas/rhino nog meer merken die met liners onder de dekens werken?

Bedankt alvast!

Waarom wil je niet een van deze merken?
Ik heb een amigo deken voor m'n paard en die is echt heel fijn

Het moet ook een beetje betaalbaar zijn....

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:11

Zo gisterenavond toch maar de 100 grams liner onder de regendeken gedaan.
Tjee wat is het ineens al koud.
Maar koud is niet erg, laten we hopen op een mooie droge winter!

Nog even een vraagje wat hebben jullie ongeschoren paarden maximaal opliggen in de wintermaanden en met of zonder halsstuk en hebben ze dan een binnenstal of buitenstal?

Ben ik gewoon even benieuwd naar :o

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:19

Baby_Lucky schreef:
Silver_Bolly schreef:

Shires heeft ook dekens met dit systeem en is een stuk betaalbaarder :)

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:37

Patt schreef:

Nog even een vraagje wat hebben jullie ongeschoren paarden maximaal opliggen in de wintermaanden en met of zonder halsstuk en hebben ze dan een binnenstal of buitenstal?

Hier maximaal 300 gram, overdag buiten en in de nacht binnen, in een binnenstal. Vorige winter voelde hij zich er prettig bij

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:40

Patt schreef:

Hier ongeschoren buitenpaarden met momenteel helaas geen schuilstal. Ik heb voor mijn ruin maximaal 100 grams zonder hals, voor mijn merrie maximaal 150 grams + wollen deken er onder en een ongevoerde hals. Vorig jaar heeft ze het op zich goed gedaan met die 50 grams deken alleen vond ik dat zelf niet zo'n prettig idee op de echt kille dagen. Dus ik ga nu maar eens kijken hoe ze nu met laagjes er onder de winter uit komt. Voor mijn ruin is het ook een experiment, hij krijgt in de winter last van zijn rug en ik wil eens kijken of dat met een gevoerde deken + preventief de osteo er bij + een supplement wat hem warm moet houden minder is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:46

Baby_Lucky schreef:
Silver_Bolly schreef:

En heb je al uitgerekend wat een deken per jaar kost? Een Rambo kost ongeveer 30 euro per jaar. Ja, het is even een investering. Maar bij dekens is goedkoop nou eenmaal gewoon vaak duurkoop.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:56

Het is vandaag al een stuk minder koud dan gisteren :j

FabulosoHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:17

Ik ben op zoek naar een 50/100 grams deken voor mijn PRE. Hij is niet heel breed maar wel een flinke nek. Ik was aan het kijken naar een Amigo XL maar volgens mij is die er niet met die vulling. Iemand tips?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:19

FabulosoHC schreef:
Ik ben op zoek naar een 50/100 grams deken voor mijn PRE. Hij is niet heel breed maar wel een flinke nek. Ik was aan het kijken naar een Amigo XL maar volgens mij is die er niet met die vulling. Iemand tips?

Amigo/Rhino/Rambo of Dominick?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:58

Nouvel schreef:
Patt schreef:
Nu twijfel ik tussen de Rambo Supreme 200 gram met gevoerde hals en de Rambo Duo (100 grams buitendeken met 300 grams liner) om als aanvulling te gebruiken.

Ik heb de 0 grams Rambo, de duo (100 grams) en ik heb net de supreme 200 besteld.
Met de 100/200/300 liners erbij kun je dan alle kanten op en ook nog eens wisselen in nood of als ze erg nat zijn geregend.

Ik heb nu trouwens de ongevoerde regendekens er op liggen (amigo hero, die zijn lekker dun).
Ik zit te twijfelen of ik van de week al naar 100 zal gaan of eerst de dikke 0 grams of 50...

Mag ik vragen waar jij de Supreme 200 besteld heb. Goedkoopste die ik kan vinden is 324,- euro dus als jij nog een goed adresje hebt? :D

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:00

FabulosoHC schreef:

Ik ga mee met Moniek en zeker in de Horseware dekens (Amigo, Rhino, Rambo).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:17

Patt schreef:
Mag ik vragen waar jij de Supreme 200 besteld heb. Goedkoopste die ik kan vinden is 324,- euro dus als jij nog een goed adresje hebt? :D

Agradi, was niet op voorraad, krijg 'm volgende week binnen als het goed is.

Voor een PRE zou ik de 50 grams amigo Hero proberen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:53

Iemand nog interesse in een Bucas Select Turnout 6.0 (183) in het rood? Slechts 3 dagen gebruikt maar de pasvorm is voor mijn paard helaas niet fijn.

Mijn paard past echt bijna geen enkele deken. Die heeft echt een rare schoft en alle dekens trekken er op als hij met zijn hals naar beneden staat. Zucht. Het gaat toch zonder winterdekens worden dit jaar.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:10

Misschien trust tetris of iets vergelijkbaars?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:14

Nouvel schreef:
Patt schreef:

Oke daar had ik hem inderdaad ook gezien en met stickerkorting 324,-euro dus.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:23

xLes schreef:
ellepel schreef:
Blue berry:
Deken af halen, het is toch droog? En 12 graden is voor een paard juist precies goed!

Bij ons lopen er nog maar 2 paarden onder deken,verder de hele groep nog zonder,(ongeveer 10 oudere paarden)
meeste paarden zijn 20 en ouder :j
Oh en zonder schuilstal op open weide

Vind het soms best snel hoor dat er paarden onder dekens gezet worden.
Paarden houden juist van lagere temperaturen, boven de 15 graden vinden zij het al snel warm juist , liefst hebben ze tussen de 5 en de 15 graden :j

Beetje regen en wind met 10 graden en de mijne is zo stram dat ze niet eens meer wil bewegen. Die voelt zich het beste bij 15-20, gek dier..

Ik had het ook niet over regen en niet over 10 graden, :D
die van mij bibbert al,als het 25 graden is en regen en ja dan krijgt hij ern regendeken om,
maar echt hier bij assen is het nog steeds niet koud,vanmiddag ook 16 graden.
heerlijk weertje,geen wind.
Maar met 10,graden en regen gaan de dekens ee echt wel op hoor :j

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:37

Nies_ schreef:
Misschien trust tetris of iets vergelijkbaars?

Goeie tip. Lijkt me wel iets om te proberen maar dan moet ik eerst andere dekens kwijtraken want de portemonnee trekt dat niet nu.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:38

Patt schreef:
Nouvel schreef:

Oke daar had ik hem inderdaad ook gezien en met stickerkorting 324,-euro dus.

Ik had vorig jaar de vari-layers voor €220,- per stuk :D

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:43

Yontheke schreef:
Iemand nog interesse in een Bucas Select Turnout 6.0 (183) in het rood? Slechts 3 dagen gebruikt maar de pasvorm is voor mijn paard helaas niet fijn.

Mijn paard past echt bijna geen enkele deken. Die heeft echt een rare schoft en alle dekens trekken er op als hij met zijn hals naar beneden staat. Zucht. Het gaat toch zonder winterdekens worden dit jaar.

Wat is je vraagprijs?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:31

LiiNd_Y schreef:
Het is vandaag al een stuk minder koud dan gisteren :j

Het is gewoon lekker buiten. Ik heb ze allebei bloot.

Vandaag heb ik begin van de middag een nieuwe deken besteld. Nog steeds geen bericht dat 'ie verstuurd is. 't Zal wel druk wezen :')

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 00:04

FabulosoHC schreef:

Mijn vorige PRE paste echt alleen maar 1 model van EJ, de Max. Helaas is deze uit de collectie gegaan. Ik zweer echt bij deze deken. Zowel qua pasvorm, waterdichtheid en stevigheid.
Ik heb verder heel veel merken gepast, maar ze zaten allemaal te strak bij zijn borst (en dat terwijl hij niet eens zo'n hele brede borst had). Ik heb verschillende dekens van Amigo, Rambo, Bucas, HH, BR, Dominick en Nika geprobeerd, maar niks paste goed.

Voor mijn nieuwe PRE heb ik nu nog een aantal EJ Max dekens en verder heb ik nu het merk Horsegear ontdekt. En dit merk ligt echt geweldig op mijn PRE. Hij knelt nergens, zit mooi ruim, is stevig en goed waterdicht. Ik raad dit merk echt ten zeerste aan voor paarden met een wat bredere borst.

Voor mijn PRE wordt dit de eerste herfst en winter in Nederland en ik heb hem nu onder een 100 grams staan. Hij staat voorlopig nog 24/7 buiten met een schuilstal.

Wel verbaasd het me enigszins dat er nu toch veel mensen een 0 grams (regen)deken opleggen. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar voor zover mij bekend is neemt een gevoerde deken in principe de functie van de vacht van een paard over. Normaal gesproken houdt een paard zich (o.a.) warm door zijn haren overeind te zetten. Maar een deken zorgt ervoor dat een paard dit niet meer kan doen. En daarom moet een deken gevoerd zijn zodat hij het niet koud krijgt.
Een paard een 0 grams (regen)deken opdoen met het doel om het paard met deze temperaturen warm te houden, heeft dus volgens mij totaal geen zin. Je paard zal het waarschijnlijk alleen maar kouder krijgen omdat hij zichzelf dus niet warm kan houden omdat de deken zijn haren platdrukt.
Ik denk dus dat je je paard nu dus beter geen deken of een 100 grams op kunt doen :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 06:41

cecil schreef:
Yontheke schreef:

Wat is je vraagprijs?

Hij was nieuw 123,50 dus 100 euro wil ik er toch nog heel graag voor hebben.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 07:48

Figo88 schreef:
FabulosoHC schreef:

Mijn vorige PRE paste echt alleen maar 1 model van EJ, de Max. Helaas is deze uit de collectie gegaan. Ik zweer echt bij deze deken. Zowel qua pasvorm, waterdichtheid en stevigheid.
Ik heb verder heel veel merken gepast, maar ze zaten allemaal te strak bij zijn borst (en dat terwijl hij niet eens zo'n hele brede borst had). Ik heb verschillende dekens van Amigo, Rambo, Bucas, HH, BR, Dominick en Nika geprobeerd, maar niks paste goed.

Voor mijn nieuwe PRE heb ik nu nog een aantal EJ Max dekens en verder heb ik nu het merk Horsegear ontdekt. En dit merk ligt echt geweldig op mijn PRE. Hij knelt nergens, zit mooi ruim, is stevig en goed waterdicht. Ik raad dit merk echt ten zeerste aan voor paarden met een wat bredere borst.

Voor mijn PRE wordt dit de eerste herfst en winter in Nederland en ik heb hem nu onder een 100 grams staan. Hij staat voorlopig nog 24/7 buiten met een schuilstal.

Wel verbaasd het me enigszins dat er nu toch veel mensen een 0 grams (regen)deken opleggen. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar voor zover mij bekend is neemt een gevoerde deken in principe de functie van de vacht van een paard over. Normaal gesproken houdt een paard zich (o.a.) warm door zijn haren overeind te zetten. Maar een deken zorgt ervoor dat een paard dit niet meer kan doen. En daarom moet een deken gevoerd zijn zodat hij het niet koud krijgt.
Een paard een 0 grams (regen)deken opdoen met het doel om het paard met deze temperaturen warm te houden, heeft dus volgens mij totaal geen zin. Je paard zal het waarschijnlijk alleen maar kouder krijgen omdat hij zichzelf dus niet warm kan houden omdat de deken zijn haren platdrukt.
Ik denk dus dat je je paard nu dus beter geen deken of een 100 grams op kunt doen :)

Klopt, daarom gebruik ik alleen een ongevoerde regendeken als het buiten warmer is en het veel regent, anders voelen ze heel snel koud aan onder 0 gram vind ik. Ik heb nu ook 100 gram opliggen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:25

Figo88 schreef:

Je zou ervan hebben staan kijken hoe veel beter mijn pony het afgelopen jaar onder een ongevoerde deken heeft gedaan dan het jaar ervoor bloot. Ze heeft het grootste deel van de winter onder een dikke ongevoerde (ongeveer 50 grams) deken gestaan en was in het voorjaar veel minder mager dan een jaar eerder.
Neemt niet weg dat ze er aankomende nacht wat onder krijgt ;) Maar ik heb wel het idee dat haar vacht van zichzelf zo dik was dat die weliswaar wat platter ligt onder de deken maar ook dan nog warm genoeg is. En met de deken had ze daarbij dus geen last van regen of wind.