[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:54

lianne304 schreef:
Ik heb dit scheerapparaat en ben opzoek naar andere messen,heb der allen niet zo veel verstand van.
Weet iemand goede nieuwe messen ?
[ [url=m/0eG5KB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik koop altijd bij macrovet nieuwe messen, gewoon de standaard van heiniger

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:22

horsiegek schreef:
Ketly schreef:
Goedemiddag! :D

Ik twijfel om zelf eventueel een scheerapparaat aan te schaffen. Deze zou ik gaan gebruiken om maximaal 1/2 keer per jaar mijn eigen paard te scheren die nooit een hele dikke vacht heeft. Welk apparaat zouden jullie eventueel aanraden? :D Ik wil niet een heel duur apparaat omdat het toch weinig gebruikt gaat worden, maar uiteraard wel eentje waar ik een heel paard mee zou kunnen scheren. Een vereiste is wel dat het apparaat niet als een trekker klinkt, dus niet een té hard geluid maakt :+

Heiniger Saphir of een Moser Max kunnen, maar dan ben je wel ietsje langer bezig. Anders een tweedehands Heiniger Xperience of Aesculaap?

Bedankt voor je reactie! Is het mogelijk om eventueel met een tondeuse het hele paard te doen? Tijd maakt niks uit, trek er een hele dag voor uit zodat het paard tussendoor ook even iets anders kan doen.

sophianemo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:50

Hey! Ik heb een vraag, mijn paard heeft een singelplekje. Ze zit dik in haar haren en ik wil haar eigenlijk gaan scheren. Wat raden jullie aan, singelplek wel kaalscheren ivm zweten of singelplek niet scheren (extra haren = extra bescherming) . Plekje is inmiddels wel goed genezen en er zitten geen korsten of iets in die richting. Groeit nu een dun laagje haar overheen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:55

Ik zou het scheren om de reden die je zelf al noemt, en evt een bontje om de singel doen ter bescherming.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:01

Ketly schreef:
Bedankt voor je reactie! Is het mogelijk om eventueel met een tondeuse het hele paard te doen? Tijd maakt niks uit, trek er een hele dag voor uit zodat het paard tussendoor ook even iets anders kan doen.

Ja het is mogelijk, is het ideaal? Nee dat niet. Je messen zijn sneller bot, je scheerstreken zijn smaller en daardoor is het resultaat streperig. Maar het kan wel. Ik heb het ook ooit gedaan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:01

Farjen schreef:
Aangezien mijn paard een soort mok heeft, moest ik zijn benen scheren. Ik heb een Heiniger saphir gekocht, en zijn benen geschoren (ziet er echt niet uit :') :') )
Wel een super apparaat, niet te luid, kwam met 1 accu toe (want scheren was niet gemakkelijk met die korstjes door de mok...). En alles gewoon zonder verdoving, gewoon een kruiwagen met hooi voor zijn neus geparkeerd :D
Is zo'n apparaat voor zijn hele lichaam aan te raden? Waarom wel of niet?

Kan wel! Ze zijn supersterk, alleen wel lang werk haha

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:02

casperzazoe schreef:
Bedankt voor de reacties Marlies en Evelien. Zou inderdaad binnen 2 weken gaan scheren zodat het als het echt koud is, er al weer voldoende haar op zit.
Twijfel nu tussen 10 en 11.
Heeft iemand een voorbeeld foto? :)

[ [url=m/6cpyGv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou buik en hals nu doen, dan met de echts kou zit er wel weer haar op

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:03

sophianemo schreef:
Hey! Ik heb een vraag, mijn paard heeft een singelplekje. Ze zit dik in haar haren en ik wil haar eigenlijk gaan scheren. Wat raden jullie aan, singelplek wel kaalscheren ivm zweten of singelplek niet scheren (extra haren = extra bescherming) . Plekje is inmiddels wel goed genezen en er zitten geen korsten of iets in die richting. Groeit nu een dun laagje haar overheen.

Haaar eraf

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:34

Stal_Fiore schreef:
Ketly schreef:

Ja het is mogelijk, is het ideaal? Nee dat niet. Je messen zijn sneller bot, je scheerstreken zijn smaller en daardoor is het resultaat streperig. Maar het kan wel. Ik heb het ook ooit gedaan.

Ik heb vorig jaar uit nood nog een paardje totaal met de moser max gedaan, ik moet zeggen dat ik een paard nooit zo glad geschoren heb gekregen 8-) Het resultaat was echt prachtig.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:59

Even vraagje, mijne zijn zaterdag geschoren. Nu heeft de 1 een 0 gram en de andere 100. Wat doen jullie morgen qua dekens. Dit was sinds vanmiddag, eerst had degene met 0 gram de 100 gram en de andere 200 denk ik, maar daar waren ze wel zweterig onder.

Afbeelding
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:37

Poe ik vind 100 of 200 gram nog wel warm voor nu.
De mijne staat enkel onder een regendeken en bij 20 graden denk ik zonder.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:53

horsiegek schreef:
Ik heb vorig jaar uit nood nog een paardje totaal met de moser max gedaan, ik moet zeggen dat ik een paard nooit zo glad geschoren heb gekregen 8-) Het resultaat was echt prachtig.

Oh serieus? :D Mijn paard is als de dood dus wil eigenlijk met zo'n mooie kleine machine werken haha. Ik kan alleen de Moser Max nergens vinden? Of kijk ik er over heen?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:55

Bij zooplus zag ik de mosermax en heb eventueel nog een kortingscode van 20€ voor je ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:58

Superlief van je! :D Maar ik zie er een voor honden, of is dat dezelfde :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:07

Moser max 45. Is voor honden idd. Let wel op je Scheerkop, zou die van 3mnemen:)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:17

Bedankt voor de tip. Ik twijfel momenteel tussen de Moser Max 45 en de Heiniger Progress. Is dus alleen voor mijn eigen paard die nogal angst heeft. Niet echt een hele dikke vacht.

Afbeelding

Wie helpt mij met de knoop doorhakken? :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:24

Ik heb het geduld niet voor een tondeuse dus zou zeggen de progress

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 00:06

Ketly schreef:
Goedemiddag! :D

Ik twijfel om zelf eventueel een scheerapparaat aan te schaffen. Deze zou ik gaan gebruiken om maximaal 1/2 keer per jaar mijn eigen paard te scheren die nooit een hele dikke vacht heeft. Welk apparaat zouden jullie eventueel aanraden? :D Ik wil niet een heel duur apparaat omdat het toch weinig gebruikt gaat worden, maar uiteraard wel eentje waar ik een heel paard mee zou kunnen scheren. Een vereiste is wel dat het apparaat niet als een trekker klinkt, dus niet een té hard geluid maakt :+

Aesculap Bonum met 2 accu’s zou ik doen. :j
Fijn in de hand ook, licht in gewicht en niet zo grof, en fijn geluid!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 05:20

Ketly schreef:
Bedankt voor de tip. Ik twijfel momenteel tussen de Moser Max 45 en de Heiniger Progress. Is dus alleen voor mijn eigen paard die nogal angst heeft. Niet echt een hele dikke vacht.

[ [url=m/RSuWG3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wie helpt mij met de knoop doorhakken? :D

De progress. Maakt weinig herrie en gaat sneller en vlotter door het haar

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:49

De Aesculap Bonum vind ik echt te duur.

Van een ander heb ik toch nog de tip gekregen om de Moser Max te kopen, maar ondanks dat ik al veel gezocht heb kan ik eigenlijk nog steeds niet vinden wat het verschil tussen de 45 en 50 is. Kan iemand mij dat vertellen? :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:11

Ketly schreef:

Van een ander heb ik toch nog de tip gekregen om de Moser Max te kopen, maar ondanks dat ik al veel gezocht heb kan ik eigenlijk nog steeds niet vinden wat het verschil tussen de 45 en 50 is. Kan iemand mij dat vertellen? :D

De Moser Max is toch een tondeuse?

Hier gisteren geschoren, werkte top met de Domosedan. Maar ineens klapte ze er toch uit. Dus heb haar hoofd, gedeelte van de benen en wat vergeten plukjes hier en daar met de tondeuse af moeten maken. :')

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:25

Ketly schreef:

Als je Russisch kunt, zie je ze in dit filmpje naast elkaar :o

Ik denk dat het verschil hem zit in de motor. De 50 zal krachtiger zijn, dus makkelijker door stugger haar heen komen.

Ik heb zelf voor de benen en het hoofd de Moser rex gekocht. En was verrast over hoe goed die het doet.
Ik had altijd de sectolin 210, maar de rex doet het echt veel beter.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:47

Ketly schreef:
horsiegek schreef:

Oh serieus? :D Mijn paard is als de dood dus wil eigenlijk met zo'n mooie kleine machine werken haha. Ik kan alleen de Moser Max nergens vinden? Of kijk ik er over heen?

ik scheer ook helemaal met de moser max. vanavond weer

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:50

Mijn Russisch is niet al te best.. :+

Klopt dat het een tondeuse is, maar volgens mij een van de weinige tondeuses die aangeraden wordt om een heel paard mee te scheren. En omdat mijne eigenlijk al heel bang is voor een tondeuse, wil ik dan liever meteen met een apparaat werken die weinig geluid maakt. En de prijs is natuurlijk ook wat fijner voor die ene keer per jaar.

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:54

Ketly schreef:
horsiegek schreef:

Mijn fjord is vorige week ook helemaal geschoren met de Moser Max. Wel wat streperig, maar dat ligt meer aan mij dan aan de machine denk ik. Hij gleed overal zo doorheen, echt top!